khvm Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei. Kjøpte min Xbox 360 premium for et par uker siden. Alt har for så vidt gått problemfritt, helt frem til i går.... Skjermen startet å blinke konstant, og det gikk en stripe kontinuerlig over skjermen, mens bildet av spillet faktisk var der. Dette skjer også, når jeg slår på maskinen min nå. Ingen forskjell. Jeg burde vel ha merket at noe var galt, når bildet under spillingen de tre siste gangene plutselig ble ble veldig rødt. Jeg valgte da og slå av og på tv-skjermen, og bildet var tilbake. Dette skjedde også i går, og var faktisk grunnen til at problemet oppstod. Bildet ble rødt, og jeg skrudde av og på skjermen, men plutselig begynte skjermen og blinke veldig, mens spillet fortsatt gikk i bakgrunnen. Jeg har kjørt oppløsningen på 1080i, da dette har fungert perfekt. Jeg har en LCD HD-TV, som er fullstendig i stand til å kjøre denne oppløsningen. Jeg forstår virkelig ikke hva som kan være galt. Er det noe galt med maskinen eller tv´en? Jeg har både garanti og forsikring på Xbox´n, så det skal ikke være noe problem å få returnert denne. Men det er liksom all informasjonen jeg har lagret på den, som da vil gå tapt. Kan det være at det er noe galt med tv´en? Hvis jeg skaffer meg HDMI-kabel, og bruker dette i steden. Vil problemet løse seg da? Noen som forresten kjenner seg igjen med dette problemet? Takker for all hjelp jeg får. Dette er virkelig deprimerende altså... Lenke til kommentar
Hells Prodigy27 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei. Kjøpte min Xbox 360 premium for et par uker siden. Alt har for så vidt gått problemfritt, helt frem til i går.... Skjermen startet å blinke konstant, og det gikk en stripe kontinuerlig over skjermen, mens bildet av spillet faktisk var der. Dette skjer også, når jeg slår på maskinen min nå. Ingen forskjell. Jeg burde vel ha merket at noe var galt, når bildet under spillingen de tre siste gangene plutselig ble ble veldig rødt. Jeg valgte da og slå av og på tv-skjermen, og bildet var tilbake. Dette skjedde også i går, og var faktisk grunnen til at problemet oppstod. Bildet ble rødt, og jeg skrudde av og på skjermen, men plutselig begynte skjermen og blinke veldig, mens spillet fortsatt gikk i bakgrunnen. Jeg har kjørt oppløsningen på 1080i, da dette har fungert perfekt. Jeg har en LCD HD-TV, som er fullstendig i stand til å kjøre denne oppløsningen. Jeg forstår virkelig ikke hva som kan være galt. Er det noe galt med maskinen eller tv´en? Jeg har både garanti og forsikring på Xbox´n, så det skal ikke være noe problem å få returnert denne. Men det er liksom all informasjonen jeg har lagret på den, som da vil gå tapt. Kan det være at det er noe galt med tv´en? Hvis jeg skaffer meg HDMI-kabel, og bruker dette i steden. Vil problemet løse seg da? Noen som forresten kjenner seg igjen med dette problemet? Takker for all hjelp jeg får. Dette er virkelig deprimerende altså... Prøv å gå inn på xbox.com og følg retningslinjene der..kanskje det hjelper Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Første du bør gjøre er å sjekke om alle kablene står i skikkelig. Eventuelt også prøv å skifte oppløsning til 720p, kan være at skjermen din har noen issues med 1080i. Du vil heller ikke oppleve noe dårligere kvalitet på 720p, personlig så fikk jeg litt bedre bilde med 720p enn 1080i. Varierer litt fra skjerm til skjerm dette, men er nå litt off topic akkurat det da. Har du ellers fått noen røde lys foran på 360'en? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) 1080i er vel ikkje ein anbefalt oppløsning dersom TV`en din kan kjøre 720p. Har du testet boksen din med de medfølgende SCART kablene? Kan jo vere noe gale med komponent inngangen din. Endret 2. desember 2007 av Mala Lenke til kommentar
khvm Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Hei igjen folkens! Da har jeg testet ut med tven nede, som ikke er HD-TV. Her fungerte det som det skulle, så det er tydeligvis ikke noe galt med selve Xboxen. Det må derimot være noe galt med LCD-tven min. Jeg forsøkte nemlig å bare bruke scart-kabelen, uten de tre andre (blå,rød,grønn). Bildet blinket fortsatt og streken gikk over tven. Dermed vil det være naturlig å konkludere med at det er feil med selve tven. Hva eller hvorfor feilen har oppstått er ikke godt å si. Tven er jo relativt ny, så jeg forstår virkelig ikke hva det kan være. Nå har jeg ikke noen kanaler på den tven, men når jeg bruker vanlig tv-funksjonen, så blinker alikevel ikke tven, som den gjør, når jeg bruker CVBS,YUV eller SCART til Xbox. kan det være at det er samsvarsfeil mellom Xbox og TV? Det mest vanlige vil vel alikevel være å sende TVen inn. Eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå