Wut? Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 hei! Eg lurer på hvor stor hastighet jeg burdet få via en Linksys SLM2008. Delte en fil på den starsjonere via ftp Lastet den ned til den bær bare via Total commander (med kabel) Kablene er tilsammen en meter og er Cat6. Total commandern på den starsjonere sa som følger: cesarFTP og Bandwidth monitor pro sa dette: Kjører XP pro på den starsjonere og XP home på laptoppen. Så er dette gunstig hastighet eller burde jeg forventet mere? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Altså du skal vel kunne regne ut dette? Hvor mange bit er en byte? Så når du har 1000mbits nettverk har du... hvor mange MB i sekundet? skal gå an å regne på dette tror jeg.. uansett så avhenger jo også dette på hva annet maskinene gjør, hvilke disker osv. mange faktorer spiller inn, men alle er ikke like viktige. Lenke til kommentar
DanOve Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Altså du skal vel kunne regne ut dette? Hvor mange bit er en byte? Så når du har 1000mbits nettverk har du... hvor mange MB i sekundet? skal gå an å regne på dette tror jeg.. uansett så avhenger jo også dette på hva annet maskinene gjør, hvilke disker osv. mange faktorer spiller inn, men alle er ikke like viktige. 1000mbits = 125 mbytes teoretisk hastig het er vel 125MBytes i sek men det er vel bare teoretisk, under optimale forhold. Endret 2. desember 2007 av SnurrDass Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Min erfaring er at hastigheten varierer fra mellom 20MB/s til 40MB/s, avhengig av harddiskene og "helsa" til filsystemet. Endret 2. desember 2007 av _Xorcist Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Forøvrig vil overhead, pakketap, forsinkelser, pakkestørrelser, osv., senke den teoretiske hastigheten på et nettverk og man kan forvente "kun" 50-80% utnyttelse av den teoretiske hastigheten, avhengig av forholdene. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Du kan jo bruke iperf for og teste hvor mye fart du får over nettet ditt. http://sourceforge.net/projects/iperf Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Forøvrig vil overhead, pakketap, forsinkelser, pakkestørrelser, osv., senke den teoretiske hastigheten på et nettverk og man kan forvente "kun" 50-80% utnyttelse av den teoretiske hastigheten, avhengig av forholdene. altså mine 31MB/s er egentlig helt som forventet? Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Du kan jo bruke iperf for og teste hvor mye fart du får over nettet ditt.http://sourceforge.net/projects/iperf etter mine meninger så er ikke "iperf-2.0.2.tar.gz" noe støttet format i windows.... Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Gå hit for å laste ned iperf: http://dast.nlanr.net/projects/iperf/. På den ene maskinen (server) skriver du: iperf -s -f M -l 1M På den andre maskinen (klient) skriver du: iperf -c <ip-til-første-maskin> -f M -l 1M -d -i 2 Da vil du se maks-hastigheten mellom maskinene. Når du overfører filer så er hastigheten stort sett begrenset av diskene i hver maskin. Normalt så får jeg (også) mellom 20 og 40 Mbyte/s. Tar.gz filer er ofte brukt under linux og kan åpnes med både Winrar og 7-zip. Lenke til kommentar
deviant Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Dette er ofte vel så avhengig av nettverkskort som av switch. Eksempelvis fikk jeg aldri mer enn 25-30% utnyttelse med integrerert Nvidia (Nforce4 SLI 16x) på klienten, men etter oppgradering til et hovedkort (Asus P5E) med intergrert Marvell gikk hastigheten opp til 40-50% utnyttelse. Gjelder Windows XP klient med 2 s-ata disker i RAID 0, mot Samba filserver. Dette er på billige C-Net switcher, serveren har integrert Nvidia Nforce5 nettverk på Linux. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå