Blaster2k Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg lurer på om noen sitter på en algoritme for å skrive tekst i buer vha. GD? Er dette lettere med imagemagick? Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Den som kommer med en løsning skal få en premie i posten Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Heisann, hvordan tenker du? Tror det letteste vil være og bruke imagestring() til dette med og legge flere etterhverandre (dersom det er lik lengde på all tekst du legger inn), Ellers må du nokk over til skikkelig proffesjonell kunnskap. Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Tenkte å skrive slik Et og et tegn med forskjellig angle? Ja det bør vel fungere om tesksten er like lang. Tenkte på tekst med forskjellig lengde ja Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det virker ikke som GD kan tegne skrå tekst. Her er noe jeg satt å fikla med i går, men ikke fikk til å virke. Etter en kjapp tur innom php.net viste de seg at sin bruker radianer, mens jeg brukte grader... <?php error_reporting(E_ALL | E_STRICT); if(!isset($_GET['noheader'])) header('Content-Type: image/png'); function imagecurvedstring($image, $font, $x, $y, $string, $color, $radius, $start, $end){ $len = strlen($string); $dist = ($start - $end) / $len; for($i = 0; $i < $len; $i++){ imagechar($image, $font, $x + sin(deg2rad($start + ($dist * $i))) * $radius, $y + cos(deg2rad($start + ($dist * $i))) * $radius, $string[$i], $color); } } $im = imagecreate(500, 500); $bg = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0); $black = imagecolorallocate($im, 0, 255, 0); imagecurvedstring($im, 5, 250, 250, 'FOOBAR', $black, 200, 270, 90); imagepng($im); imagedestroy($im); ?> Resultat: Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 itsmebth: stilig! btw: http://no.php.net/manual/en/function.imagettftext.php <- har en atributt for å rotere teksten. Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 <?php error_reporting(E_ALL | E_STRICT); if(!isset($_GET['noheader'])) header('Content-Type: image/png'); function imagecurvedstring($image, $size, $x, $y, $color, $font, $string, $radius, $start, $end, $reversed = false){ $len = strlen($string); $dist = ($start - $end) / $len; for($i = 0; $i < $len; $i++){ imagettftext($image, $size, $start + ($dist * $i) + ($reversed ? 180 : 0), $x + sin(deg2rad($start + ($dist * $i))) * $radius, $y + cos(deg2rad($start + ($dist * $i))) * $radius, $color, $font, $string[$i]); } } $im = imagecreate(500, 500); $bg = imagecolorallocate($im, 0, 0, 0); $black = imagecolorallocate($im, 0, 255, 0); imagecurvedstring($im, 16, 250, 250, $black, './HURTM___.TTF', 'FOOBAR', 200, 0, 180, true); imagepng($im); imagedestroy($im); ?> Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Er det du som har skrevet algotrimet? Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Se der ja! Kjempestilig itsmebth. Har ikke triognometrien så friskt i minnet at jeg forstår logikken 100%, men det funker jo. *Imponert* =) Jeg sa tidligere: Den som kommer med en løsning skal få en premie i posten Så om du vil ha en overaskelse i posten så PM adressen din til meg så skal jeg sende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå