Gå til innhold

Lagg med greit hardware på lav grafikk? why?

Anbefalte innlegg

Legger meg flat for den, jeg har aldri testet 2900GT men 2900Pro og jeg hadde hørt at dette i likhet med Pro var bare underklokkede XT, det er det tydelivis ikke.... Uansett er ATI 38xx serie utrolig mye for pengene

Radeon 2900 Pro og GT er basert på den samme brikken (R600) men er både underklokket og redusert litt på andre måter. Det er nok et resultat av speedbinning (sortering) og yield (dersom ikke alle stream-prosessorene fungerer så selges de rett og slett med noen skrudd av til en lavere pris.) Smalere minnebuss sparer også en del kostnader.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OT men er 3870 kortet det beste ATI baserte kortet på markedet og koster bare fra 1500kr? Har de falt SÅÅ langt etter Nvidia? Hva kan dette kortet sammenlignes med ytelsesmessig fra Nvidia?

Priskrigen er knallhard og nvidia sine toppmodeller er bare en smule raskere. Nvidia sitt nest beste kort, 8800 GT koster bare en hundrelapp mer.

Ellers så gjør også dollarkursen sitt for at datautstyr er knallbillig.

Lenke til kommentar
OT men er 3870 kortet det beste ATI baserte kortet på markedet og koster bare fra 1500kr?

Har de falt SÅÅ langt etter Nvidia? Hva kan dette kortet sammenlignes med ytelsesmessig fra Nvidia?

Du må huske at 3870 markedsføres som et mellomklasse kort, det dukker nok opp ett highend kort om ikke så altfor lenge, og skal man dømme utifra 3850/3870 så vil nok det bli en hard nøtt for Nvidia - noe som er bra, konkurranse gagner oss sluttbrukere.

Lenke til kommentar
men med min pc så spiller jeg crysis nå på 1280*1024 uten noe At på eller noe liksom, å da lægger det innimellom? er PC-en min så ræva virkelig?:p det som står i siggen er hardwaren!

Pcen din er ikke ræva, men Crysis er et monster som krever absolutt highend hardware for å kunne kjøres fornuftig.

Litt OT - men å oppdatere pcen for å spille Crysis må være rimelig bortkastet - om du pakker inn en dritt i pent papir er det fremdeles en dritt :innocent:

Men det er min PERSONLIGE mening da :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...