idander Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 God kveld folkens!! Jeg har hittils brukt boxed kjøleren til Intel, og tenkte nå å smøre på litt AS3 i steden for den folien og svarte stæsjet som var der til å begynne med. Så jeg søkte litt rundt, og leste på sida til Arctic Silver at man ikke burde bruke en kjøler som hadde hatt sånn varme"pad" på seg. Er dette bare for hardbarka overklokkere, eller noe jeg som for øyeblikket ikke overklokker burde ta seriøst? Hvis jeg renser med no isopropanol eller sprit, får jeg da ikke bort restene av paden? Jeg er bare ute etter å senke temperaturen, den er ikke akkurat kritisk nå når den ligger på 39 grader uten kabinettvifte, men hadde vært fint å kunne redusere turtallet på cpu-vifta for å få maskina mer stille. Noen erfaringer? mvh, Idar Lenke til kommentar
idander Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Har nå surfa litt mer på nettet og ser at det er mulig å skrape vekk en brukt pad ved å bruke litt tid og alkohol. Men hva slags rester er det på cpu etter en thermal pad? Er rester på cpu vanskelig å fjerne? Dette har jeg ikke funnet svar på så om noen av dere vet, hadde det vært fint å få tilbakemelding på det. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg brukte isopropanol og fjernet det.. men det måtte seriøs skrubbing med en ru klut for å få det til.. lang tid tok det også.. men det gikk Lenke til kommentar
Bach Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Sitter restene veldig fast kan du bruke aceton/neglelakkfjerner og q-tips. Lenke til kommentar
idander Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Høres bra ut. Tid er noe en student alltid har Skal prøve meg etter helga. Da har jeg fått tak i litt sølvgoop og kan begynne morroa, hehe. takker for svar, godt å vite at noen har gjort det før! hilsen Idar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå