Gå til innhold

Skjermdriver som slutter å virker

Lentaro

Anbefalte innlegg

Jeg driver med et 3D program som heter Cinema 4D, men hvis jeg "tar" litt i så fryser PC-en, å skjermen blir svart i noen sekunder, og da får jeg opp en feilmelding om at skjermdriveren har sluttet å virke!? Noen som har peiling på hvordan jeg kan få fikset dette?

Lentaro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer det noen artifacts før maskinen går i stå?
Artifacts er prikker og streker, som kommer eks. av at grafikk prosessoren blir for varm og feil(beregninger?) oppstår.

Haddet jeg vært deg ville jeg isåfall renset maksinen innvendig for støv, og sjekket at kjøleribben til skjermkortet sitter skikkelig, og at viften går.

Videre ville jeg sørget for å skaffe alle oppdateringer til operativsystemet og programmet.
Videre de nyeste drivere til skjermkortet og hovedkortet sitt chippsett.

Sjekk så igjen, og gi gjerne tilbakemelding på om hva du har gjort og om det har fikset problemet.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

det er litt vansklig å rense PC-en for støv for jeg har bærbar, å hvis jeg skal gjøre det, så må jeg levere den til rep. Har en Asus F3Tseries! Å har prøvd å laste ned oppdateringer og alt det der, men de oppdaterings installasjonene er helt "mokkis", for når jeg installerer update til Vista32-bit, så står det at det ikke passer til systemet!?? jaja får teste litt forskjellig! Takk for svaret, å gir tilbake melding hvis det har ordnet seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...