Howiey Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg har kjøpt en brukt K750i. Har ikke kvitering, uansett så er den over 2år gammel så er nok ikke garanti. Fredag morgen så blinket bare skjermen hvit og svart uten at jeg kan gjøre noe som helst. Motar heller ikke anrop eller sms. Tror den slår seg av og på. Så enten er det av/på knappen som har hengt seg opp, eller så er det software? Men jeg trenger ihvertfall telefonkontakten innpå der. Hvordan kan jeg få tak i de billigst måte? Har prøvd og oppdatere telefonen via nettet med datakabel uten at det funket. Men jeg vet at det finnes et mobilverksted på Nyborg i Bergen, men husker ikke hvor det lå eller hva det heter? Noen som kjenner til dem? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Har du ikkje nommera lagra på simkorte? Vist ikkje så kan prøve å komme deg inn på mobilen med datakabelen.... Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Nei, jeg har ikke nummeren lagra på sim-kortene, da hadde jeg selvfølgelig ikke hatt noe problem Og har som sagt prøvd, datakabel. Har oppdatert telefonen og det er ingen forskjell. Prøvde og gå inn i tlf via programmet men det som skjer da er at datamaskinen plinger hele tiden om at den er koblet til, og så koblet fra, og sån går det hele tiden i takt med at skjermen på telefonen blinker. Så jeg mistenker av og på knappen. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Så jeg mistenker av og på knappen. Den er det definitivt ikke. Blinking av hvit skjerm er en indikasjon på at det er en software eller hardware feil på telefonen. Lenke til kommentar
iskya Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Så kjipt Har selv en to år gammel k750i som heldigvis har oppført seg pent til nå. Batteriet har blitt dårligere og noen ganger i måneden skrur den seg av og på igjen av seg selv. Rare greier.. Om du ikke har gjort det så prøv å ta ut batteriet og simkortet og sett disse inn igjen (Du har sikkert gjort det men sier det just in case). Prøv også å holde powerknappen inne lenge. En gang da mobilen min skrudde seg av helt uten videre dunket jeg litt forsiktig på den og så skrudde den seg på igjen. Donald--metoden altså hehe Å reparere den kan nok være dyrt. Om du skal kjøpe deg ny mobil så anbefaler jeg en k550i, dette er nesten samme mobilen, men en ny utgave, og du får den ny for litt over tusen kroner.. (bedre å kjøpe ny mobil enn brukt) Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Så jeg mistenker av og på knappen. Den er det definitivt ikke. Blinking av hvit skjerm er en indikasjon på at det er en software eller hardware feil på telefonen. Ja ok. Det jeg fryktet. Har jeg noen mulighet til og fikse opp i det selv? Det viktigste er at jeg får reddet kontaktene med nr som er lagret. Så kjipt Har selv en to år gammel k750i som heldigvis har oppført seg pent til nå. Batteriet har blitt dårligere og noen ganger i måneden skrur den seg av og på igjen av seg selv. Rare greier.. Om du ikke har gjort det så prøv å ta ut batteriet og simkortet og sett disse inn igjen (Du har sikkert gjort det men sier det just in case). Prøv også å holde powerknappen inne lenge. En gang da mobilen min skrudde seg av helt uten videre dunket jeg litt forsiktig på den og så skrudde den seg på igjen. Donald--metoden altså hehe Å reparere den kan nok være dyrt. Om du skal kjøpe deg ny mobil så anbefaler jeg en k550i, dette er nesten samme mobilen, men en ny utgave, og du får den ny for litt over tusen kroner.. (bedre å kjøpe ny mobil enn brukt) Har prøvd og ta inn og ut batteri og sim-kort og hold inne knappen lenge ja. Ingenting virker. Lenke til kommentar
SkyFish Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Høres ut som det må en formatering til, og da er kontaktene fortapt, såsant du ikke har tatt regelmessig backup til minnekort. Men det kan være displayet også, da er det fortsatt håp, men den må uansett inn til verksted. Husk å spesifiser at du vil ha backup av kontaktene. Koster vel 300,- eller noe sånn for backup av bare kontakter. Spørs sikkert på verkstedet. Dersom telefonen er under 2 år gammel burde feilen i seg selv gå på garanti dersom det ikke er væskeskade etc. Endret 5. desember 2007 av SkyFish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå