AnaXyd Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Heisann! Driver å utvikler en nettside for en bedrift, og de vil gjerne ha muligheten til å legge ut tilbud på varer på forsiden. Jeg har satt opp slik det skal se ut, men aner ikke hvilket script e.l jeg burde bruke til dette. Slik ser forsiden ut nå: (fremdeles beta) Wangs Kontorservice Som dere ser, så er tilbudene i de tre boksene på siden. Har kun lagt ut noe random der nå. Det burde være veldig enkelt, og helst WYSIWYG basert da de vil ha det enklest mulig. Går det kanskje an å kjøre en PHP include på de boksene, og la en slags editor endre på den fila som blir includa med PHP? Jeg er åpen for forslag! Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det jeg ville gjort var å lage et simpelt passordbeskyttet skjema som inneholder fire felter: Overskrift (f.eks "Sony Ericsson K850i") Tilbudstekst (f.eks "Den nye K850i har 5 mpx kamera blablabla") Pris Bilde (filvelger m/upload) Så lenge du deler det opp slik trenger du heller ikke WYSIWYG siden du allerede har stylet de forskjellige delene av tilbuds-"boksene". Dette skjemaet kan f.eks lagre til en text-fil som blir parset av en PHP-fil du inkluderer der du vil ha tilbudene. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Et alternativ for litt mer "dynamiskhet" kan vel være å lage en tilbudsadministrator som lister ut alle tilbud og lar deg legge inn nye og deaktivere/slette gamle. Blir som Loomy foreslo, men med en ekstra utlisting og en mulighet for å deaktivere/slette gamle tilbud. Gjerne også med bruk av en database istedet for en flatfil. For enklere administrasjon. Hvis det er mer enn tre tilbud aktivt så kan du velge tilfeldig blant de aktive tilbudene, eller velge de tre nyeste. For eksempel -C- Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Gode forslag dere kommer med her.. Finnes det noen admin paneler jeg kan enkelt "modifisere" til å gjøre dette da? Blir litt styr å lage innlogging og brukere i tillegg. Har dessverre begrenset kompetanse innenfor PHP og MySQL.. Men tilbudsgreiene burde jeg klare å mekke.. I PHP, right? Endret 4. desember 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Nå er ikke php min store styrke heller, men akkurat den biten skal være ganske grei å få til. Innlogging kan du gjøre relativt enkelt ved å bruke HTTP Basic Auth. Google .htaccess for å finne mer om dette. Du trenger heller ikke bruke MySQL for å gjøre dette, holder lenge med SQLite eller faktisk også en flatfil. -C- Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Oufh, dette kan bli vanskelig gitt.. Bare prøver å lage dette skjemaet først jeg, og får det til å funke. Deretter må jeg prøve det med brukere og admin greier.. Hvordan skal jeg lage skjemaet? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Okay, jeg fant et litt morsomt WYSIWYG program. SnippetMaster heter det, og via dette kan man enkelt finne frem en fil man har valgt som kan endres, og endre denne via et enkelt brukersnitt. Kjempebra, siden jeg slipper å kode noe som helst. () Hadde kanskje vært lurt av meg å lage det scriptet dere snakker om, alikevel bare for å se hvordan det kan bli. Enklest mulig er best i denne sammenheng! Men da blir det ikke så lett med bildehåndtering. Kunden skal kunne legge ut et frivillig bilde, og det skal gå an å resize det enkelt slik at det passer. Dette sliter jeg litt med nå, og lurer på om dere har noen forslag. Hvordan skal jeg få ett bilde til å ligge under "Les mer" overlayen? Som kunden lett kan endre? Slik ser det ut: Takker for eventuelle svar! Endret 4. desember 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 *bump* Ingen som veit altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå