dTd Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei! mitt 7900gt kort begynner å ta kvelden så jeg må nok oppgradere snart. men har et spm, jeg har vannkjøling i PC-en men på skjermkortet så er det kun gpu som blir kjølt av mitt system, jeg lurer da på om det holder? og eventuelt hva mer må til om det ikke er bra nok kjøling? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Tenker du om at du vil ha en fullcover blokk på det nye skjermkortet? Kanskje du burde nevne hva systemet ditt består av før noen kan si om det holder.. Lenke til kommentar
Tinkerer Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Ville nok kjølt minnet i tillegg, enten med kjøleribber eller denne: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=Z...amp;mcat=14s277 Bruker den sammen med en Zalman ZMGWB3 GPU blokk på mitt 7900GT og planlegger å bruke dem på et fremtidig 8800GT kort. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det holder med passive kjøleribber på minnebrikkene. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Tenker du om at du vil ha en fullcover blokk på det nye skjermkortet? Kanskje du burde nevne hva systemet ditt består av før noen kan si om det holder.. eh? trur du missforstod, i mitt vannkjølingssystem så har jeg kun kjøling på GPU på skjermkortet, men som jeg ser på 8800gt kortene har de store kjølere som dekker hele kortet, og det jeg spør om er om det vil holde med kun GPU kjøling... så noen passive minnekjølere som for eks disse vil holde? Endret 2. desember 2007 av ClaW64 Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Tenker du om at du vil ha en fullcover blokk på det nye skjermkortet? Kanskje du burde nevne hva systemet ditt består av før noen kan si om det holder.. eh? trur du missforstod, i mitt vannkjølingssystem så har jeg kun kjøling på GPU på skjermkortet, men som jeg ser på 8800gt kortene har de store kjølere som dekker hele kortet, og det jeg spør om er om det vil holde med kun GPU kjøling... så noen passive minnekjølere som for eks disse vil holde? Hvis du har sånn passe luftsirkulasjon inne i kabinettet så skal det holde ja. Eller, "holde" spørs jo helt hva du har tenkt å gjøre da. Vann vil nok alltid kjøle bedre enn luft, så det er sikkert mulig å klokke minnet litt høyere med vann, men det spørs hvor mye det vil ha å si for den totale ytelsen. Med vannkjølt GPU og passive kjøleribber på minnet vil du nok uansett ha mye bedre kjøling av både GPU og minne enn det stock kjøleren klarer. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 det er flotters ;D har ikke tenkt å overklokke noe særlig uansett.. ihvertfall ikke med det første men si jeg kjøper et overklokka kort , for eksempel det HW testa fra msi, de passive kjøleribbene på minnet og vannkjøling på gpu vil fortsatt holde? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 det er flotters ;D har ikke tenkt å overklokke noe særlig uansett.. ihvertfall ikke med det første men si jeg kjøper et overklokka kort , for eksempel det HW testa fra msi, de passive kjøleribbene på minnet og vannkjøling på gpu vil fortsatt holde? Ja, skal være betydelig mye bedre enn stock kjøleren som står på når du kjøper dem. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 okei ;D det er konge,, men takker for svar da Lenke til kommentar
Kornfleks Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Jeg har 8800 GT, og jeg bruker bare nTune jeg, " overklokker " viftene på GPUen så det blir kaldere. Gratis og bra! I Crysis så går den aldri over 75 grader med 50% viftehastighet. Men jeg ser du har vannkjøling... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå