Gå til innhold

Prosessor til Sokkel 939

CrazyTeddy

Anbefalte innlegg

hei, jeg har lyst til å bytte ut min prosessor, AMD Athlon 64 3200+.

jeg har et K8N Neo2-fx hovedkort som har sokkel 939, spørsmålet mitt kommer nå.

Er det noen som vet om en bra prosessor til sokkel 939, og om det er verdt å investere i ny prosessor eller heller vente en stund å kjøpe en helt ny PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svar

Hei. Ser at netshop.no er fri for Opteron på lager nå. Men ser at de har X2 4200+ inne. Og den koster bare 875,-. Forskjellen er at den ikke har så mye cache som Opteron. Men det har ikke så mye å si. Kjøp denne og klokk den litt så har du en fin oppgradering smile.gif http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=52212

hvis jeg kjøper den su sier får jeg 200 hz mer, men den har dual core, er det stor forskjell på to kjerner og en kjerne?

Endret av CrazyTeddy
Lenke til kommentar
takk for svar

Hei. Ser at netshop.no er fri for Opteron på lager nå. Men ser at de har X2 4200+ inne. Og den koster bare 875,-. Forskjellen er at den ikke har så mye cache som Opteron. Men det har ikke så mye å si. Kjøp denne og klokk den litt så har du en fin oppgradering smile.gif http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=52212

hvis jeg kjøper den su sier får jeg 299 hz mer, men den har dual core, er det stor forskjell på to kjerner og en kjerne?

Nja... Kommer vel ann på hva du bruker PC-en til. En god del spill har jo støtte for Dual Core. Men i hvor stor grad dette hjelper mye er vel veldig forskjellig. Er jo stortsett bare Dual Core som selges uansett.

Men hvis du f.eks kjøper et 8800GT så greier du fint å drive dette med en slik Dual Core på 2.4-2.6GHz. Kostet jo ikke så mye heller den 4200+-en.

Lenke til kommentar
Men hvis du f.eks kjøper et 8800GT så greier du fint å drive dette med en slik Dual Core på 2.4-2.6GHz. Kostet jo ikke så mye heller den 4200+-en.

det du mener er at jeg kan kjøpe et nymoderne skjermkort å kjøre det med AMD Athlon 64 X2 4200+?

Ja, så andre her i forumet en plass som brukte Single Core Athlon 64 og selv da greide å dra bra nytte av 8800GT.

Lenke til kommentar

Ikke meningen å kapre tråden, men jeg er i nøyaktig samme situasjon som trådstarter, med samme prosessor.

Lurer på om man trenger en full innstallasjon av vista 64bit etter oppgradering av prosessor, eller catcher systemet oppgraderingen selv? Må man evt formatere, eller holder det med en re-innstallasjon?

Lenke til kommentar

Går selv og vurderer å kjøpe en X2 4200+, men tror man må bestemme seg fort... 939-Prosessorer vokser ikke på trær lengre :(

Skal også bruke den sammen med et 8800GT...

Blir en bra oppgradering mtp at jeg ikke vil bruke ekstra penger på ett nytt HK, og da også dyrere CPU og RAM....

Ikke en dum oppgradering til trådstarter :)

Lenke til kommentar

Mange av oss som har gjort/tenker å gjøre dette.

Jeg byttet fra Athlon 64 3200+ til Opteron 175. Hovedgrunnen til at jeg valgte Opteron i stedet for en tilsvarende Athlon x2 var at det fulgte med en mye bedre kjøler, med skikkelige heat-pipes.

Lenke til kommentar
Mange av oss som har gjort/tenker å gjøre dette.

Jeg byttet fra Athlon 64 3200+ til Opteron 175. Hovedgrunnen til at jeg valgte Opteron i stedet for en tilsvarende Athlon x2 var at det fulgte med en mye bedre kjøler, med skikkelige heat-pipes.

Meget bra argument for å kjøpe Opteron den kjøleribben ja. Den er svært bra og man slipper å kjøpe ny kjøler for brukbar klokking. I tillegg har jo Opteron større Cache, og klokker som oftest meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...