Anterialis Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Dette er et lite skudd i blinde, da jeg ikke har peiling på om det vil bli bra eller ikke. Da jeg er medisinstudent, har jeg en del fagrelaterte spørsmål, og jeg har forstått det slik at det er flere medisinstudenter her, derfor vil jeg lage en tråd hvor vi yngre kan spørre dere eldre om forskjellige medisinskrelaterte ting. Jeg vil også at det skal være en tråd for alle, hvor ikkemedisinstudenter kan spørre om ting de lurer på om kroppen ol. Jeg er klar over at man har Wikipedia ol. for å lære seg ting, men av og til er det ting som kanskje trenger en forklaring =) Da kan jeg starte med ett av mine mange spørsmål: Hvor mange ting pleier man å bruke stethoscopet til? Selvfølgelig vet jeg at man kan bruke det til hjerteauscultation og over lungene. Men hva slags andre steder bruker leger stetoskopet? Mage, nakke, ol? På forhånd takk =) Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Mange leger bruker det også når de skal måle blodtrykket. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Hvordan må man utdanne seg for å komme inn på medisinstudie? Allmen linje? og hva trenger man ca. i snitt for å komme inn på medisin? jeg må skrive hvordan jeg må utdanne meg for å bli lege/kirurg...(skoleoppgave) -Arne Lenke til kommentar