TomasJenssen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Har tatt litt glambilder som jeg gjerne vil ha litt kritikk på. Har også et portrett jeg er veldig fornøyd med, som jeg også vil ha kritikk på Er klar over at det er litt kalde toner på portrettet, men jeg liker det sånn. Så kom gjerne med synspunkter på det Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) syntes bildet nr 2 var litt kjølig, ville personlig sett det litt varmere. noe slikt: Endret 2. desember 2007 av jvc1986 Lenke til kommentar
Mrs.Riot Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Syns de 2 første så veldig falske ut på en måte. Vanskelig å forklare hvorfor.. Mens bilde nr.3 er bedre men det syns jeg ble for kalt. Hadde passet til en person som kledde kalde farger, men hun der kledde varme så.. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Må vel gi litt kritikk til de som er nye på forumet, så de ikke stikker av Jeg sa kritkk gjorde jeg ikke? Jeg er redd jeg egentlig ikke har mye å komme med utenom jeg jeg likte det første bilde utrolig godt, kanskje en rød truse isteden for en blå en, for å få litt fargekontrast. Slik som snakenor gjorde. Det er bevegelse i bilde som skaper mye action, og den tatoveringen på skulderen passer godt synes jeg. jvc1986 gjorde bilde nr.2 betydelig bedre. Portrettet synes jeg også var fint. men jeg ville cropet det litt tettere. Og jeg kunne ikke dy meg, så jeg gjorde også noen andre endringer, håper det er greit. Lenke til kommentar
TomasJenssen Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Må vel gi litt kritikk til de som er nye på forumet, så de ikke stikker av Jeg sa kritkk gjorde jeg ikke? Jeg er redd jeg egentlig ikke har mye å komme med utenom jeg jeg likte det første bilde utrolig godt, kanskje en rød truse isteden for en blå en, for å få litt fargekontrast. Slik som snakenor gjorde. Det er bevegelse i bilde som skaper mye action, og den tatoveringen på skulderen passer godt synes jeg. jvc1986 gjorde bilde nr.2 betydelig bedre. Portrettet synes jeg også var fint. men jeg ville cropet det litt tettere. Og jeg kunne ikke dy meg, så jeg gjorde også noen andre endringer, håper det er greit. Nei det er ikke greit at du fikser sånn, hehe neida. Det er helt greit Syns selv det ble mye bedre, så nå er jeg litt nyskjerrig på hva du har gjort? Den blå trusen (tror ikke det er helt blå) var ment for å gi litt freshe farger inn i bildet. En litt voldsom farge som trakk oppmerksomhet. Snakenor sitt med rødt på er også veldig bra Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Første del av denne etterbehandlingen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=654574 1:Legg først på et adjustment-layer med channel mixer, med R0, G0 og B100. Kryss av monochrome og trykk ok. Kopier dette og forandre blending mode på det nederste til screen, og det andre til multiply.Finn frem penselen (brush, som de sier i junaiten) med lav opacity og myke kanter, og mal vekk de mørkeste skyggene på multiply-layeret, selvsagt på layermasken. Gjør det samme på screen-layeret, men der skal de lyseste områdene males bort. Vær forsiktig, og juster evt. opacity om det trengs. Så økte jeg saturation, og laga et merged layer. Filter - other - high pass, 4px - skifte blendingmode på layer til color - justere opacity. EDIT: å til slutt la jeg på litt vignetting. Endret 2. desember 2007 av Aak1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå