miknira Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 I windows kan en bare putte en snarvei inn i startup katalogen på start menyen, så starter programmet opp når windows er ferdig å laste. Ingen problem å få div server app til å starte i linux booten men hvordan får en til å starte et program etter X server har lastet? Var ikke lett å finne noe info om dette på google. Kanskje søke syntaxen min er helt på trynet også Lenke til kommentar
Canute Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hvilket desktop environment bruker du? Hvis du bruker Gnome kan du gå på System->Preferences->Sessions->Startup Programs. Med KDE tror jeg det er noe med ~/.kde/Autostart. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Du kan jo legge det inn i ~/.xinitrc Hvis du skal starte det uten å starte en WM legger du bare til f.eks firefox nederst i fila... eventuelt kan du jo legge inn "exec Openbox-session" også, hvis du vil starte openbox. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Du kan jo legge det inn i ~/.xinitrc Hvis du skal starte det uten å starte en WM legger du bare til f.eks firefox nederst i fila... eventuelt kan du jo legge inn "exec Openbox-session" også, hvis du vil starte openbox. Dette er vel den greieste måten å gjøre det på. Da starter applikasjonen(e) uavhengig av hvilken DE/WM du starter. (Eller ikke starter, for den del.) Endret 2. desember 2007 av humbuq Lenke til kommentar
miknira Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Ja beklager Det er Icewm på Debian 4.0rc1 Etch 64bit Lenke til kommentar
miknira Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Fant endelig ut av det til slutt . måtte opprette en mappe ".icewm" i home katalogen og opprette fila "startup". Da virket det Var som sagt søke syntaxen min som var litt "skeiv" Endret 2. desember 2007 av miknira Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå