Gå til innhold

Hva slags mat har satt arr på deg?


Anbefalte innlegg

Klarer ikke å spise aprikos. Pappa elsker det sammen med krem. Har hatt det med litt spesielle anledninger. Husker jeg var så sykt kvalm, og så presset jeg det i meg for å være grei. Klarer ikke å se på det en gang lengre.

 

En annen gang så satt vi å spiste taco med familien. Plutselig hørte vi et stort jafs. Og da hadde den største fisken i gullfiskebollen svelgt den andre. Mamma prøvde såklart da å dra den lille fisken ut av den svære. Hele opplevelsen var bare så ekkel at jeg klarte ikke å se på taco på flere måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arr ja. Joda, jeg har faktisk fått SKIKKELIG arr etter en matopplevelse en gang.

 

Kyllinggryte_150.jpg

Hadde handlet meg inn en av disse ferdiglagede middagene, som jeg sent på kvelden begynte å varme etter sulten hadde meldt seg. Jeg satt hele boksen i et vannbad, i den største kjelen jeg hadde halvfyllt med vann.

 

Problemet var at det tok såpass lang tid, at jeg i ventingen endte med å sovne. Da jeg våknet dagen derpå, var alt vannet i vannbadet fordampet, men varmen stod like fullt på full pupp, og hadde gjort det i kanskje 12 timer. Boksen var veldig ekspandert, est ut, men ikke noe hadde tytet ut enda.

 

Tok kjelen vekk fra plata, og håpet på det beste, at det skulle roe seg. Etter en times tid tenkte jeg at nå var det sikkert best å få sluppet ut det trykket som evt måtte være igjen i boksen, og kanskje få spist opp greiene. Men siden jeg fortsatt var litt skeptisk, så tok jeg et stort badehåndkle og holdt over gryten og meg selv, mens jeg åpnet/dro i ringen for å åpne denne.

 

Det skulle jeg aldri ha gjort.

 

BLAM! Fy faen for en eksplosjon!

 

Jeg fikk store brannsår, måtte ligge i dusjen i 4 timer i iskladt vann før jeg klarte å komme meg til sykehuset, 3 grads forbrenninger. Leiligheten så ikke ut. Saus overalt! Etter å ha skrubbet tak vegger, sofa, skap, endte det med at jeg måtte sparkle og male om taket. Og armen min, deler av ansiktet, og alle fingrene var i bandasjer i lang tid, med ganske så bra og stygge arr ja.

 

Så nei, tror ikke jeg kommer til å kjøpe det der igjen nei, selvom kanskje oppvarmingsmetoden ikke var helt som tenkt fra produsentens side. Står nå ingen advarsler om at slikt *kan* eksplodere, så hvoran kan man vite før det evt skjer. Kanskje sånt man *burde* ha tenkt, men selv har jeg aldri hørt om noen som har opplevet dette, så tenkte vel at de hadde en eller annen form for sikkerhetsventil da. Var jo ingen adversler så.

Endret av tilstad
Lenke til kommentar

Okay, vi begynner med yoghurten. Husker ikke hva den heter, men jeg har alltid elsket den type yoghurt helt til den dagen jeg fant et stort, tykt, langt hår inni yoghurten! Trodde jeg skulle kaste opp. Nå må jeg leve med traumene og spiser ikke den yoghurten igjen. Sikkert tåplig, men jeg klarer ikke glemme den opplevelsen.

 

Så har vi fisken da. Vi satt ute i hagen en varm sommer dag og spiste fisk. Jeg har aldri vært noe spesielt glad i fisk, så jeg satt for det meste og småplukket i maten. Men tror du ikke jeg greide å sette et bein på tvers i halsen? Og der satt det bom fast. Prøvde å få det løs med både mat og vann men beinet ville ikke rikke seg. Pysete som jeg er fikk jeg helt panikk. Stakk fingrene ned i halsen og forsøkte å rive det løs. Det begynte selvfølgelig bare å silblø. Etterhvert fikk mamma roet meg ned og da gikk det bra.

 

Oi Tilstad! Den slår det meste Oo.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar

Gås som jeg spiste når vi hadde slektninger på besøk i jula. Kastet opp hele kvelden.

4 dager gammel lunken julekalkun-stuffing. smakte funky nok til å halvveis brekke meg på kjøkkengulvet

Tran med tropisk smak. En tran er god når en katt liker den, kattene mine flykter når de ser flaska!

Ødelagt kjøleskap på barneskolen med masse utgått melk inni er ikke bra når man er tørst. Måtte vaske gangen 2 timer

Lompe med små hvite hårete usynlige flekker.

En spiseskje Tabasco med litt sitronsyre

Lenke til kommentar

Rett-i-koppen kyllingsuppe. Hadde akkurat vært innlagt på sykehuset med nyrestein og prøvde og spise noe for første gang på do døgn. Det ble kyllingsuppe ja. Den har en veldig seleri-smak på seg, og oppkastet mitt smakte det, men litt magasyre blanda inn. Så ikke mye lekkert ut når det lå utover gulvet med en neongrønn farge på seg.. Bare jeg ser pakka kjenner jeg smaken i munnen og alle traumene fra nyresteina kommer tilbake. Jesus så kvalm jeg var da.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Skulle kjøre prank på lillebroren min for mange herrens år siden. Tok å blandet tannkremen hans med majones i 50-50 blanding.

 

Glemte helt av greia, og kom trøtt hjem og skulle pusse tennene... Gikk vel 5 sek eller noe slikt før jeg merket smaken og da spydde jeg momentant. Smaken satt seriøst i kjeften i 2 dager... vet ikke om det var psykisk eller fysisk men jeg gikk seriøst rundt kvalm i flere dager. Hjalp ikke å pusse tennene eller noe. Fy faen så jævlig den smaken var.

Lenke til kommentar

Hår i kebaben. Nei, ikke et lite uskyld hår på Bislett. Husker ikke engang hvor dette var. Ordentlig store hår i kebaben. Først under sausen sammen med kjøttet, så på pitabrødet, hele greia var full av hår, og de var attpåtil blonde, og fikk hele kebaben til å lukte helt forjævlig. I tillegg kunne jeg se at ingen av de som jobbet der var blonde, så det fikk meg til å stusse enda mer. Det har satt arr, men positivt sett har jeg fått søte gaver relatert til konfekt osv før, men det satt vel ikke "arr" i den forstand. ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har egentlig alltid likt sardiner (slike du har på skiven), helt til et par år tilbake da jeg fikk en som hadde skikkelig råtne ben i seg. Trodde ikke sardiner hadde bein, men da jeg tyggde denne kjente litt for mye friksjon, og drog et langt fiskebein ut av munnen. Aldri spist sardiner siden, og kommer aldri til å gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg har problemer med å spise karamellpudding. Var i en konfirmasjon en gang, og der hadde de en karamellpudding som smakte fisk. Greit nok det, hvis jeg hadde visst at det var fiskesmak. Men når jeg forventet meg en deilig smak av karamell var det ikke særlig godt. Ble som fiskepudding toppet med krem, bortsett fra at det ikke var det. (Har forresten en litt artig historie der. På en fest som mine foreldre var på, var det en kokk som forvekslet fiskepuddingen og karamellpuddingen. Dermed ble fiskepuddingen sirlig dekorert, før den ble plassert på dessertbordet. Stakkars den som tok første biten.)

 

Jeg kan overhodet ikke spise seikarbonader. Jeg var på en klassetur på Mjølfjell en gang, og ble svært syk etter å ha spist denne maten. Dessuten var det hår i den. Hele helgen ble ødelagt, og jeg ble liggende langflat med spysyke resten av turen.

Endret av Shipwreck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hater fisk, spesielt kokt fisk. Kan bare ikke fordra det etter jeg ble tvunget til å spise det da jeg var liten, altså foreldrene mine klikka og at jeg kom til å få masse sykdommer hvis jeg ikke spiste det. Skal aldri spise kokt torsk igjen, smaker forjævlig.

 

Og i fjor spiste jeg ofte grøt fordi det var så billig (hybelliv), så nå klarer jeg ikke så mye grøt før jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar

Da jeg var liten drakk jeg gammel klumpete melk. Jeg skjønte selfølgelig ikke hva som var feil med den, så jeg drakk et helt glass. Spydde i to timer etterpå :sick:

 

Rørte ikke melk på en stund da. Det positive med dette er at jeg bestandig skjekker datoen på maten jeg spiser nå, for å være på den sikre siden :)

Endret av JonasT93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...