Gå til innhold

Online pris: Sony VS. Microsoft?

olopolo

Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke har PS3 skal jeg heller ikke utale meg om den's trådløse muligheter på noen mulig måte, men skal heller si hvorfor jeg synes Xbox 360 sin live er verd de 500 kr det koster i året.

For 500 kr får du tilgang til alt på Xbox live og en meget godt og velfungerende onlinefunksjon som er godt implementert i alle spillene som har online muligheter. Dette reflekterers og i Gamecard'et til de du måtte møte. Der kan du se en "score" hva andre synes om deg online. Dette er representert i stjerner, jo flere stjerner jo bedre oppførsel synes folk du har.

Nå har ikke jeg vært online lenge nok til å erfare om dette fungerer eller ikke men det er en fin ting som muligens kan brukes til å luke vekk småfjortisser uten oppførsel.

Jeg hører mange klager over at det er dyrt men ærlig spiker, jeg synes ikke det. Du betaler 500 kr for 1 år's medlemsskap og har da full tilgang til hele live delen og alle spillene som har online muligheter. Om du tenker litt, det brukes i overkant av 1000 kr for å spille 1 spill online (MMORPG som WoW) men det koster 500 kr for å spille alle spillene som har online funksjoner (og det er mange) med folk fra over hele verden.

Jeg vet ikke hva du får med PS3's online funksjon, men jeg synes at X360 sin online funksjon er verd pengene det koster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må også huske på at om man betaler 500 kr året for denne tjenesten, så må man også bruke den slik at man får valuta for pengene. Spiller man for det meste offline, og bare online av å til så er det ikke sikkert at de pengene er verdt det.

Ja det er helt sant det, man trenger heller ikke ha en Xbox gold konto for å få tilgang til markedet og Gold aboet er ment for dem som spiller online.

Så om det er noen som bare skal laste ned trailere, demoer eller arkade spill så er Silver et brukbart alternativ.

Trenger man Xbox live gold for å spille spill fra EA f.eks? EA opererer med egene servere ettersom jeg har lest og bruker ikke Xbox live serverne.

Lenke til kommentar
Trenger man Xbox live gold for å spille spill fra EA f.eks? EA opererer med egene servere ettersom jeg har lest og bruker ikke Xbox live serverne.

Ja.

Selv mener jeg Xbox Live er milevis foran PSN og Wii sin tjeneste. Er absolutt verdt å betale litt for en så bra onlinetjeneste. Glad det er mulig.

Ville heller ha betalt litt på PSN for en bedre onlinetjeneste.

Lenke til kommentar

Jeg må bare flire av superlativene som benyttes her om 'live.. Dere kan gjerne liste opp det som Live er 'milevis' foran PSN på. Det er stort sett detaljer det er snakk om her, som 360 eierne må betale 500kr ekstra for.

Ja, det er mer content på live, men så har det tross alt vært ute ett år lenger enn PSN.

Om noen kjøper seg en PS3 nå og går inn på PSN for første gang vil man ikke mangle noe på innhold. Det er mer der enn hva jeg gidder å gå gjennom ihvertfall.

Jeg hadde ihverfall ikke betalt 500 kr for året for å kunne chatte direkte med folk fra et spill når de er i et annet spill. :thumbup:

Men om man er interresert i å betale 500 kr for småpirk, værsågod. Sony har bevist at det er fullt mulig å gjøre en tjeneste som er mer enn god nok når det gjelder det som er essensielt for en online tjeneste uten å tyne penger utav det.

Det kan kanskje ikke virke som mye 500 kr, men ta å gang det opp med antall år du har tenkt å benytte deg av konsollen din, og du er snart oppe i et tall som gjør PS3 til en billig investering. ;)

Lenke til kommentar
Jeg hadde ihverfall ikke betalt 500 kr for året for å kunne chatte direkte med folk fra et spill når de er i et annet spill.

Ja, du har helt rett her ass :thumbup:

Helt unødvendig å kunne chatte med andre når man spiller ett spill andre ikke spiller. :thumbdown:

500 kroner er mye for å kun chatte med andre folk, herregud, skal man med det a, solgte faktisk mikken min her om dagen, unødvendig.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ihverfall ikke betalt 500 kr for året for å kunne chatte direkte med folk fra et spill når de er i et annet spill.

Ja, du har helt rett her ass :thumbup:

Helt unødvendig å kunne chatte med andre når man spiller ett spill andre ikke spiller. :thumbdown:

500 kroner er mye for å kun chatte med andre folk, herregud, skal man med det a, solgte faktisk mikken min her om dagen, unødvendig.

ABC for sarkasme og ironi: Virker kun når den er treffende. ;)

Hvorfor skulle det være essensielt å snakke med andre enn de man spiller med?????? For teh ultimate online gaming experience, ring til en kompis med mobiltelefon mens du spiller!! Trenger ikke konsoll en gang.. ;)

Lenke til kommentar

For å kunne avtale ting, avklare problemer osv, uten å måtte bytte spilldisk for hver gang.

Ta meg f.eks, som er referee på consolegaming.eu, både på GoW og CoD-delene, for meg er det greit å slippe å måtte bytte til gears hver eneste gang en klan har et spørsmål ang. en kamp.

PSN er lagt opp utrolig kronglete for de som er med i klaner.

Lenke til kommentar

Warhawk har jo et helt eget klansystem som det ikke er noe å utsette på. Spillutviklere må ta dette i litt egne hender også.

Ja Xbox live har filmer og serier osv, men Sony skal lansere dette neste år hørte jeg, video on demand, altså.

Ellers er det helt riktig det som blir sagt. PSN Store har masse demoer, trailere, spill. Og det er det mest viktige av alt, spill er orginalt utviklet for selve PSN der. Alle spillene er ikke bare eldre spill som er portet over, dette viser at Sony satser helt nytt på målgruppen som laster ned spill. David Jaffe har jo laget et eget studio som utvikler PSN spill nå. Tenker på alle nye spill som Flow, Calling all Cars, Pain og mer. Har Xbox Live noen nyutviklede spill som er laget spesielt for Xbox Live?

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
For å kunne avtale ting, avklare problemer osv, uten å måtte bytte spilldisk for hver gang.

Ta meg f.eks, som er referee på consolegaming.eu, både på GoW og CoD-delene, for meg er det greit å slippe å måtte bytte til gears hver eneste gang en klan har et spørsmål ang. en kamp.

Du trenger ikke bytte noe som helst. Snakk om å svartmale og gjøre ting vanskeligere enn de er. Du går ut til XBM og svarer. Thats it. Ja, det kunne være greit at man kunne svare direkte i det spillet man er i, men å betale 500 i året for det? Glem det.. :)

Lenke til kommentar
Har Xbox Live noen nyutviklede spill som er laget spesielt for Xbox Live?

Ja; Undertow, Assault Heroes, Heavy Weapon, Small Arms, Space Giraffe, Switchball, WC: Arena, Battlestar Gallactica, Hexic, Band of Bugs, 3D minigolf, Mad Tracks, Eets: Chowdown, Pinball FX etc.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke bytte noe som helst. Snakk om å svartmale og gjøre ting vanskeligere enn de er. Du går ut til XBM og svarer. That's it. Ja, det kunne være greit at man kunne svare direkte i det spillet man er i, men å betale 500 i året for det? Glem det.. :)

Hvem svartmalte og gjorde ting vanskeligere enn de er?

500,- i året for å sende meldinger. Ja, der har du XBL. :)

Lenke til kommentar
Har Xbox Live noen nyutviklede spill som er laget spesielt for Xbox Live?

Ja; Undertow, Assault Heroes, Heavy Weapon, Small Arms, Space Giraffe, Switchball, WC: Arena, Battlestar Gallactica, Hexic, Band of Bugs, 3D minigolf, Mad Tracks, Eets: Chowdown, Pinball FX etc.

Heavy Weapon, Mad Tracks og Eets var originalt PC-titler, så vidt jeg vet. ;)

Hva om vi lister opp en laaang liste om hva som er bra med begge tjenestene? Kanskje til og med grave opp noen artikler: link link

(Faen som jeg hater poste-formen i den nye forum-versjonen :()

Lenke til kommentar

Vet ikke hvem som hoster serverne osv. med PSN. Men vil tro ihvertfall med Xbox LIVE, er det Microsoft som holder i orden på dette. M.a.o. vil ett gammelt spill alltid ha muligheten til å fungere online med en Xbox 360 konsoll. Da utviklerne/utgiverne ikke har ansvaret for serverne, blir de ikke tatt ned når aktiviteten blir lik null. Mange achivements i Perfect Dark Zero jeg mangler, og kunne tenkt å ta de.

Det som jeg vil tro, er i lengden om PSN vil være lønnsomt, med tanke på deling av materiell, osv. Da jeg vil tro om de lanserer en video tjeneste, så vil denne bruke mye båndbredde. Om Sony kan levere alt dette og litt til gratis, er det kjempeflott. Og vil presse Microsoft til å gjøre noe med sin tjeneste.

En annen ulempe med PSN har kanskje mangelen på rettningslinjer når det kommer til flerspiller-delen i spillene. Men jeg har ingen peil om dette faktisk er et problem nå, eller i fremtiden.

Birger :)

Lenke til kommentar

En annen ting med Xbox Live som ingen har nevnt enda er jo TrueSkill. Det er faktisk et fantastisk system som brukes i alle multiplayer-spill på Xbox Live.

En annen liten ting er at alle Live-spill har både Ranked og Unranked, samt private matcher og public matcher. De har "strømlinjeformet" live-delen i spillene, so to speak.

Lenke til kommentar
En bra ting jeg har hørt flere si er at PSN har ekstremt raske servere. Og når jeg kan laste ned flere gigabytes filer på få minutter vil jeg si det er skrytbart.

Ikke ment som negativt, men det kan tenkes at dette skyldes at PSN ikke har så mye innhold enda at hastigheten er ett problem. Vent å se når de evt. lanserer en video-tjeneste, og mye annet.

Birger :)

Lenke til kommentar
En bra ting jeg har hørt flere si er at PSN har ekstremt raske servere. Og når jeg kan laste ned flere gigabytes filer på få minutter vil jeg si det er skrytbart.

Har ikke inntrykk av at PSN er noe raskere enn XBL når det gjelder nedlasting. For meg går det veldig raskt når jeg laster ned demoer og trailere både på XBL og PSN.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Jeg må bare flire av superlativene som benyttes her om 'live.. Dere kan gjerne liste opp det som Live er 'milevis' foran PSN på. Det er stort sett detaljer det er snakk om her, som 360 eierne må betale 500kr ekstra for.

Ja, det er mer content på live, men så har det tross alt vært ute ett år lenger enn PSN.

Om noen kjøper seg en PS3 nå og går inn på PSN for første gang vil man ikke mangle noe på innhold. Det er mer der enn hva jeg gidder å gå gjennom ihvertfall.

Jeg hadde ihverfall ikke betalt 500 kr for året for å kunne chatte direkte med folk fra et spill når de er i et annet spill. :thumbup:

Men om man er interresert i å betale 500 kr for småpirk, værsågod. Sony har bevist at det er fullt mulig å gjøre en tjeneste som er mer enn god nok når det gjelder det som er essensielt for en online tjeneste uten å tyne penger utav det.

Det kan kanskje ikke virke som mye 500 kr, men ta å gang det opp med antall år du har tenkt å benytte deg av konsollen din, og du er snart oppe i et tall som gjør PS3 til en billig investering. ;)

Hva er problemet med å betale 500kr/året hvis man er fornøyd med det Xbox Live tilbyr? Jeg kan forstå at noen synes det er rart, men jeg synes det er rart at noen ville betale mer for PS3 istedet for å kjøpe en X360, men slik er det. Folk har forskjellige prioriteringer og "behov".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...