Gå til innhold

Online pris: Sony VS. Microsoft?


olopolo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Xbox Live Gold er totalt verdt det. Ellers hadde jeg ikke betalt 41 kr. måneden som er billig hvis du spør meg.

 

To turer med bussen i måneden er ca. lik det samme, for å ta en sammenlikning.

 

Jeg spiller flerspiller på XBL daglig. Det har gått mye i Halo 2 og Midtown Madness 3 på orginale Xbox. Da 360 kom ut blei det hundrevis av timer med onlinegaming i PGR3 og COD2. Siden september har det blitt mye Halo 3 og COD4, og slik kommer det til å fortsette en god stund. Spørs om RS: Vegas 2 klarer å overkomme de to beste flerspiller-FPS'ene på 360 akkurat nå.

 

Det er ikke bare at jeg spiller gode spill online, men på XBL har man en universal venneliste som går på tvers av alle spill. Man ser alltid hva de holder på med, hvilket spill de spiller og hva de spiller i de enkelte spillene (f.eks Team Slayer i Halo 3), så da er det enkelt å se hvem man vil joine når man logger på Live og sjekker ut vennelista. Man har invitert en venn ved ett knappetrykk, eller hvis man får en invitasjon er det bare å trykke på "Accept" og man er inne i løpet av noen få sekunder.

 

Er et hav av demoer på Xbox Live Markedsplass, og det kommer vel oftere demoer på XBL enn PSN tror jeg (det virker i hvertfall slik når man leser spillnyheter osv). Også hører jeg ofte om multiplattform-demoer som kommer først ut på XBL, så på PSN en god stund seinere.

 

Og det jeg liker med Live er at alle onlinespill har støtte for samme type VOIP, altså ingame chat via mic'en som følger med det standard headsettet. Det er så mye kulere å spille bilspill og skytespill, ja til og med bomberman på nettet hvis du kan prate til og høre de du spiller med. Så hvis man spiller med de på vennelista si så vet man jo hva man får, enn om man spiller mot totalt fremmede hele tiden.

 

Så det er en del grunner til at jeg digger Xbox Live og spiller online på 360 veldig, veldig mye.

 

Det er verdt pengene ja. Hadde tjenesten vært gratis hadde den nok vært en del dårligere.

Lenke til kommentar
Xbox Live Gold er totalt verdt det. Ellers hadde jeg ikke betalt 41 kr. måneden som er billig hvis du spør meg.

 

To turer med bussen i måneden er ca. lik det samme, for å ta en sammenlikning.

 

Jeg spiller flerspiller på XBL daglig. Det har gått mye i Halo 2 og Midtown Madness 3 på orginale Xbox. Da 360 kom ut blei det hundrevis av timer med onlinegaming i PGR3 og COD2. Siden september har det blitt mye Halo 3 og COD4, og slik kommer det til å fortsette en god stund. Spørs om RS: Vegas 2 klarer å overkomme de to beste flerspiller-FPS'ene på 360 akkurat nå.

 

Det er ikke bare at jeg spiller gode spill online, men på XBL har man en universal venneliste som går på tvers av alle spill. Man ser alltid hva de holder på med, hvilket spill de spiller og hva de spiller i de enkelte spillene (f.eks Team Slayer i Halo 3), så da er det enkelt å se hvem man vil joine når man logger på Live og sjekker ut vennelista. Man har invitert en venn ved ett knappetrykk, eller hvis man får en invitasjon er det bare å trykke på "Accept" og man er inne i løpet av noen få sekunder.

 

Er et hav av demoer på Xbox Live Markedsplass, og det kommer vel oftere demoer på XBL enn PSN tror jeg (det virker i hvertfall slik når man leser spillnyheter osv). Også hører jeg ofte om multiplattform-demoer som kommer først ut på XBL, så på PSN en god stund seinere.

 

Og det jeg liker med Live er at alle onlinespill har støtte for samme type VOIP, altså ingame chat via mic'en som følger med det standard headsettet. Det er så mye kulere å spille bilspill og skytespill, ja til og med bomberman på nettet hvis du kan prate til og høre de du spiller med. Så hvis man spiller med de på vennelista si så vet man jo hva man får, enn om man spiller mot totalt fremmede hele tiden.

 

Så det er en del grunner til at jeg digger Xbox Live og spiller online på 360 veldig, veldig mye.

 

Det er verdt pengene ja. Hadde tjenesten vært gratis hadde den nok vært en del dårligere.

 

Jo, du har helt rett Lygre. Men det er disse tingene som vi med PS3 vil få senere, ihvert fall det de har lovet oss. Den største forskjellen er vel at dere har ingame meny, og mulighet til å private chat ingame. Det er det jeg savner mest hos PS3.

Lenke til kommentar
Jo, du har helt rett Lygre. Men det er disse tingene som vi med PS3 vil få senere, ihvert fall det de har lovet oss. Den største forskjellen er vel at dere har ingame meny, og mulighet til å private chat ingame. Det er det jeg savner mest hos PS3.

 

Om jeg skulle skrive en russeomtale for en PS3 elsker ville jeg på ofte hørt skrevet:

 

"PS3 mangler det nå, men senere"

 

Det brukes konstant og hele tiden. Om salgstallene til PS3, spillutvalget til PS3, onlinetjenesten til PS3 ja alt om PS3 nærmest får den senere, det er ikke måte på.

 

Om jeg vil ha en konsoll med godt spillutvalg og en velfungerende onlintjeneste og en konsoll som selger godt? Jo da får jeg til tips om å kjøpe, ja nettopp, PS3, for det kommer alle de tingene de er bare ikke kommet enda.

 

Jeg tror jeg for en gangs skyld skal følge det rådet og kjøpe meg en PS3, senere.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Jo, du har helt rett Lygre. Men det er disse tingene som vi med PS3 vil få senere, ihvert fall det de har lovet oss. Den største forskjellen er vel at dere har ingame meny, og mulighet til å private chat ingame. Det er det jeg savner mest hos PS3.

 

Om jeg skulle skrive en russeomtale for en PS3 elsker ville jeg på ofte hørt skrevet:

 

"PS3 mangler det nå, men senere"

 

Det brukes konstant og hele tiden. Om salgstallene til PS3, spillutvalget til PS3, onlinetjenesten til PS3 ja alt om PS3 nærmest får den senere, det er ikke måte på.

 

Om jeg vil ha en konsoll med godt spillutvalg og en velfungerende onlintjeneste og en konsoll som selger godt? Jo da får jeg til tips om å kjøpe, ja nettopp, PS3, for det kommer alle de tingene de er bare ikke kommet enda.

 

Jeg tror jeg for en gangs skyld skal følge det rådet og kjøpe meg en PS3, senere.

 

Jo, det du nevner der er ting vi har sagt vil bedres med tiden! Men har det ikke begynt å bedres allerede, som vi sier? Salgstallene øker konstant, spillutvalget blir bare bedre og bedre, vi får stadig nye FW updates. Det er poenget som vi "PS3 elskere" sier.

Lenke til kommentar

Og jeg venter på at det bedres før jeg går til noe innkjøp, hva er vitsen med å kjøpe noe nå når den ikke er ferdigstilt?

 

Hva enn som blir sagt, Live er en meget ferdig onlineversjon som blir bare bedre og bedre. Når du trodde de hadde gjort det de kunne kom de med noe nytt som man egentlig ikke viste man trengte. Jeg liker og simplisiteten i Live. Alt er tilgjengelig via kontrollen og et enkelt trykk så får jeg det jeg trenger opp fra dashbordet, to.m informasjon om hvordan nedlastingen min går.

 

Nei jeg tar mye heller det fullførte enn det halvferdige, selv om det fullførte koster.

Lenke til kommentar
Og jeg venter på at det bedres før jeg går til noe innkjøp, hva er vitsen med å kjøpe noe nå når den ikke er ferdigstilt?

For det første kommer det vel fortsatt oppdateringer til X360, så den er vel ikke ferdigstilt den heller.

 

Hvorfor kjøpe den nå? For et jævlig dumt spørsmål. For å spille de spillene som har kommet vel. Om du ikke greier å ha glede av Uncharted, R&C, Folklore, Resistance, Motorstorm osv. uten å sjekke innboksen din underveis, må jeg si du er en merkelig skrue.

 

Ja, Live er bedre per dags dato. Men PSN er da ikke halvferdig, det funker da aldeles fint. Sant at Live har noen snedige funksjoner som enda er på vei for PSN, men det betyr da på ingen måte at man ikke kan ha det morsomt mens man venter.

 

Vil jo alltid være gode spill underveis om ikke har kommet, men om man skal vente på alle disse, må man jo nesten vente til neste konsollgenerasjon har kommet, og utviklingen har stoppet. Det kommer jo gode spill fortløpende, så da kan man vel spille dem fortløpende. Jeg føler i alle fall ikke jeg trenger å spare opp en stabel med titler så jeg kan spille 10.000 timer umiddelbart.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Jeg har forøvrig en Gmail konto som ikke er registrer på Live så det er bare Hotmail kontoen min som er på Live og den bruker jeg ikke. Derimot synes jeg det er morsomt å kunne chatte med vennene mine over MSN mens jeg koser meg gjennom spill som f.eks Eternal Sonata. Eller sjekke gamerscoren min og sjekke det opp mot en venn sin for å sjekke at jeg fremdeles er "best". Teit kanskje, men mennesker er av natur konkuranseinnstilte dyr så jeg bare følger moten.

 

Jeg klassifiserer Live som ferdigsilt ettersom tjenesten er fullverdig brukbar og snedig som den er. Den har mange lure løsninger og mange snedigheter under panseret. Den er med andre ord en fullverdig onlinetjeneste som det ligger mye bak.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at du liker funksjonene Bear, og jeg ser nytten av dem selv. Men å påstå at de utgjør en så viktig del av systemet at det ikke er noen vits i å ha noe uten, syns jeg er veldig merkelig. Det er tross alt ekstra nyttefunksjoner det er snakk om, og de utgjør liksom ikke essensen av en spillkonsoll.

 

Personlig har jeg som regel en PC i umiddelbar nærhet, så da er ikke kommunikasjon noe problem. Men jeg ser selvfølgelig frem til at også PSN får litt bedre system for kommunikasjon in-game.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Hvis du skal chatte og spille spill samtidig, så er vel ikke det gjennom Live den beste løsningen? Det kan jeg ikke se for meg som brukervennlig, å trykke inn alle bokstavene med kontrolleren tar jo en evighet! Da er jo laptop et myyye bedre alternativ.

 

Ja kontrollen er noe dritt å bruke for å skrive inn bokstavene, så jeg bruker denne jeg:

 

MSN_messengerKit.jpg

 

Jeg skjønner at du liker funksjonene Bear, og jeg ser nytten av dem selv. Men å påstå at de utgjør en så viktig del av systemet at det ikke er noen vits i å ha noe uten, syns jeg er veldig merkelig. Det er tross alt ekstra nyttefunksjoner det er snakk om, og de utgjør liksom ikke essensen av en spillkonsoll.

 

Så hva er essensen i onlinespilling? Å spille med andre og komunisere med andre vil nå jeg si. Vil det med andre ord da si at de ekstra funksjonene vi venter på PS3 bare er ekstra nyttefunksjoner, noe som vil indirekte gjøre PS3 sin live support til en ferdig versjon i følge deg?

 

Hva er da vitsen med Home, ettersom PS3 har "essensen" i dag, da blir jo Home overflødig? Eller?

 

Personlig har jeg som regel en PC i umiddelbar nærhet, så da er ikke kommunikasjon noe problem. Men jeg ser selvfølgelig frem til at også PSN får litt bedre system for kommunikasjon in-game.

 

Akkurat ja, så "nytte" funksjonene i Live er med andre ord savnet, så hvorfor ikke bare si at det er funksjoner som du mener en god onlinesupport trenger?

 

Ja, samme som Geofrank, jeg sitter også med en laptop en meter unna meg. Så foreløpig bruker jeg skype når jeg skal snakke med kompisser om vi spiller forskjellige ting på PS3, også når jeg skal sitter på Msn.

 

Ja envær sin smak. Personelig finner jeg det irriterende å ha flere ting oppe samtidig og drar god nytte av å kunne chatte med de jeg spiller online med uten noe videre dildall.

Lenke til kommentar
Du må også huske på at om man betaler 500 kr året for denne tjenesten, så må man også bruke den slik at man får valuta for pengene. Spiller man for det meste offline, og bare online av å til så er det ikke sikkert at de pengene er verdt det.

Unnskyld meg, men du behøver ikke å betale 500 for et år! du kan betale månedlig med et kredittkort eller kjøpe kodekort i butikken med 1 måned spilletid ,6 eller et år. Du kan også kjøpe feks 3 1 månedskort, spare litt på de og bestemme når duhar onlinemånede!

Lenke til kommentar
Så hva er essensen i onlinespilling? Å spille med andre og komunisere med andre vil nå jeg si. Vil det med andre ord da si at de ekstra funksjonene vi venter på PS3 bare er ekstra nyttefunksjoner, noe som vil indirekte gjøre PS3 sin live support til en ferdig versjon i følge deg?

Man kan snakke med de man spiller online mot på PS3. Det du ikke kan er å snakke med andre, In-game kommunikasjon er essensielt, chatting generelt ville jeg kalt en nyttefunksjon.

 

Hva er da vitsen med Home, ettersom PS3 har "essensen" i dag, da blir jo Home overflødig? Eller?

Nei? Nyttefunksjoner og nye onlinekonsepter er da på ingen måte overflødig. Essensen i en bil er ting som kjøreegenskapene, det vil ikke si at godt design, skinnseter og air-condition er overflødig.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
Jeg har PC rett ved siden av PS3, så der ble universal venneliste ganske meningsløst med engang. Er det noen andre grunner til at Xbox live er verdt penga?

 

Ah. så da har du talt, dvs at universal venneliste er meningsløst for alle?

 

Jeg tror det har kommet veldig godt frem hva som gjør Live verd pengene, det er bare det at enkelte har fælt så dårlig syn og burde anskaffe seg lesebriller for forumbruk.

Lenke til kommentar

Xbox Live er en kanonbra tjeneste som er verdt 500 kr i året å betale for. Hører att enkelte kommer med utalelser om att Sony har lovt att det vill komme noe som er like bra om ikke bedre enn XBL, men så var det med lovnader fra Sony. *host* behøver jeg å si 100 % bakoverkompabilitet fra dag 1 ?

 

Den dagen jeg faktiste ser att PSN blir like bra eller bedre enn XBL vill jeg vurdere på nytt om prisen på XBL er verdt det, men pr idag er den definitivt verdt hver eneste krone.

 

Og for de av dere som enten har PSN eller XBL kan adde meg:

 

XBL: Whackedorange

PSN: Whackedorage

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...