Gå til innhold

Online pris: Sony VS. Microsoft?


olopolo

Anbefalte innlegg

Når ps3 får på plass ingame xmb, så er de faktisk ikke langt unna det xbl tilbyr for 500kr året gratis.

Interface kunne vært ryddet litt opp, men å si at de er milevis bak er latterlig.

 

Selv er jeg mer imponert over hva sony har fått til med PSN på ett år, enn det MS har gjort med live på 5.

Hvorfor skal man betale MS for noe som tilbys gratis på både pc og ps3?

 

Vil også si at PSN har flere bra nedlastbare spill allerede, demoene begynner å komme nærmest like regelmessig som på xbox live. Og selv om live arcade har flere spill tilgjengelig så er det kun en brøkdel av dem som er verdt å spille.

 

Vi får også se nå snart hvilke fordeler PSN kan tilby i spill som Burnout og Unreal Tournament ettersom sony er mer åpne med psn enn det MS er med live :).

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alltså...den dærre home greia, skjønner ikke helt pointe med det. Er jo en råkopiering av hva var det det het? second life? eller?

Og si meg, va er vitsn med det på en konsoll? "Å hei du, skal spille et spill jeg nå...blir du med?" og for å si det til sin venn så må man ut av spillet, inn i "home", spørre han/henne om det, og starte spillet igjen...Øh, noe som er galt tro.

 

Dette er min oppfattning av home ihvertfall, har ikke noe bruk for å leve et virtuelt "second life"...Liker heller slik LIVE gjør det, sende messages ingame, chatte ingame, invitere til spill ingame osv. osv...er kort sagt genialt :)

 

Men nå har jo ikke jeg prøvd Home da, så vet ikek helt åssn det funker...men så er det vel kanskje ikke min stil å "leve" et annet liv i en virtuell verden...syns slike ting bare blir for idiotisk...!

 

 

For ett dårlig eksempel. Se heller for deg følgende.

 

Du er med i en COD4 klan på 8 stykker, og dere har kamp mot en annen klan klokken 8 i kveld.

Halv 8 skrur du på Ps3'en din og går inn i HOME. Dere har nemlig avtalt å møtes i klanens eget "rom" der dere skal vente til at alle har joinet og er klar.

Du kommer inn i klanrommet og ser at Ole allerede har joinet rommet. Dere prate sammen med bluetooth headsettet og bestemmer dere for å ta ett slag billiard mens dere venter. Mens dere spiller så joiner resten av laget og dere er klare til kamp. Så joiner dere kampen sammen gjennom home.

 

 

Jeg liker veldig godt interface som Microsoft har lagt til på Xbix live. Om jeg sitter å spiller singleplayer og jeg får en melding, så er det lett med en tast å få frem beskjeden. Samme om jeg skal snakke med en kompis over MSN, jeg kan med letthet ha MSN liggende samtidig som jeg spiller.

 

Det er og den helhets følelsen jeg liker med Xbox live. Den føles veldig godt gjennomført på alle mulige måter, fra interfacen og oppsette til ting som gamertag og gamescore. Jeg synes det føles som en meget gjennomført løsning.

 

Jeg er ikke imot Home, men jeg frykter at all grafisk vandring frem og tilbake kan gjøre det til tungvint prosjekt å navigere i. Om det skal fungere optimalt må det ikke bli slik at du må vandre meningsløst frem og tilbake for å få den informasjonen du trenger, den må være tilgjengelig for deg på en lett måte.

 

Det er akkurat det som gjør at jeg liker MS sin løsning slik den fungerer. Du har den informasjonen du trenger tilgjengelig hele tiden. Jeg skal prøve Home grundig når den kommer før jeg overhode tar noe beslutning om hva som er best når den tid kommer, men per i dag vil jeg si at du får mye godt for 500 smålapper i året.

 

Vet ikke om du har sett på noen av HOME videoen eller fått med deg noe i det hele tatt når de har pratet om HOME. Men du trenger ikke vandre enn eneste meter om du ikke ønsker. Alle funksjoner er tilgjengelig gjennom den virtuelle PsP'en, og du kan "warpe" fra ett rom til ett annet uten å gå noe sted. Jeg for min del ser fram til å utforske de forskjellige delene som etter hvert kommer.

 

De fleste funksjonene til HOME skulle vel også være tilgjengelig via XMB.

Lenke til kommentar
Det trådstarter skriver er helt riktig. Men om jeg skal si min mening om hva jeg synes du burde gå for, så ville jeg sagt PS3. Ikke bare at den er gratis og at det koster en null og ingenting å komme seg online, men så ser du også at Sony satser knallhardt framover på online tjenester via PSN, og ikke minst det å kunne kjøpe spille via PSN. Og da er det ikke bare småspill, nei du får også vanlige butikkspill til PS3, vel og merke foreløpig bare Warhawk :p . I tillegg jobber Sony med Home og LittleBigPlanet, to store satsinger for å gjøre PS3 og PSN mer attraktivt, uten å koste et øre. Og akkurat på dette området ser jeg ikke Microsoft jobbe noe særlig, noen store satsninger ang. online enn bare å holde det vedlike med demoer og gamle "klasikkere" ved Xbox Arcade.

 

Så gi PlayStation litt tid så er nok PSN fullt på høyde med Xbox Live ;)

 

Enkelte av Sony's soldtares største ord, gi dem litt tid. Gjelder for spill, online tjeneste, støtte etc. Alt skal Sony vinne over tid. Hvilken tidsmaskin er det dere har tilgang til som gjør dere så bastant skråsikker?

 

Hvorfor vente i år og dager på at Sony skal komme på høyde med noe som Microsoft har i dag?

 

Hvorfor forvente at PSN skal være på høyde med live nå, når de har holdt på i ca. 5 år, i tillegg når de tar betalt for det! Sony begynte først med PS3, som ble lansert for 1 år siden, derfor mener jeg at vi skal gi dem tid.

Lenke til kommentar
Var det ikke online på PS2?

 

Eller var det akkuratt det det var?

 

For å si det slik så var det akkurat så mye online som det utviklerene ønsket. Alt var opp til dem. Det lille Sony laget var ikke akkurat noe å bygge en videre online tjeneste på. Tror ikke du prøve å sammenligne satsningen på online på ps2 og xbox.

Lenke til kommentar

Å si at Sony bare har holdt på med sin online-del i litt over ett år blir en litt tynn påstand. Er det bare jeg som husker "jack into the matrix"-kommentaren til Kutaragi, angående PS2? Greit nok at det ikke noe ble noe av, men det viste i det minste en vilje til å utforske området - og jeg mener det blir litt smånaivt å tro at ikke den planen har ligget på skrivebordet og fått godtgjort seg i møtelokalet.

 

Jeg vil heller påstå at det er først nå de har fått muligheten til å gjennomføre ideene sine - ikke at det først er nå de er påtenkt og prøvd.

Lenke til kommentar

Sant det Foxhound, og jeg mente heller ikke at Sony nettopp startet med HOME. De har selv fortalt at de har jobbet med dette en stund. Men Sony suger på SW som mange mener, så da er det vel rett å rimelig at ting tar tid?

 

Og det at MS har hatt systemet oppe å kjørt i 4-5 år hjelper meget på, da de kan legge til funksjoner etterhvert som de blir ferdig utviklet.

Lenke til kommentar
Alltså...den dærre home greia, skjønner ikke helt pointe med det. Er jo en råkopiering av hva var det det het? second life? eller?

Og si meg, va er vitsn med det på en konsoll? "Å hei du, skal spille et spill jeg nå...blir du med?" og for å si det til sin venn så må man ut av spillet, inn i "home", spørre han/henne om det, og starte spillet igjen...Øh, noe som er galt tro.

 

Dette er min oppfattning av home ihvertfall, har ikke noe bruk for å leve et virtuelt "second life"...Liker heller slik LIVE gjør det, sende messages ingame, chatte ingame, invitere til spill ingame osv. osv...er kort sagt genialt :)

 

Men nå har jo ikke jeg prøvd Home da, så vet ikek helt åssn det funker...men så er det vel kanskje ikke min stil å "leve" et annet liv i en virtuell verden...syns slike ting bare blir for idiotisk...!

 

 

For ett dårlig eksempel. Se heller for deg følgende.

 

Du er med i en COD4 klan på 8 stykker, og dere har kamp mot en annen klan klokken 8 i kveld.

Halv 8 skrur du på Ps3'en din og går inn i HOME. Dere har nemlig avtalt å møtes i klanens eget "rom" der dere skal vente til at alle har joinet og er klar.

Du kommer inn i klanrommet og ser at Ole allerede har joinet rommet. Dere prate sammen med bluetooth headsettet og bestemmer dere for å ta ett slag billiard mens dere venter. Mens dere spiller så joiner resten av laget og dere er klare til kamp. Så joiner dere kampen sammen gjennom home.

Syns hele den dærre "home" greia blir for teit uansett hvor mye dere vrir og vrenger på det!

Kan jo være at jeg syns slike ting blir på kanten til å være totalt idiotisk, men som sagt før av mange så er vi jo forskjellige meninger...(Og takk gud for det, Vistn finnes da...)

Lenke til kommentar

 

Alltså...den dærre home greia, skjønner ikke helt pointe med det. Er jo en råkopiering av hva var det det het? second life? eller?

Og si meg, va er vitsn med det på en konsoll? "Å hei du, skal spille et spill jeg nå...blir du med?" og for å si det til sin venn så må man ut av spillet, inn i "home", spørre han/henne om det, og starte spillet igjen...Øh, noe som er galt tro.

 

Dette er min oppfattning av home ihvertfall, har ikke noe bruk for å leve et virtuelt "second life"...Liker heller slik LIVE gjør det, sende messages ingame, chatte ingame, invitere til spill ingame osv. osv...er kort sagt genialt :)

 

Men nå har jo ikke jeg prøvd Home da, så vet ikek helt åssn det funker...men så er det vel kanskje ikke min stil å "leve" et annet liv i en virtuell verden...syns slike ting bare blir for idiotisk...!

Derfor du holder til på dette forumet under et alias? ;)

Hehe...tenkte det ikke på den måten da vettu :p

Men å være en "menneskelig" person i en virtuel verden...skjønner? altså du later som du er en annen, akkurat som i slike tjenester som second life...

 

(ble litt rotete dette her, men står på mitt :) )

 

 

Vet :p Måtte bare prøve å vinkle det litt ekstremt.

Lenke til kommentar
Nei, det var helst ment til tidus sin kommentar om at de hadde jobbet med PSN i ett år. Var i hvert fall slik jeg tolket kommentaren hans.

 

skal ta tilbake den, mente egentlig at PSN kun har vært operativt et år og at de ikke har hatt så mye tid i med tilbakemeldinger og innspill.

De har jo allerede vist god vilje til å fikse ting som blir rapportert.

 

Themes, bakgrunner, sortering av filmer og musikk (til en viss grad), upscaling av dvd/ps1/ps2 spill, background downloading, oppdateringer til nettleseren, remote play mot psp, organisering av items i PS store, og de har begynnt å få ut demoer og småspill oftere.

 

Selv om det ikke virker så stort når de kommer med små updates ganske ofte vil jeg si de har gjort en god jobb med oppgraderingene i løpet av året, og om det fortsetter sånn fremover så ser det meget lyst ut.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Jeg har vært fornøyd med Xbox Live helt siden jeg spilte Halo 2 på Live i 2004. Husker det fulgte med 2 mnd gratis Live med Halo 2, og etter det har jeg betalt for 12 mnd XBL etter det - og det har vært verdt hver eneste krone. De beste 41 kr. jeg bruker i mnd.

 

Kunne ikke tenke meg å spille Halo 3 eller COD4 uten Xbox Live over lengre tid.

Endret av Lygre
Lenke til kommentar
Jeg har vært fornøyd med Xbox Live helt siden jeg spilte Halo 2 på Live i 2004. Husker det fulgte med 2 mnd gratis Live med Halo 2, og etter det har jeg betalt for 12 mnd XBL etter det - og det har vært verdt hver eneste krone. De beste 41 kr. jeg bruker i mnd.

 

Kunne ikke tenke meg å spille Halo 3 eller COD4 uten Xbox Live over lengre tid.

Hva med å spille gratis online de neste 7 årene med PS3 da? Da hadde du hatt råd til mange ekstra spill da.

Lenke til kommentar

PS3 har ingen spill som interesserer meg, så det ville vært bortkasta penger. Også er jeg strålende fornøyd med Xbox Live og er ganske sikker på at det er en rimelig bedre tjeneste enn PSN, så ser ingen grunn til å "bytte".

 

PSN er gratis ja, men man får det man betaler for...

Endret av Lygre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...