Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg syntes at forumet trengte en egen tråd der man kan diskutere og anbefale VSTi'er. Derfor opprettet jeg denne så vi kan gjøre det Her kan du poste litt info om diverse VSTi'er og hva de gjør, hva du syntes, om du anbefaler dem også videre. Jeg personlig som nettopp har startet med Cakewalk SONAR syntes det hadde vært litt greit å fått anbefalt forskjellige VSTi'er jeg kan bruke som låter helt ok. Dersom det blir noe særlig ut av denne tråden så kommer jeg til å oppdatere førsteposten med de VSTi'ene som blir nevnt (håper det er OK for moderatorer og admins at denne tråden blir opprettet) Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Okay. Jeg bruker mye V-Station, den er helt genial. Vet at mange ikke liker den noe særlig, men jeg bruker den mye til bass. Vanguard er også en gjenganger, veldig mye forskjellig man kan få til med den. Liker godt Albino, har prøvd det en del, har den dog ikke selv. Noen som har noen synspunkter på den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 snakker vi gratis her eller de som virkelig er gode? kan jo slenge på med noen som er gratis og bra Kjærhus Classic`s Lenke til kommentar
Seian Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Superwave P8 er en kjent gjenganger hos meg. Digger alle de lydene man kan lage med den, og særskilt den superwave-effekten som er et kjennetegn ved selve synthen. Lenke til kommentar
bobb Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Verden er jo full av tråder og poster om VSTi's, men det er alltid like interessant å diskutere VSTI'S . Imidlertid har spektret av instrumenter blitt så stort at en tråd aldri vio være nok. Jeg vil derfor foreslå at vi splitter I f.eks instrumenter som emulerer virkelige instrumenter , og de som er "funnet" opp først som VSTI. Jeg for min del har bare VSTI'S som emulerer virkelige instrumenter. Mine favoritter er NI B4, emagic evp73 og NI Pro 53. Alle disse er helt fantastiske emuleringer av sine opphav. I en mix, vil ingen være I stand til å skille disse fra originalene. De fleste ville hatt problemer å skille de fra originalene ved solospill, så gode er de. Andre glimrende VSTI'S er Steinbergs Grooveagent og Virtual Guitar. For meg som ikke spiller hverken trommer eller gitar, gir disse meg nok til mitt bruk. Jeg kjenner til og med igjen disse 2 instrumentene I mye av musikken jeg hører på radio og tv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 da burde vi dele opp Vst som ikke er instrumenter også da. jeg bruker ingen VST som er insrumenter... Lenke til kommentar
DJSteni Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Anbefaler disse vsts: Refx Vanguard Novation V-Station Native Instruments FM7 Refx Nexus ! Lenke til kommentar
bobb Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 da burde vi dele opp Vst som ikke er instrumenter også da.jeg bruker ingen VST som er insrumenter... Enig. Det er vel også viktig at man kommer med kommer med konstruktive innlegg, for å unngå trakasering av andres valg av VSTI'S eller VST'S. Når det gjelder mine VST'S , så har jeg sonitus suiten, med alle effekter jeg har bruk for. multi band kompressoren er helt utrolig. Reverben er også helt vanvittig bra. Synd at denne, I utgangspunktet Norske effekt suiten, ikke er tilgjengelig fortsatt. (tror jeg) Den ble vel solgt til Cakewalk, og var (er?) bundled med Sonar. Selv på gammel PC-en (P3 850 mhz) kunne jeg laste spor på spor med hele gjenger med inserts. CPU'EN er I hvertfall ikke noen begrensning med disse effektene. Det samme gjelder vel instrumentene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå