Gå til innhold

hjelp av kjøp første video camera

Anbefalte innlegg

hei alle på forum håper det er noen av dere som kan hjelpe meg med å finne et videokamera som passer for mitt bruk.

Har til nå lånt videokamera til faren min. gammelt canon G2000 heheh ikke akurat det beste kamera på markede.

Jeg liker å filme å drive å trikse med effekter har drevet med en del greenscreen i det siste osv.

Har brukt mangfoldig med tid leite gjennom hundrevis av nettsider /tester osv . men har enda ikke funnet det rette kamera. Vil jo så gjerne ha ett kamera jeg kan bruke en del år. Har funnet ut ut ifra det jeg har lest på nett at dV kamera er tingen (god kvalitet og ok å redigere ) / tiltross for alt det nye fansy kameran som har kommet med dvd/harddisk /sd minnekort osv. Har lyst på ett litt allaroundcamera med skarpe bilder / mulighet å bygge på med blitz osv.

her er noe av det video kamera mitt må ha.

:new_woot:

mic inngang

bra opptikk (lysfølsom)

10-15x optisk zoom

bildestabilisator

720x576 punkter/ HDV

tåle en støyt tenkt å ta det med ut i snøen i vinter.(tåle tempratur svingninger

kompakt ikke for svært

se litt pro ut hehhehe

pris 4000-7000

hahahah.wmv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville så absolutt ha sett inne her.

https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=34

takk for svar :-) jepp vore innom den siden før veldig kjekk side :-)

men priser og osv sier ikke noe om kvaliteten / hvor kan bruke det osv

har vore innom denne siden nummerer opp alle tester som har blitt gjort på nettet på video kamera til en score.

he he morsomt å lese de forskjellige virker nesten noen ganger som de snakker om to forskjellige kamera

http://alatest.no/Camcorders/21/?v1=price~220_290~B

Lenke til kommentar

ser at cannon hv20 ligger på topp på denne siden :-) ser det skorer bra også på prisguide.no ER det noen som har erfaring med dette kamera ( er litt svært, hvordan ofatter dere bilde kvaliteten)

Sammenligne Canon HV20

Camcorder - High Definition - Widescreen Video Capture - 2.96 Mpix - optical zoom: 10 x - supported memory: miniSD - Mini DV (HDV)

juli 2007

154 tester

Eksperter

84 / 100

Brukere

86 / 100

Trend Pris

6809 kr (norge)

3862 kr (amerika)

Lenke til kommentar
ser at cannon hv20 ligger på topp på denne siden :-) ser det skorer bra også på prisguide.no ER det noen som har erfaring med dette kamera ( er litt svært, hvordan ofatter dere bilde kvaliteten)

kjøpte det rett før sommeren, og det har ikke skuffet. bildekvaliteten er strålende, det er nok ganske sikkert best i sin klasse.

størrelsen er helt grei, i forhold til de tapebaserte kameraene jeg har hatt før er den mindre. og når du har filmet

en stund så drar du gjerne med mye ekstradill som filtre, reservetape, en liten ekstern mic, strømadapter, batterier,...

så størrelsen på kameraet er liksom ikke helt relevant lengre. hvis du tenker mer i "point and shoot" baner, hvor du kun vil ha med kamera uten noe mer, er kanskje et minnekortbasert eller hd basert kamera ala panasonic sd-5 eller canon hg10

noe å tenke på. du betaler litt i form av dårligere bilde, men selve kameraet er vesentlig mindre, nesten lommestørrelse.

det eneste jeg har å utsette på hv20 er at det er litt for mye mygglyd fra motoren når omgivelsene er stille. det kan

kureres ved å skru ned lydsensitivitet, eller bruke en retningsavhengig ekstern mic. zoom knappen er også av og til

litt vond å treffe med pekefingeren, men den skal uansett brukes med måte så jeg ser ikke på det som et stort problem.

prismessig er hv20 et enestående godt kjøp bildekvaliteten tatt i betraktning, ser du får det for under 7000.

river du av hd-klistremerker og slikt har kameraet også et genialt kjedelig utseende som forhåpentlig ikke frister

tyver for mye. en kollega av meg fikk akkurat bilruten slått inn etter at han glemte panasonicen sin i baksetet...

ikke testet det for vinterbruk ennå, det kan hende at et helelektronisk kamera med minnekort er bedre egnet for det,

all mekanikk vil jo medføre noe risiko for kondens, treghet etc ved temperatursvingninger. å betjene hv20 med votter

tror jeg er en krevende øvelse, men er neppe vesentlig verre enn konkurrentene...

Lenke til kommentar

kjøpte det rett før sommeren, og det har ikke skuffet. bildekvaliteten er strålende, det er nok ganske sikkert best i sin klasse.

størrelsen er helt grei, i forhold til de tapebaserte kameraene jeg har hatt før er den mindre. og når du har filmet

en stund så drar du gjerne med mye ekstradill som filtre, reservetape, en liten ekstern mic, strømadapter, batterier,...

så størrelsen på kameraet er liksom ikke helt relevant lengre. hvis du tenker mer i "point and shoot" baner, hvor du kun vil ha med kamera uten noe mer, er kanskje et minnekortbasert eller hd basert kamera ala panasonic sd-5 eller canon hg10

noe å tenke på. du betaler litt i form av dårligere bilde, men selve kameraet er vesentlig mindre, nesten lommestørrelse.

det eneste jeg har å utsette på hv20 er at det er litt for mye mygglyd fra motoren når omgivelsene er stille. det kan

kureres ved å skru ned lydsensitivitet, eller bruke en retningsavhengig ekstern mic. zoom knappen er også av og til

litt vond å treffe med pekefingeren, men den skal uansett brukes med måte så jeg ser ikke på det som et stort problem.

prismessig er hv20 et enestående godt kjøp bildekvaliteten tatt i betraktning, ser du får det for under 7000.

river du av hd-klistremerker og slikt har kameraet også et genialt kjedelig utseende som forhåpentlig ikke frister

tyver for mye. en kollega av meg fikk akkurat bilruten slått inn etter at han glemte panasonicen sin i baksetet...

ikke testet det for vinterbruk ennå, det kan hende at et helelektronisk kamera med minnekort er bedre egnet for det,

all mekanikk vil jo medføre noe risiko for kondens, treghet etc ved temperatursvingninger. å betjene hv20 med votter

tror jeg er en krevende øvelse, men er neppe vesentlig verre enn konkurrentene...

Tusen takk for svar :-) Nå er jeg litt mer over på hv20

Lenke til kommentar
Har lite tilleggsspørsmål endel av testene jeg har lest sier at kamera er dårlig i mørke:-) ? Hvor dårlig er det i mørke

du mener i dårlig lys? vel, hv20 er vel ikke dårlig, i standard modus er den vel mer "litt over middels" mht støy.

du ser det som vanlig, veldig finkornet støy. hvis du bruker 24p modus, reduseres støyen betraktelig, og i følge feks

camcorderinfo som jeg synes har de beste og mest grundige testene på nettet, er hv20 helt i toppen for

lavt lys. (http://www.camcorderinfo.com/content/Canon-HV20-Camcorder-Review/Performance.htm)

konkurrentene som bruker avchd formatet sliter mer med kompresjonsartifakter når det er lite lys, selv foretrekker jeg

de mer finkornede "film like" artifaktene for hdv fremfor de store blokkene du ofte ser i avchd.

Lenke til kommentar

Er designet viktigere enn bildekvaliteten? :p

Canon HV20 er nok det beste HDV kameraet i denne prisklassen, mens Panasonic NV-GS500 er det beste SD kameraet til under 10.000. Sistnevnte har bedre fargegjengivelse (3CCD) og er bedre på actionfilming med mye bevegelse. HV20 vil gi bedre skarphet når bildet er sånn noenlunde i ro.

Velg uansett et tapebasert system (Mini-DV) om du ønsker best mulig kvalitet.

Lenke til kommentar

Kvalitet e fuste prioritert :-) allways ( heheh som nogen nevt tidligare en fordel med et stygt kamera) få så vil stjela det.

hehee bli vanskeligare og vanskeligare he he tenkt å filma litt action au men he tenkt filma en del når kamera e i ro.

Ein ting eg glømte tidligare å sei: komme t å bruga det mye inne (greenscreen) .

Men au mye ude.

Lenke til kommentar
Fins det muligheter for progressiv ( innstillinger) på videokamera

( sån at kan få lit mer film følelse)

du mener progressiv scan? hv20's 24p modus er liksom det, men det er fortsatt cmos, så det er en viss tidsforskjell mellom

topp og bunn av bilde. men det er et problem med alle cmos. på hv20 er plusset med dette moduset av støynivået

i dårlig lys blir ekstremt bra, en ulempe ser du under panorering, vertikale linjer er ikke helt vertikale dersom det går

for fort. bevegelse takles heller ikke helt bra i dette moduset, se feks hva nøyenper wolfgang winne sier om dette på http://www.fxsupport.de/01_Canon_HV20.html

Lenke til kommentar
Ser etter kamera jeg og. Beste miniDV kamera til 3-4 tusen? Er det fortsatt panasonic som er i teten? Ser på Panasonic NV-GS320 og NV-230, vet ikke om det er andre som er bedre kjøp enn disse?

ser ingen mikrofon inngang

Lenke til kommentar
Ser etter kamera jeg og. Beste miniDV kamera til 3-4 tusen? Er det fortsatt panasonic som er i teten? Ser på Panasonic NV-GS320 og NV-230, vet ikke om det er andre som er bedre kjøp enn disse?
ser ingen mikrofon inngang
GS230 har mikrofoninngang.

Angående bildekvalitet, så er disse to kameraene det beste du får tak i til den prisen, mener nå både jeg og alt jeg har lest av erfaringer og tester.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...