Gå til innhold

Q6600 + gigabytehovedkort? hvilket hovedkort? MAX OC


Qaracuck

Anbefalte innlegg

Ja som overskriften sier, skal ha meg en Q6600, som jeg kan klokke til minimum 3.4-3.6 Ghz , Holder en knapp på gigabyte sine hovedkort da , da det er disse hovedkortene jeg har hatt i de siste årene og er skamfornøyd, alltid klokket bra og dønn stabilt. men nå, med alle disse nye chipsettene og slik som p35,x38 ? hva bør jeg velge med tanke med prossesoren?? og hvilket hovedkort ville dere anb til overklokking av denne prossesoren?? må være et stabilt kort som er lett og klokke med!! Pris på kortet er ikke viktig, bare det ,klokker som F.... :-)) Har tenkt å bruke DDR2 ram og et pci 2.0 8800gt kort i tillegg!!

 

Som sagt ønsker input av dere hvilken hovedkort jeg burde satset på til et slikt oppsett??

 

F

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har tenkt å kjøre vanlig ddr2 ram, er det mye å hente i å gå over til de nye x38 chipsetene?? eller kan en bare holde seg på p35 eller p965 siden enda??

- P965 støtter offisielt 1066 MHz FSB, P35 og X38 støtter 1333 MHz. Gigabyte X38-DQ6 har i tillegg offisiell 1600 MHz FSB støtte, mens P35 modellene deres mangler dette. (men jeg tipper at de kan overklokkes til 1600 MHz uansett - det bør evt. sjekkes)

- X38 har dobbel PCIe 2.0 x16, hvis du er en av de få som bryr seg om denslags...

- P35 og X38 skal ha bedre minnehåndtering enn P965 (uten at jeg kjenner til detaljene)

- En del eldre hovedkort støtter ikke Core 2 Quad out-of-the-box, men trenger en BIOS oppdatering... jeg anbefaler at du sjekker det hvis du velger P965

- P965 støtter ikke 45nm prosessorer

 

Jeg vil anbefale minst P35, du får vurdere om de få ekstrafunksjonene til X38 er verdt prisforskjellen.

Lenke til kommentar

Hmm... Ikkje vet jeg, men mitt Abit ix38 med en q6600 g0 cpu PRIMER stabilt på 3,7 ghz med en TRUE luft kjøler. Ser flere som får mellom 3,6 og 3,8 greitt med p35 serien og x38 serien, så du gjør nok ikkje så galt i å velge et kort i en av disse seriene.

 

Dog finnes det noen som egner seg bedre enn andre. En god tommelfingerregel: Man får Ofte det man betaler for ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...