granhus Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Har en kompis som skal kjøpe seg nytt videokamera. Prisklasse ca 8-9000,- ønsker gjerne forslag. Han har funnet to handycam modeller fra sony: HDR-cx6ek og HDR-SR7E og lurer på om det er noen forskjell på disse to bortsett fra harddisken på 60GB? Han har også sett på et panasonic kamera: HDC-SD5 og lurer på om sony har et system som funger slik som 3ccd kamerasystemet til panasonic? Hvilke fordeler/ulemper finner man ved de overnevnte kameraene? Endret 2. desember 2007 av granhus Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Skal du ha et Sony med 3CCD, tror jeg du må en del opp i pris. Det finnes uansett ikke noen tilsvarende system. Ulempen med Panasonic-kameraet er vel at det lagrer på SD minnekort. De er fortsatt ganske dyre, og videoen blir mer komprimert. Det beste lagringsmediet er fortsatt mini-DV tape. Canon HV20 er et kamera (med Mini-DV) som bør vurderes. Får meget bra kritikk mot konkurrentene i tester. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 har selv et sr7e , ganske fornøyd... og det er forferdelig greit at jeg kan benytte sd kort som lagring.. , selv om jeg ikke har fylt opp 60gb med film enda touch screen er også nice sr7e er jo litt tyngre pga harddisk.. , ville vel kanskje anbefalt sr7e, litt dyrt med sd kort enda.. greit med en harddisk på 60gb, Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg ville ikke valgt harddisk. Heller miniDV. Mener å ha lest det gir hakket bedre kvalitet - men enda viktigere tåler det en støyt. Harddisk-baserte kameraer tåler nok ikke så mye mer enn et eneste fall i gulvet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå