Gå til innhold

Truet av ukjent på MSN

Pjusk1

Anbefalte innlegg

Hei, I den senere tid har jeg via msn blitt truet av en ukjent person "som er i min omgangskrets" over msn. Disse truslene har vært svært ubehaglige, i og med at jeg ikke er sikker på hvem truslene kommer fra. Jeg er ikke spessielt datakyndig og lurer da på om: det er på noen måte mulig og innhente en IP adresse utifra en samtale logg eller hotmail adresse. Personene er ikke lenger online på msn, så "Netstat" metoden er ikke en mulighet for meg..

Er det noen av dere datagenier som har noen Forslag? Vær så snill og å svar. Takk.

Mvh Bekymret Pjusk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett om du finner IPen (noe som godt skal gjøres), så er det ingen annen enn politiet som kan tvinge ISPen til å gi ut navn o.l.

Derfor, hvis du virkelig har lyst til å finne ut av dette, går du til politiet med dette.

;)

Gjør som Jallenbo sier,ikke finn deg i trusler!!

Gå rett til politiet,og ingen finner ut at det er du som har anmeldt vedkommende :)

Lenke til kommentar
Det er ingenting du kan gjøre på egenhånd, selv om du hadde funnet ut IP-adressen. Er det alvorlig og du vil gjøre noe med det er politiet eneste utvei.

Er egentlig enig i det dere sier politiet er nok den beste veien, men jeg er jo ikke helt sikker på hvem disse truslene kommer fra og har jo en mistanke om at det kommer fra noen kompiser som ikke helt har skjønt hvor grensen går (slike kompiser har jeg jo nok av :yes: )

Ville derfor først se om noen kunne fortelle meg hvordan jeg kan få en IP adresse ut av en MSN samtalelogg, så jeg kunne kjørt den i ett IP trace... Disse programmene finnes det jo nok av. IP adressen kunne jeg ha funnet selv viss personen fortsatt var online med den samme msnaccounten men det er han altså ikke... :hrm:

Så om noen kunne gitt meg noen tips på "HVORDAN SKAFFE EN IP ADRESSE FRA EN MSN SAMTALELOGG" hadde dette vært veldig fint :yes: .. Takk

Lenke til kommentar

Foreslår at du først snakker med dine kompisser som du kanske har misstanke om at står bak.

De kan jo godt få vite at du vil kontakte politiet.

Hvis problemet plutselig stopper har du direkte eller indirekte snakket med de rette.

Er du etter dette fortsatt nyskjerrig på hvem som står bak eller problemene fortsetter du bør du kontakte politiet.

Du har med denne modellen først gitt dine kompisser en mulighet til å stoppe. Hvis de ønsker å finne ut hvor langt du er villig til å gå er de vell ikke kompisser? Ihvertfall finner de ut at du holder ord og det kan være greit å vise andre.

Lenke til kommentar
Så om noen kunne gitt meg noen tips på "HVORDAN SKAFFE EN IP ADRESSE FRA EN MSN SAMTALELOGG" hadde dette vært veldig fint :yes: .. Takk

det er jeg ganske sikker på ikke går, måten man kan finne det ut ellers er så se på aktive tilkoblinger når du sender en fil, for da er du koblet direkte til den personens datamaskin, ellers er du bare koblet til gjennom msn sin server.

dessuten hjelper det ikke mye å kjøre det i IP-trace, da det har presisjon ned til by-nivå, og det hjelper ikke mye for å finne en person.

hvis du synes det er såpass alvorlig at det bør politianmeldes så gjør du det, ellers gir du blaffen. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar

enig med majoriteten. om du så finner en ip-adresse så finner du neppe så mye mer. så vidt meg bekjent så har de færreste en statisk ip fra ISP'en sin, så ip-adressene forandres kontinuerlig. vet ikke hvor ofte man har en ip-adresse, men jeg vet at min forandres med jevne mellomrom.

en annen ting jeg ikke helt skjønner er hvorfor du ikke bare har blokkert vedkommende. om truslene dine er mer ubehagelige enn det du er nysgjerrig, så er det jo bare å fjerne kontakten. og er det alvorlig nok så går du til snuten. enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Samtaleloggene i MSN lagres som .XML-filer, men IP lagres ikke i disse. Du vil altså ikke kunne finne ut IP i ettertid ut ifra en lagret samtalelogg.

Eneste alternativet er Netstat-metoden om du skulle bli truet igjen, og da må du kjøre Netstat mens du er i kontakt med vedkommende.

Men skulle du få IPen vil du ikke kunne få noe navn ut av dette. Du kan kjøre en lookup og finne ut hvilken internettleverandør vedkommende har, og så sende en mail til abuse-avdelinga til leverandøren, så kanskje leverandøren vil ta kontakt med vedkommende for å advare/kjefte. Men internettleverandører har ikke lov å lekke navn eller andre opplysninger om andre kunder til deg, så ikke forvent å få noe nyttig ut av denne metoden. Det beste er egentlig slik som nevnt tidligere; gå til politiet.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...