pcp160 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei. Har nettopp kjøpt en Acer Travelmate 6592. T7500 Santa Rosa, 15.4"WSXGA, 2GB, 160GB, ATI, FP, VBE (LX.TNE0Z.106) som skal ha en 160GB disk installert. Jeg klarer ikke se noe sted hva slags disk dette er, men jeg regner med at den i likhet med de fleste andre kommer med en 5400rpm sata disk. Dette vil jeg i såfall ikke ha, og håper det går like greit å bytte disk på denne som på tidligere Acer maskiner jeg har vært borti. Men Acer skriver dette på infosiden om Travelmate 6592: For mest mulig fleksibilitet og mibilitet har Acer også utstyrt Travelmate 6592 med en integrert Media-bay for å forenkle valgfriheten, som for eksempel ved å skifte harddisk. Noen som har noen formening om hva dette betyr i praksis? Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei. Har nettopp kjøpt en Acer Travelmate 6592. T7500 Santa Rosa, 15.4"WSXGA, 2GB, 160GB, ATI, FP, VBE (LX.TNE0Z.106) som skal ha en 160GB disk installert. Jeg klarer ikke se noe sted hva slags disk dette er, men jeg regner med at den i likhet med de fleste andre kommer med en 5400rpm sata disk. Dette vil jeg i såfall ikke ha, og håper det går like greit å bytte disk på denne som på tidligere Acer maskiner jeg har vært borti. Men Acer skriver dette på infosiden om Travelmate 6592: For mest mulig fleksibilitet og mibilitet har Acer også utstyrt Travelmate 6592 med en integrert Media-bay for å forenkle valgfriheten, som for eksempel ved å skifte harddisk. Noen som har noen formening om hva dette betyr i praksis? Regner med det er det de kaller brønnen som man vanligvis har en cd/dvd-enhet i, man kan ta ut denne og erstatte den med for eksempel ekstra batteri eller en harddisk som passer der... Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) edit: Ayayay, små sen der gitt... Etter et kjapt søk fant jeg en test hos dinside.no der de snakker om mediabay. LINK ... samt en "MediaBay" der vi finner det optiske drevet. Dette kan dog tas ut og erstattes med for eksempel en harddisk eller et ekstra batteri dersom du trenger dette (ekstrautstyr). Altså kan du ta ut DVDromen og sette inn et ekstra batteri eller en harddisk. Vil anta at det er like enkelt på din maskin å skifte harddisk, altså at den ligger under et lokk på undersiden av maskinen. Endret 2. desember 2007 av mks1001 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Aha, da er jeg med, takk så mye for svar. Kan forresten ikke skjønne hvorfor det er så få av maskinene i denne klassen (og oppover også for den saks skyld) som kommer med 7200rpm disk. For kontorbruk med Vista er jo disken en soleklar flaskehals, og siden flere laptop'er nå etterhvert dukker opp med flere disker kan det umulig være støy eller strømforbruk det handler om. Men men, takk for svar, da regner jeg med at det går som vanlig å bytte dersom denne kommer med 5400 disk, og jeg ønsker en annen. Endret 2. desember 2007 av pcp160 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå