TST Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det har gjennom mange år med Internett-basert gaming, vært en stor revolusjon på gnagerfronten. Tastaturene har derimot blitt stående som tilskuere til de fantastiske nyvinningene på gnagerfronten, men det må vel være store rom for forbedringer også på denne fronten? Opphavsmennene til The Claw og Nostromo SpeedPad N50 har tenkt i de baner, og vi har testet produktene opp mot hverandre. Les hele testen Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg kjøpte meg en n50 for et år siden etter å ha lest at den gjorde det meget bra under tester på flere utenlandske nettsteder for gamere. Har ikke angret ett sekund, for denne greia har utrolig bra kvalitet og respons. Bruker den en del til counterstrike og Aces High og klarer meg ikke uten. ANBEFALES Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hvor kan the claw kjøpes? Er den dyr? Lenke til kommentar
TST Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Hvor kan the claw kjøpes? Er den dyr? Koster kr. 355,- hos 3DfxCool.no Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Skuffende at ikke Thrustmasters Tactical Keyboard var med i testen. Har ikke prøvd N50, men både Tactical Keyboard og Claw. TacKeyboard var milevis foran the Claw når det gjelder praktisk bruk i FPS spill. Lenke til kommentar
TST Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Skuffende at ikke Thrustmasters Tactical Keyboard var med i testen. Kommer en test ved en senere anledning. Lenke til kommentar
lnr Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har brukt "The Claw" i over 2 år nå. Den 1st versjonen benyttet PS2-porten. Man koblet den mellom tastaturet og kabinettet. Denne versjonen hadde innebygde minnebrikker som kunne programmeres. Ergo man slapp drivere. Dessverre begynte denne å 'bugge' etter hvert. Kjøpte meg da USB-versjonen som dukket opp. Denne er driver-avhengig men har i tillegg en ekstra knapp. Dvs. det finnes 2 USB-versjoner; en med 9 knapper (slik den gamle versjonen hadde og den som ble testet) og en med 10. Jeg spiller hovedsaklig kun CS og følgelig er jeg avhengig av tastaturet i tillegg til 'Kloa'. Morrowind har jeg også brukt maaange timer på med The Claw. Jeg er strålende fornøyd med produktet personlig, men jeg tror ikke personer som har brukt tastaturet i en årerekke ville bli noe bedre med å benytte en duppedings son dette - i hvertfall ikke de første timene. Ulempen blir som sagt i testen at man må flytte hendene til tastaturet innimellom, noe ikke jeg anser som et problem. Har alltid eksperimentert med ulike kontrollere i FPS-spill slik at TheClaw ble helt naturlig for meg. Har benyttet div. Joysticks kombinert med Mus...tom SpaceOrb (3D-pad) som var bra før i tiden (midten av 90-tallet) hvor FPS-spillene enda ikke var 'presise nok' til at man måtte bruke musa. Kan også legge til at jeg har oppdaget en driverkonflikt mellom MS Intellipoint v4.0 og driverne til The Claw. Det er kanskje kommet nye drivere som fikser dette? Jeg tok i hvertfall å avinstallerte MS IP driverne fordi CS ble uspillbart Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Kan også legge til at jeg har oppdaget en driverkonflikt mellom MS Intellipoint v4.0 og driverne til The Claw. Det er kanskje kommet nye drivere som fikser dette? Jeg tok i hvertfall å avinstallerte MS IP driverne fordi CS ble uspillbart Jeg merket ingenting til en slik konflikt. Driverne jeg har benyttet er de nyeste som ble lagt ut på det offisielle nettstedet Lenke til kommentar
lnr Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Kan også legge til at jeg har oppdaget en driverkonflikt mellom MS Intellipoint v4.0 og driverne til The Claw. Det er kanskje kommet nye drivere som fikser dette? Jeg tok i hvertfall å avinstallerte MS IP driverne fordi CS ble uspillbart Jeg merket ingenting til en slik konflikt. Driverne jeg har benyttet er de nyeste som ble lagt ut på det offisielle nettstedet Kanskje det bare var jeg som var uheldig. Har en MS IExplorer 3.0 og hadde brukt Intellipoint-softwaren til å programmere MOUSE4 og MOUSE5 til ENTER og BACKSPACE. Dette ble gjort fordi mange spillutviklere utrolig nok ikke støtter disse musknappene (MOHAA bla.a). Ingen av disse tastene var brukt på TheClaw-oppsettet naturligvis Når jeg så holdt inne flere knapper på Musa samtidig med flere trykk på 'Kloa' begynte skjermen 'å blafre' i CS. Dvs. taskbaren og musepekern ble synlig inne i spillet med gjevne mellomrom i tillegg til at spillet 'lugget'. Dette kan naturligvis skyldest andre drivere også, men da jeg avinstallerte Intellipoint-driverne var problemet løst. Mener jeg brukte den nyeste versjonen av TheClaw-softwaren (gjør det nå og har ikke oppgradert siden jeg kjøpte produktet). Er dog kommet en nyere versjon av MS Intellipoint. Lenke til kommentar
OnDperson Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 For det første tror jeg testeren her har vært litt slapp og ikke testet varene lenge nok.. men nok om det skal jeg ikke blande meg opp i Hvor i allverden får man kjøpt en slik N50, finner den ikke noe sted?? Lenke til kommentar
Ojei Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Ok. Ser at temaet her er litt gammelt men.. Kjøpte en N50 i statene og er meget fornøyd. Masse muligheter for innstillinger, makroer osv. Ligger masse ferdig oppsett for spil her . Hadde aldri prøvd noe lignende før men denne falt raskt i smak. De selger denne bla. hos Amazon for en bra pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg