sece Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 jeg trenger hjelp fort jeg har adsl fra tiscali some er nesten det samme some adsl fra nexgentel (med cisco ruter) nå prøver jeg å sette opp en ftp server men alltid så peker ftp på ipen til nettverkskortet mitt og ikke til internett ipen. hvis jeg skriver ftp://192.168.xxx.xxx så kommer jeg inn på ftp servere men hvis jeg skriver ip som jeg får når jeg surfer på internett så virker det ikke (jeg har fast ip) jeg bruker cesarftp men kan bruke hvilken som helst annen freeware ftp server software har også prøvd med cerberus ftp og fikk samme problemet hvordan kan jeg konfigurer en ftp server til å bruke ip jeg får av ruteren ikke ip til nettverkskortet. Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har du forwardet port 21 og muligens port 20 i routeren? Lenke til kommentar
sece Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 jeg vet ikke om jeg har forwardet noen port dette med ftp er nytt for meg hvordan ser jeg om jeg har forwardet noen port og hvordan forwarder jeg porter i tilfelle jeg ikke har gjort det? ps. takk for et raskt svar Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Du må åpne porten i routeren din og peke den til din lokale IP. Og uansett om det står riktig så kan du ikke sitte på PC'en og skrive din internett ip for å komme inn på ftp, går ikke ann å ftp ut og tilbake igjen. Lenke til kommentar
sece Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 hvordan kan jeg sjekke om ftp fungere da? Lenke til kommentar
sece Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 jeg trenger virkelig hjelp til å laga en ftp server som bare en person skal ha tilgang til jeg prøver nå å få det til med cesarftp siden det er lett å bruke kan noen hjelpe meg om det ikke er mulig å logge seg in på sin egen ftp server så må jeg gjøre det i blind? Lenke til kommentar
perry Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 her kan du teste ftp-serveren din: http://www.relativt.net/ftpcheck.php ellers er det mange bra guider på den siden... Lenke til kommentar
ManoVega Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Sjekk denne lenken så får du en ide: http://www.cybercity.dk/privat/support/ads...ort_forwarding/ Funker som bare det for meg med min Cisco 677 fra NGT. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Problemet er at du ikke har åpnet for trafikk inn til nettverket ditt på (f.eks.) port 21, som er standard FTP-port. Du må sette opp på routeren din at all trafikk på port 21 skal routes til den lokale IP'n (192.168.x.x) som maskinen med cesarftp er. Dette må du gjøre i konfigurasjonen på routeren din. Er det noe sånt (?): - skriv telnet 192.168.x.x i et command-vindu (Windows-tasten + R -> CMD) - skriv inn passord, skriv enable og så passord en gang til - skriv: set nat entry add 192.168.x.x 21 0.0.0.0 21 tcp - skriv write - skriv reboot Garanterer ikke at det er 100 % riktig...prøvde å finne en annen post fra herom dagen om akkurat det der, men det gikk dritt... Lenke til kommentar
perry Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 du trenger både port 20 og 21 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå