Mala Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Hvis du skal chatte og spille spill samtidig, så er vel ikke det gjennom Live den beste løsningen? Det kan jeg ikke se for meg som brukervennlig, å trykke inn alle bokstavene med kontrolleren tar jo en evighet! Da er jo laptop et myyye bedre alternativ. Det er her MS sin chat-pad kommer inn i bildet, om man da ikkje har tastatur koblet til Chat-pad`en er rett og slett fenomenal. EDIT: Bear hadde allerede opplyst om denne ja. EDIT2 : Eg ser heilt tiden folk nevne denne vennelista til Xbox 360, og det var liksom det vi betalte for? Xbox Live i sin helhet er så skreddersydd og logisk lagt opp med funksjoner som henger på greip. Flott det å kunne lese meld. når man får den, eller kanskje også sende ein invite til Ola Nordmann som sitter å spiller ett annet spill enn deg. Eller man kan ta ein prat med Ola der man sitter og herjer i PGR4, samtidig som han sager opp Locust på andre enden. Eller det å ha kontoen sin knyttet opp mot Xbox.com der man har full oversikt over kem som er online,spiller ka osv. I heile tatt trenger man ikkje å slå på konsollen ein gang for å sende melding til noen på vennelista. Eller kanskje man er litt sugen på å spille online, da kan det vere ok og sjekke via webben om det er folk pålogget, eller som evt. spillet spillet du vil. Ubetydelig for noen, men muligheten ligger der og den er ganske så genial. Xbox Live har alle disse finurlige tingene som bare ligger der forran deg. Eg håper det at når PSN for noen av funksjonene over her, at MS tar hintet og senker prisene på sin tjeneste, sjøl om eg i dag meiner at eg får full valute for kronene Endret 8. desember 2007 av Mala Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Ja, denne chat padden høres fin ut den, men den er vel ikke gratis heller? Og der kan man jo på PS3 også bare plugge inn et hvilket som helst USB tastatur, selv om det lett blir litt med tungvint... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Når blei noe med MS logo på gratis ? Lenke til kommentar
Lommiss Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hehe, ja nettopp Men hvor mye koster den? Jeg leste noe om at en lignende en også var laget til PS3, av Mad Catz tror jeg det var. Men det er nok uaktuelt for min del. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Huff, den til PS3 ser jo mildt sagt horribel ut i bruk i og med at den sitter forran kontrollen Ihvertfall den eg har sett. Men eg kjøpte min chatpad for rett under 200,- fra VGP for litt siden. Grei å ha til tider. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Sony er flink til å love ting ja =) Men fint hvis PSN en dag blir like bra som XBL, da må jo XBL bli enda bedre igjen.Skulle veldig gjerne ha eid en PS3 og fått testet noen spill på nettet. Hadde vært interessant å tatt en sammenlikning selv. 360 Og Xbox Live har eid PS3 siden Dag 1 D'oh Jeg skjønner at du liker funksjonene Bear, og jeg ser nytten av dem selv. Men å påstå at de utgjør en så viktig del av systemet at det ikke er noen vits i å ha noe uten, syns jeg er veldig merkelig. Det er tross alt ekstra nyttefunksjoner det er snakk om, og de utgjør liksom ikke essensen av en spillkonsoll.Personlig har jeg som regel en PC i umiddelbar nærhet, så da er ikke kommunikasjon noe problem. Men jeg ser selvfølgelig frem til at også PSN får litt bedre system for kommunikasjon in-game. Enig, selv om jeg ikke har PS3 er det fint at Home-brukere får litt igjen for å ha kasta bort 4-6k Jeg skjønner at du liker funksjonene Bear, og jeg ser nytten av dem selv. Men å påstå at de utgjør en så viktig del av systemet at det ikke er noen vits i å ha noe uten, syns jeg er veldig merkelig. Det er tross alt ekstra nyttefunksjoner det er snakk om, og de utgjør liksom ikke essensen av en spillkonsoll. Uenig, firkanta dashboard og bare gråfarger over alt er ikke noe fett syn når det er feil nyanse ++ null funksjoner gjør tjenesten dårlig og ingen demoer? Det er å be om flopp. Xbox Live er en kanonbra tjeneste som er verdt 500 kr i året å betale for. Hører att enkelte kommer med utalelser om att Sony har lovt att det vill komme noe som er like bra om ikke bedre enn XBL, men så var det med lovnader fra Sony. *host* behøver jeg å si 100 % bakoverkompabilitet fra dag 1 ? *hostPga en liten chip, eller virtualisering (japan, europa anyone?) mens MS hadde en ganske grei kompitabillitetsliste med en gang som ga grei spillbarhet på de fleste xbox spillene?*hoost(Real life forkjøla ikke Home forkjøla..) (kommentaren så ut som kritikk til noe positivt, derfor ble den endret) Den dagen jeg faktiste ser att PSN blir like bra eller bedre enn XBL vill jeg vurdere på nytt om prisen på XBL er verdt det, men pr idag er den definitivt verdt hver eneste krone.Og for de av dere som enten har PSN eller XBL kan adde meg: XBL: Whackedorange PSN: Whackedorage Enig! Hvis du skal chatte og spille spill samtidig, så er vel ikke det gjennom Live den beste løsningen? Det kan jeg ikke se for meg som brukervennlig, å trykke inn alle bokstavene med kontrolleren tar jo en evighet! Da er jo laptop et myyye bedre alternativ. MS ga oss praktisk talt chatpad. Chatpad, den er billigere, mer ressurseffektiv og koster og forbruker mindre strøm og har et headsett inkludert som betyr at vi slipper å kjøpe dyre bluetooth-tastatur/headsett... MS bundla det, Sony gjorde konsollenopplevelse enda dyrere..*sinnapå* Edit:Ser ut til at hjernebarken ikke er glad i grammatikk når er en er syk.. SpecialForce is powered by "A real sick person" fusioned with "Screw cold and make homer simpson stay in Springfield" Endret 8. desember 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 EDIT2 : Eg ser heilt tiden folk nevne denne vennelista til Xbox 360, og det var liksom det vi betalte for? Xbox Live i sin helhet er så skreddersydd og logisk lagt opp med funksjoner som henger på greip. Flott det å kunne lese meld. når man får den, eller kanskje også sende ein invite til Ola Nordmann som sitter å spiller ett annet spill enn deg. Eller man kan ta ein prat med Ola der man sitter og herjer i PGR4, samtidig som han sager opp Locust på andre enden. Eller det å ha kontoen sin knyttet opp mot Xbox.com der man har full oversikt over kem som er online,spiller ka osv. I heile tatt trenger man ikkje å slå på konsollen ein gang for å sende melding til noen på vennelista. Eller kanskje man er litt sugen på å spille online, da kan det vere ok og sjekke via webben om det er folk pålogget, eller som evt. spillet spillet du vil. Ubetydelig for noen, men muligheten ligger der og den er ganske så genial. Xbox Live har alle disse finurlige tingene som bare ligger der forran deg. Eg håper det at når PSN for noen av funksjonene over her, at MS tar hintet og senker prisene på sin tjeneste, sjøl om eg i dag meiner at eg får full valute for kronene Netopp, Live er så gjennomført og integrert med konseptet at det finnes nesten ingen småhull. Jeg har faktisk ikke sett et eneste smutthull til nå. Det at alt ligger et lite tastetrykk unna og er integrert med MS sine tjenester gjør Live verd vær krone. Ikke bare chatter jeg med venner jeg har i spillet, jeg kan og chatte med de som ikke har noe interesse for Xbox eller spill. Jeg kan med andre ord hugge hoder av folk mens jeg snakker med søsteren min i Bodø eller en kjenning i Korea. Alt ved å betale skarve 500 spenn i året. Når PSN blir like integret i flere systemer slik at mye av det du bruker er knyttet sammen, da skal jeg innrømme at XBL er dyrt. Intill den dagen, glem det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå