Nietsroht Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Hei har planer om a kanskje lage et lite kabinet til ha med frem og tilbake de to stedene jeg bor. Planen var a putte sli (2x 7950gt) i et micro-atx, men finnes ikke hovedkort for dette i norge. Så her er planen: - Lenge/dybe: på ca 30 cm (følger vanlig atx standarhovedkort) - Høyde: på ca 25 cm (følger vanlig atx standarhovedkort) - Bredde: aner ikke, så lite som mulig - LETT, altså av aluminium eller noe annet lett materiale, men som tåler en del. At det ikke sprekker ved en liten dult for eksempel. Innmat: - Atx hovedkort, med sli og 4 minneslots, noe alla q6600 (kommer an på når jeg kjøper delene) - 2 skjermkort (7950gt) - En harddisk (500gb) - En cd/dvd rom, muligens slim, kommer an på prisen. - PSU - Og minne. Så kommer problemene: -Størrelse på innholdet: Er det mulig å få dette inn på de 25x30x(?) (hxlxb) cm, og er det mulig å kjøle ned dette? - Valg av materiale. Lett, men ikke alt for vanskelig å arbeide med. Noen forslag? - Plasering av innholdet, det er deg jeg vet minst om. i forhold til luftstrøm. Noen andre ting jeg ikke har tenkt på? Takker for svar! Edit: tror jeg tar utgangspunkt i et hovedkortbrett. altså noe som dette http://www.microplex.no/product.aspx?pid=LLMBT&mcat=c158 Endret 2. desember 2007 av Nietsroht Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hmm. Hva med å bygge i en liten aluminiumskoffert? Det var første tanken som slo meg i hvertfall. Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) hmm ja blir kanskje litt vansklig å få plass til alt. tenkte å frakte den i sekk/bæreveske, eller et håndtak. tenkte meg kanskje en liten kube, ca like høyt som bredt, men litt lenger på dybden. Edit: hadde hvert fint om noen ahdde en oversikt over størrelsen på div deler, PSU, skjermkort, osv Endret 2. desember 2007 av Nietsroht Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) sorry dobbelpost, men er ganske stor oppgradering. Tegnet et bilde med riktige mål. i hvertfall for det meste. skjermkort psu, høyden, bredde , lengen, vifter er riktig Grønn er skjermkort. Gul PSU Grå boks er cpuvifte (q6600, men har ingen mål på den, bare satsett) SÅ er viftene 120 og 80 mm alle suger ut. Høyden: 23 cm lengde: 34cm bredde: 28cm mannen i hjørnet er drivkraften vis psu streiker. Hvordan ser luftstrømmen ut og burde jeg kanskje ha en vifte som suger inn luft? og evtuelt hvor? Hvor burde man putte cd-rom og hdd? vurderer ved siden av psu. over minne som er "streker" Endret 2. desember 2007 av Nietsroht Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 ingen som har noen knall ideer? kom frem til at jeg også skal ha to vifter som blåser inn, en ved skjermkortene og en evd rammen/cpu. Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Du trenger ikke mye vifter hvis luftstømmen er riktig. En som suger inn nede, f.eks. ved harddisken og en som blåser ut på toppen. Kanskje fler, men pass på at lufta som kommer inn kommer ut igjen! Hvis det er mulig så kunne du jo plassert PSU lenger ned men da blir det litt mer tungvindt hvis du skal bytte maskinvare osv. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Hvis du ikke vil gjøre dette selv så har du jo alltids Shuttle SN26P... Den er SLI, men den er discontinued, så du må evt finne en pent brukt en -C- Lenke til kommentar
Nietsroht Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Du trenger ikke mye vifter hvis luftstømmen er riktig. En som suger inn nede, f.eks. ved harddisken og en som blåser ut på toppen. Kanskje fler, men pass på at lufta som kommer inn kommer ut igjen! Hvis det er mulig så kunne du jo plassert PSU lenger ned men da blir det litt mer tungvindt hvis du skal bytte maskinvare osv. Kan nok ikke ta å ta PSU lenger ned, alle cpuvifter er "ganske# høye og det e rbare 10cm å gå på under psu;) Og tenkte å ha to vifter inn også, en inn mot skjermkortene, på langsiden, ganske laft nede. og en i samme høyde ved rambrikkene slik at man får luftrsøm via minne og cpu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå