freerun Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Leier for tiden en litt dyr leielighet lite sentralt. Jeg har skrevet under på en 3-års kontrakt, der jeg må leie for ett år(halvt år igjen nå). Men så hører jeg en del snakk om en lov som sier at det ikke er lov til å ha lengre enn 3mnd oppsigelsestid hvis husverten ikke bor i samme hus. Noen som vet noe om dette? Endret 2. desember 2007 av freerun Lenke til kommentar
spitz Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Leier for tiden en litt dyr leielighet lite sentralt. Jeg har skrevet under på en 3-års kontrakt, der jeg må leie for ett år(halvt år igjen nå). Men så hører jeg en del snakk om en lov som sier at det ikke er lov til å ha lengre enn 3mnd oppsigelsestid hvis husverten ikke bor i samme hus. Noen som vet noe om dette? Det stemmer nok dessverre ikke. Loven sier at man ikke kan ha tidsbestemt utleie kortere enn tre år, men at man allikevel kan ha ett år hvis utleier bor i samme hus. Med mindre det er avtalt i kontrakten har du altså forpliktet deg til å leie boligen frem til leietidens utløp. Det kan lønne seg på lese Husleieloven her: http://www.lovdata.no/all/hl-19990326-017.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå