olopolo Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 For en førstegangskjøper og real amatør i faget dukket spørsmålet opp da jeg og lillebror vurderte valg av konsoll. Online-spilling er jo en helt vesentlig del av mange spill. Bikket lenge farlig langt mot Xbox 360 pga. pris og tilgjenglighet på drømmespillene (Guitar hero 2 og 3 + CoD 4 til å begynne med). Så ser jeg at en slik duppedings som kalles Wireless Network Adapter koster rundt 600 blanke. Og så hørte jeg ryktene om betaling på rundt 500 spenn kom i tillegg årlig, for online bruk av Xbox. Stemmer dette, vil en PS3 være billigere i forhold til "drømmespillene" og online bruk av disse? Er det så at Sonys "vidundermaskin" har trådløst nettverkskort innebyg slik at jeg bare trenger å vifte litt med tryllestaven og vips så er jeg på nett, uten ekstrakostnader. KsG (Lite ekstraspørsmål til slutt: Er det noen avgift, engangsbetaling, e.l på feks CoD 4 online?) Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Koster så absolutt ingenting å spille online på ps3, samma hvilke spill som er ute nå Men har hørt at selv om xbox live koster penger er det visstnok en kickass online tjeneste som er verdt pengene! Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Sony sitt online tilbud er gratis, og PS3 har trådløst kort innebygd ja. MS koster 500,- i året og du må kjøpe trådløs mottaker om du vil ha trådløst. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Ja, du må betale litt for å få trådløs internett på boksen(den har såklart innebygd nettverksport for TP kabel), og en 500 for gullmedlemskap i et år, men så slår Live funksjonen sony sin løsning rimelig hardt mtp. demoer, finne tak i venner/spille med dem, leie av filmer(som er på vei til europa) og til og med msn, med mer. Nei, har du betalt for gull medlemskap, kan du spille alle spill online til den går ut, ikke noe mer gebyrer da. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Selv er jeg en hater av å bruke trådløst til online spilling, faren for uforklarlig ping og andre sykdommer har vært min plage så jeg bruke utelukket trådet internett når jeg skal spille online. Men når det kommer til pris er det bare å bruke prissammenlignings sider som Kelkoo og Prisguide.no her på Hardware nettverket. Om du derimot er ute etter hjelp til konsollvalg råder jeg deg til å søke først ettersom samtlige tråder om nettopp samme spørsmål har endt i skyttegravskrig mellom Sony Defence Force og Microsoft Liberation army. Lenke til kommentar
Hulick Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Alle med 360 har også headset, noe som er ganske viktig i mange spill. Online så er 360 milevis foran PS3. Men hvis du bare skal spille guitar hero og slikt så er det vel like greit med PS3. Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Er det ikke slik at bluetooth-headset kan brukes til PS3? Live høres fristende ut, men hvordan fungerer online på PS3. I praksis, oppsett OSV. ? KsG Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Er det ikke slik at bluetooth-headset kan brukes til PS3? Live høres fristende ut, men hvordan fungerer online på PS3. I praksis, oppsett OSV. ? KsG Bluetooth headset fungerer ja, headset til 360 følger med i Premium- og Elitepakken. Xbox Live er hvert de ekstra kronene, du får det du betaler for mener jeg. Skal dere bare spille mot random folk og ellers ikke har for store krav, er PSN sikkert bra nok. På Xbox Live har du en venneliste tilgjengelig hele tiden hvor du kan chatte med folk, sende invites på "tvers" av spill og en rekke andre nyttige ting. PSN har vel det nødvendige for onlinespilling og ikke så mye mer. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Med PSN så er det vel slik at det meste av ansvaret for å sette standarden på hvordan online opplevelsen skal være hviler på spill utviklernes skuldre.. Men det er jo rett og rimelig siden Sony ikke tar seg betalt for å gjøre denne jobben. Dermed får du en Online tjeneste av veldig varierende kvalitet ettersom jeg har forstått.. Men poenget er jo at MicroSoft ikke slår dem på pris uansett hvordan du ser på det.. Trådløst er også inkludert som er fint. MS på sin side har valgt en annen strategi.. de tar seg betalt 500,- i året for å utvikle og videreutvikle Online komponenten. Slik at alle spill som kommer til Xbox har samme setup og stort sett samme struktur når det kommer til online delen.. Som jeg mener er herlig herlig.. Samtidig har omtrent alle som spiller online headset og bruker voice chat som er supert! Og når det kommer til Trådløst.. jeg kjøpte den dingsen men har siden solgt den igjen da jeg føler at det er flere fordeler med å koble xboxen rett til routeren med kabel! Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Vil anbefale deg å blåse i trådløst uansett hvilken konsoll du velger, det er noe herk. Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Du må vel rett og slett se an om du synes det er verdt å betale 500kr ekstra i året for en overlegen onlinetjeneste. For min del er svaret et soleklart ja, men folk er forskjellige. Forøvrig bør vel ikke dette alene være en utslagsgivende faktor for hvilken konsoll som velges...imo. Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg syntes personlig at online systemet til ps3 er bra jeg, uten å ha å prøvd xbox live. Selvom man ikke kan sende meldinger når man spiller bruke msn osv så syntes jeg det funker veldig bra, imo. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hva har folk imot trådløst? Bruker det på både pc og Ps3 aldri noen problemer, verken med ping eller pong Wireless på Ps3 funker udmerket Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Kan man ikke sende meldinger mens man spiller på PSN? Forferdelig tungvint da. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Har dog ikke testet PSN, men kan ihvertfall anbefale Xbox LIVE på det meste. En helt utrolig flott tjeneste fra Microsoft. Birger Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Jeg syntes det ikke går an å forsvare en plattform som krever penger av deg for å spille online. Er det ikke det som er hovedpoenget med nettverk på en konsoll a - å spille online mot andre? På PS3 er det gratis, på Xbox koster det penger. Det finnes ikke noe særlig mer du kan gjøre på Xbox som du ikke kan på PS3. Spille online, add folka til vennelista di, snakke med dem via headset, ranking, poeng, toplister, klaner osv, alt det der er mulig gratis på PS3. Syntes burde lære av Sony og droppe kostnadene. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det finnes ikke noe særlig mer du kan gjøre på Xbox som du ikke kan på PS3. Spille online, add folka til vennelista di, snakke med dem via headset, ranking, poeng, toplister, klaner osv, alt det der er mulig gratis på PS3. Hmmm, har du egentlig prøvd Xbox Live? Der har vi jo hundrevis av demoer, filmer, serier, trailere og sånt via marketplace. PSN har heller ikke mulighet til å sende meldinger in-game. Har PS3 mulighet til å streame musikk mens man spiller? PSN har ei heller en fast global friendsliste så vidt jeg vet. Jeg tror at overgangen fra Live til PSN hadde vært veldig vanskelig for min del, når man er vant til alt Live har å tilby. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Ja, du må betale litt for å få trådløs internett på boksen(den har såklart innebygd nettverksport for TP kabel), og en 500 for gullmedlemskap i et år, men så slår Live funksjonen sony sin løsning rimelig hardt mtp. demoer, finne tak i venner/spille med dem, leie av filmer(som er på vei til europa) og til og med msn, med mer. Nei, har du betalt for gull medlemskap, kan du spille alle spill online til den går ut, ikke noe mer gebyrer da. Du har vel fått med deg at Sony også satser ganske så hardt på dette med filmer, tv-serier og musikk på Ps3? Tror nok sony får en tjeneste som er minst like godt som MS sin. Prisen blir sikkert noe lavere også. Ps3 får også PlayTV noe som gjør at Ps3 får de samme egenskapene som en PVRdekoder, og du vil kunne bruke den sammen med RIKSTV. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Sony sitt online tilbud er gratis, og PS3 har trådløst kort innebygd ja. MS koster 500,- i året og du må kjøpe trådløs mottaker om du vil ha trådløst. Hum, den billigmodellen til Sony kommer vel uten trådløst nettverkskort? Antar at det er den 40 gig modellen OP har sett på? Mind you, jeg er alt annet enn sikker... Endret 3. desember 2007 av TheScorp Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Sony sitt online tilbud er gratis, og PS3 har trådløst kort innebygd ja. MS koster 500,- i året og du må kjøpe trådløs mottaker om du vil ha trådløst. Hum, den billigmodellen til Sony kommer vel uten trådløst nettverkskort? Antar at det er den 40 gig modellen OP har sett på? Du snakker om 20 GB som ikke er å få kjøpt. 40GB har trådløskort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå