Gå til innhold

Hvordan fungerer angrefrist hos komplett?


Anbefalte innlegg

Det er sjelden eller omtrent aldri at jeg benytter meg av angrefrist, men for noen måneder siden ba jeg om agrefrist/retur av et produkt i en bestilling. Da fikk jeg aldri et returnr på e-post som det står man skal få. Den gang gjorde jeg ikke noe ut av det og beholdt produktet.

 

Nå derimot har jeg 3 av 4 produkter jeg ønsker å returnere på en ordre med angrefrist, de er ikke pakket opp. Jeg hentet pakken for ca. en uke siden og jeg punchet inn det jeg ønsket retur på for noen dager siden.

 

Hvor lang tid tar det å få returnr på e-post?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det tar noen virkedager før noen godkjenner RMA`n din og sender deg returnummer.

Ok, da aventer jeg ennå noen dager, til rundt tirsdag og ser :) Vil bare ikke havne i en situasjon som sist gang hvor angrefristen gikk ut.

 

Man får jo ingen kvittering på at man faktisk har punchet inn en returforespørsel, så man har ingen bevis på at man har gjort dette i tide.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

" VIKTIG INFORMASJON FRA KOMPLETT.NO

Vi er i følge Angrerettloven §9 pålagt å sende deg disse opplysningene.

 

 

VED EVENTUELLE PROBLEMER

Dersom det skulle oppstå problemer med varen du har bestilt fra oss kan du henvende deg til:

 

Komplett.no

Østre Kullerød 4

3241 SANDEFJORD

Tlf 33 47 14 40

[email protected]

 

FORBRUKERENS ANGRERETT (Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp)

 

Du er pliktig å gi melding til selgeren innen 14 dager (jf. Angrerettloven §13) etter du har mottatt varen om at du ønsker å

gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett. Kontakt derfor vårt kundesenter så raskt som mulig dersom du vil benytte deg

av din rett til å angre på et kjøp.

 

 

Ring dem eller send mail :D

Endret av xninja92
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dersom emballasjen er åpnet, gjelder angrefristen fremdeles?

Jeg har et gammelt mikroanlegg der den ene høyttaleren er gåen, og vurderer å bestille et par nye rimelige høyttalere fra komplett, men jeg ønsker også å ha mulighet til å sende disse tilbake dersom det ikke fungerer (eksemplevis om jeg ikke klarer å koble disse til riktig og de dermed ikke gir lyd). Har jeg rett til dette, og evt. hvor medgjørlige pleier Komplett å være i slike saker?

Lenke til kommentar
Dersom emballasjen er åpnet, gjelder angrefristen fremdeles?

Jeg har et gammelt mikroanlegg der den ene høyttaleren er gåen, og vurderer å bestille et par nye rimelige høyttalere fra komplett, men jeg ønsker også å ha mulighet til å sende disse tilbake dersom det ikke fungerer (eksemplevis om jeg ikke klarer å koble disse til riktig og de dermed ikke gir lyd). Har jeg rett til dette, og evt. hvor medgjørlige pleier Komplett å være i slike saker?

 

Angrefristretten er en rett du har for å ha anledning til å prøve det du kjøper før du bestemmer deg for å beholde det eller ei.

Det er derfor den kun gjelder ved fjernkjøp o.l. (internett, post-ordre, telefon)

 

Du har derfor rett til å åpne alt, koble det sammen. Teste det i en rimelig periode, for så å evt returnere.

Ved retur betaler du kun for returportoen. Ingen andre kostnader, altså heller ikke hva det kostet å få tilsendt varene.

 

Om det er noe feil med produktet er det Lov om Forbrukerkjøp som gjelder, ikke Lov om Angrefrist

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...