aurstad Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Storyen er følgende: Jeg glemmer igjen lommeboken min hjemme i steinkjer på søndag, etter at jeg dro til hybelen i trondheim. Min kjære moder sender da lommebokens innhold (bankkort, studentkort osv) til meg.. Dagene går og jeg tenker jammen er posten treige.. Idag, (torsdag) så blir jeg nervøs og ringer banken min.. Etter litt fram og tilbake kommer det frem at kortet ble forsøkt brukt på tirsdag, men koden ble slått feil 3 ganger!!! Noen har stjelt kortet mitt! Ifra postkassa, i et brev! Heldigvis hadde de vært idioter så koden på fremsiden (d er et visa kort) hadde de ikke brukt.. Jeg skal selvfølgelig anmelde det imorgen, men regner ikke med at politet gidder å gjøre noe.. Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan finne synderen og gjøre hverdagen hans til et helvete, og isåfall, hva slags helvete skal han få??? Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Er den stjålet ifra postkassen din ved hybelen, eller hjemme hvor moren din postet det? Isåfall, kan du jo begynne med og avhøre personer i strøket.. Hvis du hører noen rykter som går hos noen småunger, så er det jo bare og trappe opp på døren og slå fyren mitt i trynet så han besvimer, deretter tar du av alt han har av klær, tar han med ut i skogen, binder han skikkli godt fast i et tre... "LIFE SUX, BEING A THIEF" Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Er den stjålet ifra postkassen din ved hybelen, eller hjemme hvor moren din postet det? Isåfall, kan du jo begynne med og avhøre personer i strøket.. Hvis du hører noen rykter som går hos noen småunger, så er det jo bare og trappe opp på døren og slå fyren mitt i trynet så han besvimer, deretter tar du av alt han har av klær, tar han med ut i skogen, binder han skikkli godt fast i et tre... "LIFE SUX, BEING A THIEF" Den ble mest trolig stjelt ifra postkassa der jeg bor ja.. Bor på en studentby, og man må ha nøkkel til postkasse rommet.. så mest trolig er det noen på bygget her. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Den ble mest trolig stjelt ifra postkassa der jeg bor ja.. Bor på en studentby, og man må ha nøkkel til postkasse rommet.. så mest trolig er det noen på bygget her. Da får du begynne med å avhøre alle som har nøkkel til postkassene. da mener jeg skikkelig avhøring med håndjern og alt det andre mafian bruker Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 passende straff er god gammel dags knekking av bein. Lenke til kommentar
sim Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 finn fingeravtrykkene eller dna spor på bankkortet Lenke til kommentar
allyse Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Finn ut i hvilke bank eller terminal kortet ble brukt. Da vet du ihvertfall sikkert hvor det ble brukt (da kan du begynne å elmininere) Så går du rundt, stiller der rak i ryggen i døra til postkasserommet og glaner i øynene på alle om kommer inn. Kommer den skyldige forbi må han/hun reagere må et morskt blikk rett inn i øynene Lenke til kommentar
BBC Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Si ifra når du har funnet vedkommende, så møtes vi i fjerde for å legge slagplanene Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Storyen er følgende: Jeg glemmer igjen lommeboken min hjemme i steinkjer på søndag, etter at jeg dro til hybelen i trondheim. Min kjære moder sender da lommebokens innhold (bankkort, studentkort osv) til meg.. Dagene går og jeg tenker jammen er posten treige.. Idag, (torsdag) så blir jeg nervøs og ringer banken min.. Etter litt fram og tilbake kommer det frem at kortet ble forsøkt brukt på tirsdag, men koden ble slått feil 3 ganger!!! Noen har stjelt kortet mitt! Ifra postkassa, i et brev! Heldigvis hadde de vært idioter så koden på fremsiden (d er et visa kort) hadde de ikke brukt.. Jeg skal selvfølgelig anmelde det imorgen, men regner ikke med at politet gidder å gjøre noe.. Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan finne synderen og gjøre hverdagen hans til et varmere strøk down under, og isåfall, hva slags varmere strøk down under skal han få??? Er det ikke sånn at det er ulovlig å sende penger og verdisaker og slikt i posten (av grunner som dette)? Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 Det er ikke sendt noen penger i posten, bare et minibank-kort. Husker du hvordan du fikk DITT minibankkort? Jo det var vel i posten det... Oppdatering: Jeg gikk og anmeldte saken til politiet og satt sikkert 1 time i avhør for å "utgreie" om saken. Jeg undersøkte med banken og fant etter masse om og men ut hvor kortet var forsøkt brukt.. Idioten hadde brukt det i en minibank, men uheldigvis en som det ikke var video-overvåkning på.. Så da kommer jeg nok ikke noe videre med den saken.... *fanken ta kjiipe Sparebank NOR* Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Man trenger ikke være ingeniør for å vite at beste måte å utnytte et VISAkort på er å handle med det via VISAnummeret. Så at dette er noen drittunger's verk det er jeg rimelig sikker på. Har man omløp i hodet nok til å studere så har man omløp nok til å utnytte kortet slik som jeg sa..... (og man bør ha omløp nok til å ikke gjøre no sånt i utgangspunktet.... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 aurstad Vedkommende tror eg ikke de klarer å ta dessverre, for bare håpe du har fått deg et nytt kort. For om du har det samme og vedkommende skrev ned visa numeret har du et problem, så har du det gammle kortet. Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Passende straff: Hammer + tær (har du sett payback med Mel Gibson?) og hvis det hadde skjedd meg, hadde jeg blitt SINT! Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Tjahr. Og det er ingen skade skjedd? Da kan man vel slappe litt av. Lenke til kommentar
Ole_bob Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 det jo bare og trappe opp på døren og slå fyren mitt i trynet så han besvimer, deretter tar du av alt han har av klær, tar han med ut i skogen, binder han skikkli godt fast i et tre... "LIFE SUX, BEING A THIEF" Du glemte å smøre honning på snabben til fyren slik at enten elgen eller ole-brumm kommer å gjør den til ett snack. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Hvor skal du smøre honninga hvis det er kvinnfolk da? LoL (tror neppe det får "straffende effekt" Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 det jo bare og trappe opp på døren og slå fyren mitt i trynet så han besvimer, deretter tar du av alt han har av klær, tar han med ut i skogen, binder han skikkli godt fast i et tre... "LIFE SUX, BEING A THIEF" Du glemte å smøre honning på snabben til fyren slik at enten elgen eller ole-brumm kommer å gjør den til ett snack. Du vil altså at naturens konge skal gi han/henne en blowjob? .. Ang. straff, så synes jeg "aurstad" bør få seg en smekk på fingrene for å ha gjemt lommeboka hjemme (den og særlig kortene skal jo passes godt på), og moren hans bør også få smekk på fingrene for å sende verdisaker i posten. Kanskje de allerede har fått seg nok smekk på fingrene / lærepenge i denne saken... Og en ting til: Ikke bruk energien og troverdigheten din til å misstenkeliggjøre folk i nabolaget eller på posten.. Det er bare å synke dypt.. Ta heller lærdom og unngå å gjøre samme feil i framtiden. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Eller den har forsvunnet hos Posten. I følge en jeg kjenner som jobber som "sorterer" så er det folk som knabber ting, åpner ting, bruker ting, ødelegger ting osv som bare juling der. Kan ikke stole på noen idag. Men du var tross alt heldig at ingen penger ble tapt! Ta det som en lærepenge som de sier. Ikke mye å gjøre med det (mer enn du allerede har gjort da) Sorry Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Klubbe på pung er passende Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 14. februar 2003 Del Skrevet 14. februar 2003 Ja, det kan faktisk ha skjedd innenfor posten, det har vært mye slikt gjennom årene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå