foenix Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Jeg tenkte å bygge meg en ny PC og har plukket ut diss delene hos NetonNet: Jeg spiller lite så jeg har ikke behov for det helt ekstreme. Ram:..........Kingston Value Pack 2GB DDR2 667MHz PC5300 .............297,- HK:............ASUS P5K..........................................................................789,- KABINETT:..Deltaco LA-119 med strømforsyning 420W ......................349,- SKJERMK.:..Asus Radeon HD2400PRO 256MB ....................................329,- CPU:...........Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz S775 ..........................1790,- Trenger jeg noe tilbehør i tillegg? F.eks cpu-vifte kjølepasta el. l.? Endret 2. desember 2007 av dagfinn99 Lenke til kommentar
564215 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Til vanlig bruk, som f.eks. skriving og surfing på nett, trenger du ikke noe bedre komponenter en de der. Kjølepasta eller ny kjølevifte trenger du vel heller ikke. Du kan fint bruke boxed-vifta som følger med cpu'en. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Du trenger PC6400 ram til P5K om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar
foenix Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Det med ram´en kan jeg alltid forhøre meg om når jeg bestiller. skjermkortet har DVI utgang. På min skjerm står det DVI-D er det det samme? Og er skjermkortet bra nok for fotoredigering av RAW-filer? Lenke til kommentar
genesis Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Er du sikker på at fotoredigeringsprorammet støtter fire kjerner?Den prosessoren stod ikke helt i stil med resten.Du skal bruke kabinettet du har, og harddisken?Hva angår skjermkort og redigering av Raw, vet jeg ikke hvorvidt dette har noe å si.Vil tro du heller bør forbedre ytelsen med en bra harddisk (sata2) og mer og raskere minne (4gpc6400), og da kan man også overklokke den lett klokkende Core2 prosessoren.Som sagt, når du kjøper "boxed" prosessor, følger det med en standar kjøleløsning. Denne har "en goop løsning" som ligger klattet oppunder kjøleren, og smelter greit nok utover ved førstegangsbruk. Regner du med å fjerne kjøleløsningen, kan det dog være greit å ha kjølepasta liggende. Men det er vel ingen grunn til at du skulle gjøre det?Har du erfaring med netonnet? eropas først hjemelektronikkbutikk på nett, wtf?merkelig jeg ikke har hørt om den før. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
foenix Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Er du sikker på at fotoredigeringsprorammet støtter fire kjerner? Den prosessoren stod ikke helt i stil med resten. Du skal bruke kabinettet du har, og harddisken? Har du erfaring med netonnet? eropas først hjemelektronikkbutikk på nett, wtf? merkelig jeg ikke har hørt om den før. Jeg har harddisk og kjøper kabinett med psu for tilsammen kr 349.- Jeg fant NetonNet på Hardware´s prisguide. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Budsjettet ditt er på? Lenke til kommentar
foenix Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Budsjettet ditt er på? Har nok av penger men ønsker ikke å betale for unødvedig ytelse. Jeg driver som regel bare med surfing og fotoredigering. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Gå for et 8800GT kort, det er det som gir mest ytelse for pengene du slenger inn i det nå. PC6400 (altså 800mhz RAM) er nok det du bør satse på. I tillegg er 4gb nyttig når du driver med redigering. Du har rikitg valg mtp CPU. Når du driver med videoredigering og fotoredigering blir det ofte en del multitaskin. Mvh LockBreaker Lenke til kommentar
foenix Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Gå for et 8800GT kort, det er det som gir mest ytelse for pengene du slenger inn i det nå. PC6400 (altså 800mhz RAM) er nok det du bør satse på. I tillegg er 4gb nyttig når du driver med redigering. Du har rikitg valg mtp CPU. Når du driver med videoredigering og fotoredigering blir det ofte en del multitaskin. Mvh LockBreaker Er det noen fordeler med dvi-d framfor vga tilkobling mellom kort og skjerm? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 For å si det sånn, er ikke det der min sterkeste side. Men sikkert noen som kan hjelpe deg med dette rundtomkring på forum. Google er din venn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå