Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelska, skal jeg si det?

Anbefalte innlegg

Hoi! Må bare få ut litt og spørre om råd :)

Jeg er rett og slett ganske forelska. Tenker på ham hele tiden! Har lyst til være med ham, holde rundt ham og snakke med ham. Jeg vil høre han fortelle hvordan han har det og hva han har gjort på. Når jeg legger meg kunne jeg ønske det var med ham og han er det første jeg tenker på når jeg våkner. Altså er det snakk om en skikkelig klisje av å være forelska og jeg har aldri hatt det sånn før.

Det er snakk om en kompis av meg, en i nærmeste vennegjeng jeg har er. Han er søt og snill og veldig vimsete. Han har ikke hatt dame før og snakker helst ikke om damer og kjærlighet og sånt, selv ikke med bestekompisen. Vi er 21 og 22. Vi er fra samme by og har felles venner både der og her vi er nå (vi studerer på samme skole). Har kjent ham personlig i halvannet år. Først nå for et par måneder siden skjedde det noe mellom oss da vi sovna på samme madrass etter en fest. Ble litt tafsing og ikke noe mer. Også to uker etterpå var vi veldig nære på å bli sammen. Han sa han var interessert i mer, ville det skulle bli noe seriøst og at jeg bare måtte ta intiativ for det var han ikke noe flink til. Da var han riktignok litt full, men virka like interessert i edru tilstand etterpå.

Men så har det liksom ikke skjedd noe! Han var skikkelig full en kveld og jeg tok han med sammen til oss (vi bor sammen tre venninner like ved byen). Endte opp med at jeg følte meg frøst ut av min egen seng og lå på sofaen :p Fikk da skikkelig inntrykk av at han ikke var interessert og siden det har jeg vært så usikker. Har prøvd å ta intitiativ, men er ikke alltid det går, og da tør jeg liksom ikke prøve igjen. Han er like hyggelig og søt og grei som alltid mot meg, snakker mer med meg enn med de andre jentene i vennegjengen. Men vet ikke om han er grei og hyggelig for å være snill, eller om det er fordi han fremdeles liker meg.

Burde jeg si til ham at jeg er forelska? Jeg vil at han skal vite det, men han som nevnt en vims og får ikke med seg hinting om jeg så gikk rundt med en plakat det sto "hint hint jeg liker deg" på. Dessuten er han så vanskelig å forstå seg på at jeg ikke vet hva jeg skal tro. Også kan jeg jo ikke bare satse og håpe på det beste, fordi tenk om det går helt galt? Vi er jo i samme vennegjeng og kommer til å ødelegge alt helt hvis vi to ikke kan snakke med hverandre. Vil ikke ha noe såpeopera mellom oss. Uææ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan skremme han vekk, KAN, men jeg ville heller spurt han ut (hun for min del :p) se på en film hjemme hos deg selv eller kino, kan egentlig ikke tenke meg noe som er bedre enn det til en første date. Noe som er litt mer intimt enn kaffe ute på byen (dere kjenner jo hverandre allerede). Bare spør han rett ut, "Du har ikke lyst til å se en film hjemme hos meg den kvelden" eller noe lignende, vet at det hadde funka på meg hvis en jente jeg hadde likt hadde spurt meg om noe lignende.

Jeg må derimot stille meg skeptisk til at han ikke kan ta initiativet, noe muffens med det, hehe.

Lenke til kommentar

samme hva du sier, bare ikke la han utnytte deg, kanskje han ser det slik isiden at du er så forelska i ham og sier det til han så ser han det som en enkel måte å komme i buksa på deg.

prøv å be han med deg på kino osv. spise ute ilag, trenger ikke si det rett ut at du er forelska. han skjønner du er interisert vis du ber han med deg ut.

ivertfall min mening

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Vi har hatt en date faktisk, hjemme hos han og så film, veldig koslig og litt klining. Men så er problemet at det ikke har skjedd noe mer. Vi ses jo og snakkes jo, både på msn, på skolen, når vi er på kafe/kino/ute med venner, men teller liksom ikke. Forrige uka spurte jeg for eksempel om vi kunne finne på noe til helga (forrige), og det ville han gjerne. Men så når jeg sendte melding på fredag for å avtale noe fikk jeg ikke svar. Men siden jeg kjenner han vet jeg at han er håpløs på å svare på meldinger. Hadde jeg ikke kjent han hadde jeg tatt hintet om at han ikke er interessert for lenge siden, men jeg kjenner han jo og vet han ikke er noe flink til dette. Skikkelig vanskelig med andre ord.

Men jeg tror jeg skal gjøre om dere sier, be ham ut på date og se om han vil. Forslag til hvor jeg kan foreslå? Vi bor begge med venner av oss begge (han bor med en god kompis av meg + to venninner, og jeg bor med to venninner av han liksom), så hvis vi er hjemme hos hverandre er vi sjeldent alene...

Lenke til kommentar

Off, maks stress å ha med slike folk å gjøre, men bra du kjenner han og vet at han f.eks. kan la være å svare på en melding fordi han er vimsete, og ikke av andre grunner! Men det er vanskelig å tolke slike personer, og komme ordentlig innpå dem. Hva om du prøver å spørre han direkte? Kan være skummelt, men oftest verdt det!

Lenke til kommentar
Off, maks stress å ha med slike folk å gjøre, men bra du kjenner han og vet at han f.eks. kan la være å svare på en melding fordi han er vimsete, og ikke av andre grunner! Men det er vanskelig å tolke slike personer, og komme ordentlig innpå dem. Hva om du prøver å spørre han direkte? Kan være skummelt, men oftest verdt det!

Det er det jeg og tenker, at hvis jeg spør direkte om han er interessert får jeg forhåpentligbis enten ja eller nei. Og får jeg nei vet jeg det og kan komme meg videre. Nå har jeg skikkelig konsentrasjonsproblemer, klarer jo ikke tenke på annet.

Det er litt skummelt både å spør og få et slikt spørsmål. Og dessuten kan det være vanskelig for ham å si at han ikke er interessert selv om han ikke er det, fordi jeg er ei venninne. Jeg er, i tillegg til å være så forelska, veldig glad i ham som venn, og han er sikkert glad i meg som venn uavhengig av om han er forelska eller ikke.

Men uansett kan jeg jo ikke spør om det over msn eller når vi sitter rundt bordet en hel vennegjeng, så må uansett prøve å få ham med på noe bare oss to... Tips?

Lenke til kommentar

Tja, dere kan gå på kino, se en film, ta en kaffe, gå en liten tur. Du kan spør han om det hvor som helst, så lenge dere er på tomannshånd. Bare innled med å si "Du, kan jeg spørre deg om noe?" eller lignende, så får det briste eller bære. Jeg har vært i sammen situasjon selv, og det gikk helt greit. Det vanskelige er å starte å snakke om det. (= Og bare tenk at dere kommer mest sannsynlig til å bare bli bedre venner, og mer åpne, OM han i tilfelle ikke skulle føle det samme og bare vil være venner. I hvert fall hvis han er en god venn.

Lenke til kommentar

Kan jeg invitere med på noe via msn/sms? Tenker at hvis han ikke vil, blir det som et avslag det også blir det rart når vi ses etterpå... Æsj! Føler meg skikkelig fjortis nå! Kanskje vi ses på skolen imårå. Men så har jeg ikke lyst til å stresse han for mye heller, begge to har eksamen denne uka. Kanskje vente til etter eksamen. Åh, vil ikke vente! :)

Lenke til kommentar
Tror han bare er sjenert og ikke tør å gjøre noe, du er tross alt hans første. Og er kanskje litt redd deg om du skjønner, vet liksom kanskje ikke hva han skal gjøre og reagere.

Takk for at du er optimistisk :) Håper masse på det samme. Jeg spurte han over msn om han ville finne på noe en dag og det ville han gjerne. Så må bare finne ut når og hva og sånt. Jeg syntes dette er dritskummelt! Tar det litt gradvis føler jeg, burde jo spurt om "date" eller noe som insinuerer litt mer hva jeg faktisk mener.

Lenke til kommentar
Hmm ja du sier no der, ta det med ro. La han bli kjent og trygg på deg.

Regner med at han selv er redd for å gjøre noe galt som kan skremme deg bort, så ta det med ro og prøv å være mest mulig åpen og prat ut før dere gjør noe som helst av "action".

Jeg har jo kjent ham i halvannet år, og har funnet på ganske mye sammen som del av vennegjengen. Men jeg får vel bare være tålmodig. Igår spurte jeg en felles kompis (hans bestevenn) av oss om han kunne prøve å lirke noe ut av ham, men han er så lukka at han ikke snakker om det til bestekompisen sin en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_TS_*

Æsj, i går sendte jeg melding å spurte om han ville finne på noe ikveld hvis han fremdeles var interessert, og har ikke fått svar ennå. Og det betyr vel nei :( Men kunne ønske han bare kunne svare noe så jeg vet hvor landet ligger liksom...

Lenke til kommentar

Uff, meldinger er noe dritt i enkelte tilfeller synes jeg! Nese til nese eller telefon er det som gjelder. Hvis dere ofte er med vennegjengen sammen og møtes på skolen, kan du ikke ta ham litt til side og spørre da? Altså avtale en "date" en kveld. Da må han jo svare:D

Lenke til kommentar

Er det jeg har prøvd på, men det funka dårlig. Har ikke sett ham så mye og har feiga ut i de tilfeller. Tenkte å vente med å spørre til han var på msn, men ble litt utålmodig. Jaja, nå er det for sent! Årk, nå kommer jeg aldri til å tørre å være frempå igjen, funker jo ikke at all!

Lenke til kommentar
Gjør som dama mi gjorde for 1år og 6mnd siden sånn ca..

Skjenk han full og ligg med han.

Senere går du til han og sier at du ikke vil være en tøs og er ute etter forhold..

Jeg sa ja til forhold :p

Vi har nesten ligget sammen, og klina, i fylla et par ganger. Og det gjør jeg aldri, er overhodet ikke interessert i å rote rundt. Er absolutt ute etter forhold og det trodde jeg han var fullt klar over. Så hadde det ikke vært for at det var han hadde jeg blitt rimelig forbanna på ham. Har ikke mye til overs for gutter med bruk og kast mentalitet når det gjelder jenter...

Endret av LillaGubben
Lenke til kommentar
Du har ikke lyst til å prate ut om det med han, så får det bare briste eller bære.

Hvis han ikke er interressert i et forhold er det lite du kan gjøre, men om han vil men er bare sjenert så syns jeg du burde være oppriktig og prate ut om det med han.

Skulle gjerne snakka med ham, er jo det jeg vil. Men det forutsetter at han svarer på meldinger når jeg spør, og det har han jo ikke gjort, så da er det ikke så mye jeg kan gjøre... Blir litt vel desperat å troppe opp foran døra og kreve å snakke med ham liksom. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...