santacruze Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Skal skrive en sak prosa stil på skolen imorgen. vi vet ikke oppgaven enda men lærern sa at man kunne finne stoff fordi oppgavene var veldig tøyelige. har noen hatt denne oppgaven? vet at alle andre skoler har den.. jeg går i 10ende klasse. vet noen hva oppgavene er eller har noen noe forslag til hva jeg skal skrive om? jeg har lov til og ha med alt slags stoff. plz hjelp.. ikke god tid!! Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Vi har hatt denne, noe dritt spør du meg, hvis det er den samme da, det håper jeg, for jeg vil ikke drite meg ut med å skrive myyye og så finne ut at det ikke er snakk om det samme. Fra Eksamensarket du får på eksamensdagen med eksempeloppgavene. OBS! : Jeg har nynorsk, så de vil så på nynorsk Oppgave 1 - "Lykken er ein annan stad?" - Av ulike grunnar reiser folk vekk frå noko for å finne noko anna. Skriv ein sakprega tekst med dette som tema. Oppgave 2 - Du ønskjer å vere med i reality-programmet "Ekspedisjonen." Skriv eit brev der du overtyder Liv Arnesen eller Børge Ousland om at akkurat du bør bli plukka ut til å delta. + et "brev" med informasjon om programmet osv. Oppgave 3 - Skriv eit kåseri om å reise. Oppgave 4 - Du har sett bilete og lese tekstar frå ulike stader. DU har kanskje ein favorittstad i Noreg? Skriv ein tekst som gjer at folk får lyst til å reise dit. Oppgave 5 - Skriv ein tekst der du greier ut om konsekvensane av at vi reiser stadig meir. Sidemål - Skriv ein skjønnlitterær tekst med tema avskjed. HVIS dere har den samme engelsk eksamen som oss, skal dere skrive om bruer, fikk ikke tatt med meg eksempeloppgavene der. Skriver ut i fra det jeg husker i hodet. Dere skal gjøre Task 1 og Task 2 før dere begynner på "stilen". Task 1 og Task 2 skal det skrivest 1 avsnitt på hver av dem, , i Task 1 skal dere skrive om de forskjellige "historiene" dere leste om, Bridge to Terabithia og 2 andre. I Task 2 skal dere skrive om hvordan du forberedet deg. Så er det task 3, der er 5(tror jeg) forskjellige ting du kan velge å skrive om, husker ikke mer Tips : lim in alt av den der forberedelses teksten i elevboka, den sjekker ikke lærerne, så er det mye lettere og skrive skikkelig. Håper det hjelper Lykke til! Mvh. Lenke til kommentar
santacruze Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Tusen takk.. tror det er dette vi får.. sitter og prøver og finne på en historie.. men finner ingen innen reise sjangern.. vet noen om en sak prosa artikkel eller noe innen sakprosa som jeg kan bruke? man kan ha med hva som helst.. trenger litt inspirasjon under tentament.. Lenke til kommentar
Bakkan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Buthead600! JEG ELSKER DEG!! <3 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Var da hyggelig å høre.. Har du hatt tentamen? Matte tentamen i morra for meg Lenke til kommentar
Heiseig Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Heisann du:) Må bare si det! jeg elsker deg også! Går i klassa til "Bakkan" vi skal ha tentamin i morra, altså fredag Sattser på at det går bra nå ;D Og du må ha lykke til på matte tentamen! krysser fingra for at det går bra for en helt som deg ! Lenke til kommentar
Bakkan Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Var da hyggelig å høre.. Har du hatt tentamen? Matte tentamen i morra for meg Gidder ikke skrive om mattetentamen? (A) Lenke til kommentar
Bakkan Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Eller.. Noen som tok med mattetentamen med hjem? Om dem bare kan scanne den opp her? Unnskyld mitt mas, meen, ja.. Pappa blir glad om jeg gjør det bra Veldig, glad! Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Pappa blir nok enda mer glad når han finner ut at sønnen juksa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå