RufusRotte Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg er for tiden på jakt etter ny pc, og denne gangen tenkte jeg jeg skulle bevege meg bort fra ferdig pakkene til Elkjøp. Jeg skal ikke bygge selv, derfor har jeg vært og sett på Komplett sin pc konfigurator. Jeg har sett litt på denne - mest fordi det var en av få intel baserte gamere som Komplett hadde å tilby, men det er kanskje overkill å ta utgangspunkt denne modellen. Hva skal maskinen brukes til? Moderat gaming. Jeg har ingen planer om å kjøre de råeste spillene på maks innstillinger, men ønsker samtidig å se litt framover. Jeg vil helst slippe å oppgradere igjen om 6 mnd. Ellers blir det vel det "vanlige". Alt fra ungenes skoleoppgaver til enkel videoredigering. Prisantydning Hadde i utgangspunktet tenkt meg maks 8000kr. Skal maskinen overklokkes Nei Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Intel. Jeg tror også jeg legger meg på en Core2Duo, og heller vurderer quad når behovet melder seg. Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc Har ikke behov for skjerm, tastatur, mus og høyttalere. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Jeg har lite å gjøre på jobb i natt, selv om det er julebordsesong, så jeg skal "plage" mine meddebattanter med enda et PC-prosjekt Prøvde den du linket til, men prisen var ikke så lett å få ned i 8000,- hvis man vil beholde bra med diskplass og en bra prosessor. Hoppet i stedet over på denne, og endte opp med følgende forslag; Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 OEM 1i Programvare OEM CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD Norman IC,1 år lisens, Virus Control Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske Cooler Master Centurion 534, Sort Silver Power PSU, 600W, 120mm fan Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2 XFX GeForce 8800GTS 560M 320MB XT GDDR3 USB2 multikortleser 3.5" sort LG DVD-brenner GSA-H58N IDE Black OEM MS COA Label Windows MS Win Vista Home Premium Norsk MS MANUALS Win Vista Home Premium MS ROYALTY Vista Home Premium Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Pris kr 7 931,- Noen linker til hovedkomponenter hører vel også med; Kabinett Strømforsyning Hovedkort Prosessor Minne Skjermkort Har du mulighet (råd til det) må du gjerne gå for dette skjermkortet i stedet. Kr 323,- ekstra i forhold til forslaget over og litt mer "guffe", hvis det skulle friste. Men; er det noen som vet hvorfor prisforskjellen i konfiguratoren er på 323,- når prisforskjellen på kortene faktisk bare er på kr 150,- (2 099,- og 2 249,-)? En annen (og litt dyrere) løsning; denne prosessoren. Du må sikkert velge pga budsjett, så da hadde jeg satset på E6850 prosessoren. Prisen blir da ca 8 500,- hvis du velger det rimeligste av skjermkortene. Men da har du iallfall en knallbra CPU som klarer seg en god stund. Selv om du ikke vil overklokke går det fint an å gjøre det med den første prosessoren, så du vil få en god del mer ytelse fra den hvis du vil prøve deg på det etter hvert. Endret 2. desember 2007 av cheeba Lenke til kommentar
RufusRotte Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Takker og bukker for forslaget, Cheeba. Det skal i høyeste grad vurderes. I mellomtiden har jeg og vært og kikket på denne demo PC-en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343443 Om man legger til et OS, så kommer prisen opp i rundt 8000kr der og. Eller er det lurest å holde seg unna disse demovarene med tanke på at de kan bestå av brukte deler? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå