Gå til innhold

Radeon 9500 128MB --> Radeon 9700PRO .. er det mulig?

CrackaBoi

Anbefalte innlegg

Etter det jeg har hørt er det jo teoretisk mulig å gjøre et radeon 9500 128MB til 1500kr om til et radeon 9700PRO til 3000 kr?

Man kan modde 9500-kortet til å bli et 9700-kort, ikke sant?

Er det da mulig å klokke kortet til Radeon 9700PRO-hastighet?

Da har du jo i så fall fått et fullverdig Radeon 9700PRO-kort.

Noen som vet om det funker i praksis eller?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk meg r9500 for 3 timer siden :D

moddinga gikk fint. ingen artifacts.

Men det er ikke et PRO kort. Det er et vanlig 9700. Klokker du det kan du få PRO hastigheter, men jeg vil ikke kalle det et fullverdig 9700PRO. For kjøper du er PRO kan du klokke det enda høyere enn et 9700. Eller tar jeg feil?

På standard hastigheter økte 3DMark med ca 500 før og etter modding :o

Men så kjører jeg en Duron 750@900 som sinker systemet. Hadde nok blitt mye bedre med en fetere prosessor. Men veldig mye i forskjell var det ikke.

Ca 7200 3DMarks nå før klokking :wink:

Anborn

Lenke til kommentar
Men det er ikke et PRO kort. Det er et vanlig 9700. Klokker du det kan du få PRO hastigheter, men jeg vil ikke kalle det et fullverdig 9700PRO. For kjøper du er PRO kan du klokke det enda høyere enn et 9700. Eller tar jeg feil?

Både ja og nei. Et 9700 klokket til PRO-hastighet vil gi fullgod PRO-ytelse, men et PRO-kort vil selvsagt kunne klokkes lenger enn et non-PRO.

Lenke til kommentar

Ja, et 9700pro kort har samme kjerne som 9500, bare bedre minne.

Det er jo tyveri når Ati tar dobbelt så mye for et skjermkort når det bare har raskere minne.

Sapphire Radeon 9500 128 mb får du for ca 1500, det kan visstnok moddes. Husk å softmodde og ikke lodde på det !

:yes:LODDING ER UNØDVENDIG :yes:

Jeg sier bare, Rivatuner......

Use the force, figure it out. Radeon 9500 128 mb er kanskje det skjermkortet som er mest value i verdens historien. kanskje.

Lenke til kommentar
OK, takk for alle svar. Er Sapphire de mest modbare kortene?

Ja de skal funke utmerket. Men da jeg kjøpte sapphire fikk jeg sapphire eska m/innhold og et ATI skjermkort. Dvs det røde med svart "kjedelig" vife..

Edit: jeg kjøpte på mShop.no, de sa i etterkant når jeg klagde at de bare hadde røde "sapphire" kort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...