Myagos Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Jeg synes det er så utrolig deilig å bare sette seg ned å nyte herlig folkemetall som Finntroll, Korpiklaani etc, men jeg trenger tips på ny musikk i samme sjanger. Noen her som har litt greie på denne sjeldene, men beste sjangeren og kan anbefalle meg andre grupper? Endret 1. desember 2007 av Myagos Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Tja. Glittertind er kanskje i rett sjanger? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Keep em coming, takk for tipset. Det er den instrumentale delen jeg synes er viktigst. Her er et eksempel : http://www.youtube.com/watch?v=lwaoPrxLw-Q Endret 1. desember 2007 av Myagos Lenke til kommentar
.com Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Ásmegin, Lumsk, Otyg, In Extremo, Falkenbach, noe av Ensiferum og Windir for eksempel Synes det er vanskelig å definere den sjangeren, da mange band varierer mellom black, folk og viking-metal Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Kan du nevne sanger som er i folkesjangeren? Så jeg kan sjekke dem ut. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 De To Spellemenn fra myrkgrav. Ganske bra cd http://www.myspace.com/myrkgrav Lenke til kommentar
.com Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) sjekk ut: Ásmegin: Blodhevn, og Bruderov paa Hægstadtun Lumsk: I Lytinne Två, og Nøkken Otyg: Bergtagen In Extremo: Der Galgen (noe spesiell) Windir: Byrjing, og Sòknardalr edit: Moonsorrow: Pakanajuhla ellers er Einherjer verdt å sjekke ut hvis du liker viking metal Endret 1. desember 2007 av .com Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Skal sjekkes ut, takk. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Det første jeg vil anbefale er Moonsorrow, som du kan finne en guide til i signaturen min. Ellers er Turisas, Ásmegin, Agalloch og Finntroll band jeg liker veldig godt. Windir liker jeg også veldig godt, men det er vel ikke helt folk metal. Jeg vil allikevel anbefale deg å sjekke det ut. Falkenbach og Equilibrium er to andre band du kan sjekke ut når du har pløyd gjennom de jeg har nevnt ovenfor. Har du fortsatt lyst på mer etter å ha sjekket ut disse to også, er Eluveitie, Ensiferum og Månegarm litt ålreite band. De kan dog bli litt irriterende i lengden. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Tusen takk. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Ásmegin - Til Rondefolkets Herskab er den feteste sangen innen denne sjangern. Daglig kost her i huset Lenke til kommentar
pompews Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 In Flames - Gyroscope Kanskje? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 In Flames er ikke mye folkmetal vil jeg si. Prøv Hardingrock - Grimen (plate) Den er skikkelig folketon Lenke til kommentar
Tomtruck Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Første albumet til Ensiferum, som rett og slett heter Ensiferum, er obligatorisk. Et fantastisk album uten svake spor. Etter dette albumet forlot Jari Maenpaa bandet og startet Wintersun og ga ut et album, som også er meget bra. Også dette albumet er selvtittulert. Og for å anbefale et tredje album, vil jeg si Nattfødd fra Finntroll. Her noen smaksprøver: Ensiferum - Treacherous gods Wintersun - Death and the healing http://www.youtube.com/watch?v=igkzTGsqMQU...feature=related Finntroll - Trollhammaren Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Finntroll, sjekk ut trollhamaren og albumet Ur av Jordest Djup. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Dette har vi en tråd om fra før. Stenges. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=627570 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg