Gå til innhold

Online pris: Sony VS. Microsoft?

olopolo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thats it! Slik jeg ser det er PS3's tilbud mer enn greit nok for meg og derfor dropper jeg XBL Gold til 500 i året...

Ganske kult å se hvor ivrige folk er og hvor lett fredlige diskusjoner tar av :p Takk for all feedback, noe som gjorde valget mitt greit.

Slenger med et sitat fra en kompis:

"Uten forskjellige meninger og ideer hadde vi alle sittet i en hule prøvd å fyre opp bål med flintstein"

Eventuelle moderatorer som leser dette kan gjerne stenge tråden iom. at jeg har fått svar på mine spørsmål og flere brukere har kommet med tydlige konklusjoner.

Lenke til kommentar

Nå som PS3 har sunket til 3300 kroner og enkelte steder så lavt som 2999, vil jeg faktisk gå så langt som å si at Xbox er dyrere.

Skal du ha en Xbox med hard disk, og samtidig må du betale 500 kroner det første året for å kunne spille online, så kommer du jo nesten over det 40gb versjonen av PS3 koster. Etter bare 2 år har du brukt mer penger på konsollfeatures enn det PS3 koster.

Lenke til kommentar

Syntes ikke dette er merkelig i det hele tatt. Folk undrer seg over at det går an å være fanboy, mens egentlig er det noe av det mest vanlige i norsk kultur. Når man liker et fotballag så heier man på dem og vil det beste for dem, og at de skal knuse alt annet.

Når jeg har investert i en spillkonsoll så vil jeg at den skal være det bedre valget, og at den skal knuse konkurransen og forsikre meg om at jeg har gjort et riktig valg.

Lenke til kommentar

En annen ting er jo at når man sitter på konsoll A, så bryr man seg kanskje ikkje om å forype seg i ka som skjer over på konsoll B, og har dermed lett for å si " Den har INGENTING som vekker min intresser etc"

Eg sier ikkje at alle tenker slik, men mange gjør nok det.

Lenke til kommentar

Får prøve å gi deg et svar som ikke tar parti med noen av konsollene og heller ikke prøver å overbevise deg om hva som er verdt det. Skal rett og slett bare holde meg til objektive fakta:

PS3 har gratis spilling over nett, på Xbox 360 koster det 500 kr i året.

PS3 har innebygd trådløst nettverkskort, det må kjøpes utenom på 360.

Xbox live er per i dag bedre enn PSN på flere områder. Det gjelder f.eks. at på PS3 må du ut av spillet for å kunne chatte med vennene dine eller lese en melding. (Det kommer nok til å bli mulig på PS3 å lese meldinger uten å gå helt ut, men det er ingen som vet om det er i morgen eller 2009 det kommer.) Det er også mer innhold i shoppen på 360 enn på PS3.

Til slutt kan du ta en titt på sony's motangrep til Xbox live som skal komme tidlig i 2008 og se om du liker det: http://youtube.com/watch?v=8ZY2vwlh5-g

Lenke til kommentar

Alltså...den dærre home greia, skjønner ikke helt pointe med det. Er jo en råkopiering av hva var det det het? second life? eller?

Og si meg, va er vitsn med det på en konsoll? "Å hei du, skal spille et spill jeg nå...blir du med?" og for å si det til sin venn så må man ut av spillet, inn i "home", spørre han/henne om det, og starte spillet igjen...Øh, noe som er galt tro.

Dette er min oppfattning av home ihvertfall, har ikke noe bruk for å leve et virtuelt "second life"...Liker heller slik LIVE gjør det, sende messages ingame, chatte ingame, invitere til spill ingame osv. osv...er kort sagt genialt :)

Men nå har jo ikke jeg prøvd Home da, så vet ikek helt åssn det funker...men så er det vel kanskje ikke min stil å "leve" et annet liv i en virtuell verden...syns slike ting bare blir for idiotisk...!

Lenke til kommentar

Xbox 360 har en klar fordel mtp. de har det beste spillutvalget, og det beste onlineoppsettet. EA Games sine spill fungerer også bedre på konsollen.

Koster meg 150 kroner for 3 mnd.. og femti kroner i måneden... 12 kroner i uka... under 2 kroner hver dag... jeg spiller livsskiten ut av de kronene ;)

Har bestilt PS3 også, fra det gode tilbudet nylig.. og glad jeg slipper ekstra kostnadene rundt den. Men blir ikke brukt før utvalget "er her" og ikke på stadiet hvor argumentasjonen er "det vil bli.. og vil komme.." - det er i hvert fall viktigst for meg.

Lenke til kommentar
Alltså...den dærre home greia, skjønner ikke helt pointe med det. Er jo en råkopiering av hva var det det het? second life? eller?

Og si meg, va er vitsn med det på en konsoll? "Å hei du, skal spille et spill jeg nå...blir du med?" og for å si det til sin venn så må man ut av spillet, inn i "home", spørre han/henne om det, og starte spillet igjen...Øh, noe som er galt tro.

Dette er min oppfattning av home ihvertfall, har ikke noe bruk for å leve et virtuelt "second life"...Liker heller slik LIVE gjør det, sende messages ingame, chatte ingame, invitere til spill ingame osv. osv...er kort sagt genialt :)

Men nå har jo ikke jeg prøvd Home da, så vet ikek helt åssn det funker...men så er det vel kanskje ikke min stil å "leve" et annet liv i en virtuell verden...syns slike ting bare blir for idiotisk...!

vel home er et veldig risky prosjekt, det kan slå ann eller det kan ikke, men liker at de prøver noe tradisjonelt utradisjonelt og går en ny retning enn og faktisk kopiere live=) det som gjør konsollene så nydelige, de er så forskjellige på alle punkter:D

Lenke til kommentar

Derfor du holder til på dette forumet under et alias? ;)

Lenke til kommentar

Jeg liker veldig godt interface som Microsoft har lagt til på Xbix live. Om jeg sitter å spiller singleplayer og jeg får en melding, så er det lett med en tast å få frem beskjeden. Samme om jeg skal snakke med en kompis over MSN, jeg kan med letthet ha MSN liggende samtidig som jeg spiller.

Det er og den helhets følelsen jeg liker med Xbox live. Den føles veldig godt gjennomført på alle mulige måter, fra interfacen og oppsette til ting som gamertag og gamescore. Jeg synes det føles som en meget gjennomført løsning.

Jeg er ikke imot Home, men jeg frykter at all grafisk vandring frem og tilbake kan gjøre det til tungvint prosjekt å navigere i. Om det skal fungere optimalt må det ikke bli slik at du må vandre meningsløst frem og tilbake for å få den informasjonen du trenger, den må være tilgjengelig for deg på en lett måte.

Det er akkurat det som gjør at jeg liker MS sin løsning slik den fungerer. Du har den informasjonen du trenger tilgjengelig hele tiden. Jeg skal prøve Home grundig når den kommer før jeg overhode tar noe beslutning om hva som er best når den tid kommer, men per i dag vil jeg si at du får mye godt for 500 smålapper i året.

Lenke til kommentar

Det trådstarter skriver er helt riktig. Men om jeg skal si min mening om hva jeg synes du burde gå for, så ville jeg sagt PS3. Ikke bare at den er gratis og at det koster en null og ingenting å komme seg online, men så ser du også at Sony satser knallhardt framover på online tjenester via PSN, og ikke minst det å kunne kjøpe spille via PSN. Og da er det ikke bare småspill, nei du får også vanlige butikkspill til PS3, vel og merke foreløpig bare Warhawk :p . I tillegg jobber Sony med Home og LittleBigPlanet, to store satsinger for å gjøre PS3 og PSN mer attraktivt, uten å koste et øre. Og akkurat på dette området ser jeg ikke Microsoft jobbe noe særlig, noen store satsninger ang. online enn bare å holde det vedlike med demoer og gamle "klasikkere" ved Xbox Arcade.

Så gi PlayStation litt tid så er nok PSN fullt på høyde med Xbox Live ;)

Lenke til kommentar
Sony satser knallhardt framover på online tjenester via PSN, og ikke minst det å kunne kjøpe spille via PSN. Og da er det ikke bare småspill, nei du får også vanlige butikkspill til PS3, vel og merke foreløpig bare Warhawk :p .

Og akkurat på dette området ser jeg ikke Microsoft jobbe noe særlig, noen store satsninger ang. online enn bare å holde det vedlike med demoer og gamle "klasikkere" ved Xbox Arcade.

Hmm? Blir det ikke kjøp av fullversjon xbox spill via live? Og filmer? Mener jeg har hørt noe om det jeg... I så fall blir det vel litt feil å si at sonys storsatsing er noe større enn microsofts.

Lenke til kommentar

Derfor du holder til på dette forumet under et alias? ;)

Hehe...tenkte det ikke på den måten da vettu :p

Men å være en "menneskelig" person i en virtuel verden...skjønner? altså du later som du er en annen, akkurat som i slike tjenester som second life...

(ble litt rotete dette her, men står på mitt :) )

Lenke til kommentar
Det trådstarter skriver er helt riktig. Men om jeg skal si min mening om hva jeg synes du burde gå for, så ville jeg sagt PS3. Ikke bare at den er gratis og at det koster en null og ingenting å komme seg online, men så ser du også at Sony satser knallhardt framover på online tjenester via PSN, og ikke minst det å kunne kjøpe spille via PSN. Og da er det ikke bare småspill, nei du får også vanlige butikkspill til PS3, vel og merke foreløpig bare Warhawk :p . I tillegg jobber Sony med Home og LittleBigPlanet, to store satsinger for å gjøre PS3 og PSN mer attraktivt, uten å koste et øre. Og akkurat på dette området ser jeg ikke Microsoft jobbe noe særlig, noen store satsninger ang. online enn bare å holde det vedlike med demoer og gamle "klasikkere" ved Xbox Arcade.

Så gi PlayStation litt tid så er nok PSN fullt på høyde med Xbox Live ;)

Enkelte av Sony's soldtares største ord, gi dem litt tid. Gjelder for spill, online tjeneste, støtte etc. Alt skal Sony vinne over tid. Hvilken tidsmaskin er det dere har tilgang til som gjør dere så bastant skråsikker?

Hvorfor vente i år og dager på at Sony skal komme på høyde med noe som Microsoft har i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...