Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 God morgen. Atter en gang har man våknet etter kun etpar timers søvn på grunn av ekstrem kløe på bena. Dette skjer kanskje etpar ganger i uken, og det er ikke noe fasitsvar på når. (i mine øyne). Jeg kan være nydusjet med nybyttet sengetøy, eller det motsatte. Forøvrig er jeg en mann på 31 år, bor i innlandet, i tørt klima. Jeg klør også hver gang jeg kommer ut av dusjen, må få på meg bukser umiddelbart for at det ikke skal bli for ille. Likevel, noen dager er verre enn andre, og man kan sitte og klø seg ihjel i bilen på vei til jobb en gang eller to i uken. Det går som regel over etter en halvtimes tid, men det kan være ganske intenst. Det blir også verre hvis jeg fysisk skraper meg på bena med negler/fingre. Det er kun bena. Jeg kan gå i bar overkropp uten at armene/ryggen/magen er plagsomme i det hele tatt. Dette å ha på seg et plagg ser ut til å hjelpe/'døyve' kløen. Dog for etpar år siden var jeg plaget av akkurat det samme på ryggen. dette varte i et år elle tre. Litt frustrert. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Når du klør, kan du se om huden er ekstremt tørr der du klør? Eller får du noen form for utslett ? Gå på apoteket å spør etter en god fuktighetskrem, ikke kjøp disse med tilsatt parfyme som du får på diverse butikker. Røyker du og har høgt kolesterol kan det være bloårene dine er trange, selv om dette er lite sannsynlig for da ville du merket det i form av smerte ved bruk av bena under trening/gange osv. Har du utslett ville jeg tatt en tur til lege, om du ikke finner dette ville jeg prøvd med fuktighetskrem i de utsatte områdene. Dersom dette ikke hjelper kan det også være en ide og kansje ta en allergitest, kan være det er noe du reagerer på. f.eks midd osv Lenke til kommentar
Legion Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 sånn overfladisk så høres det ut som en eller anna form for eksem, så en fuktighetskrem kan være alt du trenger, men det kan også være såpe...både den du bruker i dusjen samt vaskemiddel/skyllemiddel. Bruker selv kun Neutral vaskemiddel/skyllemiddel nettopp fordi andre merker forårsaker kløe. Bytt vaske -og skyllemiddel og dusj uten såpe og se om det har noen virkning. I det minste bare for å utelukke disse som faktorer Lenke til kommentar
Gjest Guest_Moqe_* Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det der høres mer ut som midd/skabb en vanlig eksem. Når man har midd, klør det ofte etter man har dusjet, når man skal legge seg eller i varme forhold. Det er også slik at det vanligvis oppstår på bena. Jeg foreslår at du tar deg en tur til legen. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det kan være parafyme i såpen du klør av . Var plaget med kløe av nyvaskede klær ,byttet til parafymefritt vaskepulver og voila. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå