zx80 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Jeg får ikke kontakt mellom min vista pc og min winxp pc. -Jeg har begge i samme arbeidsgruppe. -deling av filer og skrivere er på. -de kan koble seg til internett. -subnetmask er 255.255.255.0 på begge. -passordbeskyttet deling er slått av på vista. -jeg har midlertidig slått av brannmur. -begge maskinene kan pinge hverandre. Hva har jeg gjort galt? noen forslag! Endret 2. desember 2007 av zx80 Lenke til kommentar
Ash Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Forsøker du å koble til en utdelt mappe eller forsøker du koble til administrator deling? En ting jeg gjør for å forenkle noe er å sørge for at jeg bruker samme brukernavn og passord på begge PC-er. Kobler du sammen PC-en med en krysset nettverkskabel eller via en svitsj/hub/router? Lenke til kommentar
zx80 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg bruker en router, 3com. Jeg deler filer på begge maskinene. Men problemet er at vista og xp kun ser seg selv. Det har virket før. Jeg har skriver og en harddisk som jeg deler fra vista. Xp'en deler en download mappe. Lenke til kommentar
zx80 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Oppdaget nettopp en ting, etter og ha lest tråden: Kan ikke motta data fra nettverket. Når jeg skriver inn kun ip adressen til den andre maskinen feks //192.168.1.xxx fra vista eller xp så får jeg kontakt. Er det noe med DNS oppsettet da kanskje. DNS er satt til router på begge maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå