muffe Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Mitt eldgamle analoge videokamera har nå tatt en varig vile, og jeg vil ha et nytt digitalt videokamera. Har sett litt på JVC GR-DV3000, er det noen som har erfaringer med dette? eventuelt andre kommentarer? Hvis dere har bedere alternativ i prisklassen 10000-15000 så er jeg selvfølgelig åpen for det. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Har også sett på Sony DCR-TRV50. Er dette et bra kamera? Noen kommentarer til dette kameraet? Koster ca. 13000. Hva ville dere valgt? JVC eller Sony? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg har også sett på Sony DCR-TRV50. Hva er best av disse to? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Begge kameraene er bra, men JVC'en har mer lyssterk optikk. Og Sonyen har Blootooth og internett (Hva skal man med det hvis bildene er støyfylt på grunn av dårlig lys...). TRV-25 gir mye mer kamera for pengene.. Vurder også Panasonic sine 3 CCD modeller MX350 og MX500 som du kan får for ca 1000 til 1200 GBP i England. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Hvordan blir Sony DCR-TRV50 hvis jeg kjøper et 20 watt videolys i tillegg? Flere synspunkter på JVC klameraet? Det er det jeg har mest lyst på, men jeg vil IKKE kjøpe noe dritt, for så å sitte igjen med katta i sekken. Jeg vil ha KVALITET. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Må jo innrømme at det JVC-kameraet så fristende ut. Du får jo med lys og ekstra batteri for samme pris som du må gi for DCR-TRV50, og Bluetooth trenger jeg jo strengt tatt ikke selv om det sikkert hadde vært stilig. Mer lyssterk optikk, sier du? Vil det si at det er mindre avhengig av lys for å filme? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Sony-kameraet kan jo filme i totalt mørke, da. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Se omtale av JVC kameraet her : http://www.cyberphoto.se/ Du bør kunne finne det til en bra pris da det er en "gammel" modell som har vært på markedet en stund. "Night Shot" og tilsvarende kompenserer ikke for god lyssterk optikk... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Husk også vidvinkelegenskapene , JVCen har en brennvidde tilsvarende ca 50 mm, det betyr at du også må ha en vidvinkeladapter for effektiv bruk inne. Er ikke helt sikker på Sony TRV25/50 men tror de er litt bedre, men allikevel ikke bra nok. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Er 10000 en akseptabel pris for JVC GR-DV3000? Er bildekvaliteten på dette kameraet godt? Hvordan er det med mikrofonen, er den god? Fanger den opp mye motorstøy? Det er jo ikke mic inngang i kameraet, så jeg blir tvunget til å velge originalt JVC utstyr. Noen som vet om det er mic inngang på Sony DCR-TRV50? Hvordan er det med billedkvalitet her? Bedere/dårligere enn JVC'en? er det mye motorstøy på mikrifonen her? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Se denne testen av kameraet : http://www.camuser.co.uk/reviews/Camcorder...GR-DV3000DV.php Ser ut som mikrofonen er "brukbar". (Det betyr at du vil ønske deg ekstern mikrofon så snart du har fått kameraet i hus, noe du sikkert vil gjøre uansett da kameraet nesten alltid er feil plassering av mikrofonen...) En meget stor ulempe er at kassetten tas ut fra undersiden, noe som betyr at kameraet må fjernes fra stativet ved kassett bytte ! (Samme problem har Sony på mange av sine modeller). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Ser ut som det blir et TRV50 på meg. Men hva slags firewireplugg bruker kameraet? Det er jo to typer: Lenke til kommentar
muffe Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Tipper på at den bruker den minste. Shoot me if I'm wrong. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Ser at JVC kameraet kan ta opp i 16:9 format, vet noen om Sonyen har noe slike muligheter? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 På komplett.no står det at det har 16:9 mode. Men er det ekte 16:9 eller Letterbox? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Sannsynligvis ikke ekte 16:9, men det som skjer er vel bare at topp og bunn kuttes vekk, og kvaliteten burde ikke bli noe dårligere av den grunn. Den skalerer vel ikke bildet? Noen som vet om det er mulig å kutte vekk topp og bunn i et videoredigeringsprogram, slik at du får 16:9? Funker det i Studio 8, eller må jeg få tak i Adobe Premiere? Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvorfor ikke kjøpe DCR-TRV50 på www.multicom.no. Mye billigere!! Sony har helt klart blitt testet som det beste videokameraet Anders Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hmm, SÅ mye billigere var det jo ikke. Dessuten har jeg fått kameraet i posten, men jeg venter på lønning :-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå