Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trenger hjelp fort med ftp server

Anbefalte innlegg

jeg trenger hjelp fort

jeg har adsl fra tiscali some er nesten det samme some adsl fra nexgentel (med cisco ruter)

nå prøver jeg å sette opp en ftp server men alltid så peker ftp på ipen til nettverkskortet mitt og ikke til internett ipen.

hvis jeg skriver ftp://192.168.xxx.xxx så kommer jeg inn på ftp servere men hvis jeg skriver ip som jeg får når jeg surfer på internett så virker det ikke (jeg har fast ip)

jeg bruker cesarftp men kan bruke hvilken som helst annen freeware ftp server software

har også prøvd med cerberus ftp og fikk samme problemet

hvordan kan jeg konfigurer en ftp server til å bruke ip jeg får av ruteren ikke ip til nettverkskortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke om jeg har forwardet noen port

dette med ftp er nytt for meg

hvordan ser jeg om jeg har forwardet noen port og hvordan forwarder jeg porter i tilfelle jeg ikke har gjort det?

ps. takk for et raskt svar

Lenke til kommentar

jeg trenger virkelig hjelp til å laga en ftp server som bare en person skal ha tilgang til

jeg prøver nå å få det til med cesarftp siden det er lett å bruke

kan noen hjelpe meg

om det ikke er mulig å logge seg in på sin egen ftp server så må jeg gjøre det i blind?

Lenke til kommentar

Problemet er at du ikke har åpnet for trafikk inn til nettverket ditt på (f.eks.) port 21, som er standard FTP-port. Du må sette opp på routeren din at all trafikk på port 21 skal routes til den lokale IP'n (192.168.x.x) som maskinen med cesarftp er.

Dette må du gjøre i konfigurasjonen på routeren din.

Er det noe sånt (?):

- skriv telnet 192.168.x.x i et command-vindu (Windows-tasten + R -> CMD)

- skriv inn passord, skriv enable og så passord en gang til

- skriv: set nat entry add 192.168.x.x 21 0.0.0.0 21 tcp

- skriv write

- skriv reboot

Garanterer ikke at det er 100 % riktig...prøvde å finne en annen post fra herom dagen om akkurat det der, men det gikk dritt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...