Theo343 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Det er sjelden eller omtrent aldri at jeg benytter meg av angrefrist, men for noen måneder siden ba jeg om agrefrist/retur av et produkt i en bestilling. Da fikk jeg aldri et returnr på e-post som det står man skal få. Den gang gjorde jeg ikke noe ut av det og beholdt produktet. Nå derimot har jeg 3 av 4 produkter jeg ønsker å returnere på en ordre med angrefrist, de er ikke pakket opp. Jeg hentet pakken for ca. en uke siden og jeg punchet inn det jeg ønsket retur på for noen dager siden. Hvor lang tid tar det å få returnr på e-post? Endret 2. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det tar noen virkedager før noen godkjenner RMA`n din og sender deg returnummer. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Det tar noen virkedager før noen godkjenner RMA`n din og sender deg returnummer. Ok, da aventer jeg ennå noen dager, til rundt tirsdag og ser Vil bare ikke havne i en situasjon som sist gang hvor angrefristen gikk ut. Man får jo ingen kvittering på at man faktisk har punchet inn en returforespørsel, så man har ingen bevis på at man har gjort dette i tide. Endret 2. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
brukerenerslettet Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) " VIKTIG INFORMASJON FRA KOMPLETT.NO Vi er i følge Angrerettloven §9 pålagt å sende deg disse opplysningene. VED EVENTUELLE PROBLEMER Dersom det skulle oppstå problemer med varen du har bestilt fra oss kan du henvende deg til: Komplett.no Østre Kullerød 4 3241 SANDEFJORD Tlf 33 47 14 40 [email protected] FORBRUKERENS ANGRERETT (Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp) Du er pliktig å gi melding til selgeren innen 14 dager (jf. Angrerettloven §13) etter du har mottatt varen om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett. Kontakt derfor vårt kundesenter så raskt som mulig dersom du vil benytte deg av din rett til å angre på et kjøp. Ring dem eller send mail Endret 3. desember 2007 av xninja92 Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Og husk, følger det ikke med ferdig utfylt angrerettskjema med varene så har du 3 måneders angrerett. Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Og husk: Dersom selger ikke har gitt de påbudte opplysninger om tjenesten og angreretten og ikke har levert angreskjema, er angrefristen 1 år fra avtalen ble inngått. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Selve loven finner du her Og husk: Dersom selger ikke har gitt de påbudte opplysninger om tjenesten og angreretten og ikke har levert angreskjema, er angrefristen 1 år fra avtalen ble inngått. Er knallfin den bestemmelsen der En av mine favoritter Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Meget bra fikk returnr i går på e-post. Endret 3. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Dersom emballasjen er åpnet, gjelder angrefristen fremdeles? Jeg har et gammelt mikroanlegg der den ene høyttaleren er gåen, og vurderer å bestille et par nye rimelige høyttalere fra komplett, men jeg ønsker også å ha mulighet til å sende disse tilbake dersom det ikke fungerer (eksemplevis om jeg ikke klarer å koble disse til riktig og de dermed ikke gir lyd). Har jeg rett til dette, og evt. hvor medgjørlige pleier Komplett å være i slike saker? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Dersom emballasjen er åpnet, gjelder angrefristen fremdeles?Jeg har et gammelt mikroanlegg der den ene høyttaleren er gåen, og vurderer å bestille et par nye rimelige høyttalere fra komplett, men jeg ønsker også å ha mulighet til å sende disse tilbake dersom det ikke fungerer (eksemplevis om jeg ikke klarer å koble disse til riktig og de dermed ikke gir lyd). Har jeg rett til dette, og evt. hvor medgjørlige pleier Komplett å være i slike saker? Angrefristretten er en rett du har for å ha anledning til å prøve det du kjøper før du bestemmer deg for å beholde det eller ei. Det er derfor den kun gjelder ved fjernkjøp o.l. (internett, post-ordre, telefon) Du har derfor rett til å åpne alt, koble det sammen. Teste det i en rimelig periode, for så å evt returnere. Ved retur betaler du kun for returportoen. Ingen andre kostnader, altså heller ikke hva det kostet å få tilsendt varene. Om det er noe feil med produktet er det Lov om Forbrukerkjøp som gjelder, ikke Lov om Angrefrist Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Problemet er emballasje som må klippes opp. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Du har lov til å prøve produktet, men ikke ta det i bruk som om det var ditt eget. De fleste butikkene tolker dette dithen at det skal være mulig å selge som nytt og ubrukt, men det er vel heller tvilsomt om en slik tolkning er 100% i henhold til lovens intensjon. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Problemet er emballasje som må klippes opp. Om det er nødvendig å ødelegge emballasje for å få testet produktet, så har du rett til det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Problemet er emballasje som må klippes opp. Om det er nødvendig å ødelegge emballasje for å få testet produktet, så har du rett til det. Kjekt å vite siden mange produkter kommer i sveiset plast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå