Gå til innhold

Kabler - Bare noe lureri?

Anbefalte innlegg

Mye bombastisk ute å går i denne tråden.

Synsing og subjektivisme er egentlig forferdelig uinteressant i denne sammenheng.

Oddvar: Du sier du klarer å høre forskjell på kabler. Hvilken er best? Siden jeg allerede vet hva du åpenbart vil svare - hvorfor har pris noe som helst å si på hvilken metallbit som forbinder punkt A og B? Takler du en ABX test med disse kablene uten å gjette vilt? Hvorfor har strømkabler og signalkabler mer å si på lyden enn høyttalerkabler? Er du i stand til å skille et lossless spor fra et 320kbps mp3-spor? Også dette i en ABX test?

Hvilke kabler som er best? Jeg har mine favoritter, men det er ikke sikkert du liker dem. Forskjellige kabler farger lyden på forskjellig måte.

Prisen har ikke noe å si, det er nok av overprisede kabler som egentlig bare er møl. Det med strømkabler og signalkabler er bare en personlig observasjon, det er ikke noe jeg har testet i laboratorium sammen med 10 personer i hvit frakk og mikroskop.

320kbps ER ikke CD-kvalitet, om du hører forskjell eller ikke er ravende likegyldig - det er tatt bort informasjon, og det er komprimert.

Som sagt, alt koker ned til personlige preferanser. Noen synes at TV-en gir best bilde i fabrikkmodus og foretrekker dette fremfor et kalibrert bilde, noen mener at lyden i ditt er bedre enn lyden i datt osv.

Endret av Oddvar Knus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...