topa Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei. Har en Fujitsu Simens laptopp som helt uten forvarsel henger seg opp. Den virker som normalt, helt til det skjer. Og da blir det grå skjerm med masse hvite vertikale striper på. Begynte med at det skjedde av og til, men ble bare oftere og oftere. Og nå er det blitt helt håpløst å bruke maskinen Klarer ikke å få til noen etter at det har skjedd, må bare restarte manuelt. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan forsøke for å få løst problemet? Om det er noen programmer jeg kan kjøre for å finne ut om det er noe feil med maskina, eller om det er noe badware lagt inn på den? Eller kanskje noen har opplevd dette selv, og vet hva som er feil? Alle forslag mottas med takk Lenke til kommentar
IngveZ Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Hei. Har en Fujitsu Simens laptopp som helt uten forvarsel henger seg opp. Den virker som normalt, helt til det skjer. Og da blir det grå skjerm med masse hvite vertikale striper på. Begynte med at det skjedde av og til, men ble bare oftere og oftere. Og nå er det blitt helt håpløst å bruke maskinen Klarer ikke å få til noen etter at det har skjedd, må bare restarte manuelt. Er det noen som har noen tips til hva jeg kan forsøke for å få løst problemet? Om det er noen programmer jeg kan kjøre for å finne ut om det er noe feil med maskina, eller om det er noe badware lagt inn på den? Eller kanskje noen har opplevd dette selv, og vet hva som er feil? Alle forslag mottas med takk 1. Sjekk om du har virus på PC-en. 2. Prøv deretter å ta systemgjenoppretting. Du finner det her: Start>søk: systemgjenoppretting >velg en dato og gjenopprett PC-en til den datoen du vil restarte PC-en til. 3.Hvis ikke dette virker kan du jo reformatere hele PC-en. Du setter bare inn Windows CD-en som fulgte med pcen så installerer den windows på ny. Men husk å lagre viktige filer før du reformaterer PC-en. Hvis det enda er der, så er det et problem med PC-en! Da har du rett på my PC. Det går på garanti da. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Kan være et overopphetet skjermkort. Blåsren maskinen for støv og annen dritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå