Gå til innhold

Trenger hjelp til folkemetal anbefallinger.

Myagos

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så utrolig deilig å bare sette seg ned å nyte herlig folkemetall som Finntroll, Korpiklaani etc, men jeg trenger tips på ny musikk i samme sjanger. Noen her som har litt greie på denne sjeldene, men beste sjangeren og kan anbefalle meg andre grupper?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekk ut:

Ásmegin: Blodhevn, og Bruderov paa Hægstadtun

Lumsk: I Lytinne Två, og Nøkken

Otyg: Bergtagen

In Extremo: Der Galgen (noe spesiell)

Windir: Byrjing, og Sòknardalr

edit:

Moonsorrow: Pakanajuhla

ellers er Einherjer verdt å sjekke ut hvis du liker viking metal :p

Endret av .com
Lenke til kommentar

Det første jeg vil anbefale er Moonsorrow, som du kan finne en guide til i signaturen min.

Ellers er Turisas, Ásmegin, Agalloch og Finntroll band jeg liker veldig godt. Windir liker jeg også veldig godt, men det er vel ikke helt folk metal. Jeg vil allikevel anbefale deg å sjekke det ut.

Falkenbach og Equilibrium er to andre band du kan sjekke ut når du har pløyd gjennom de jeg har nevnt ovenfor.

Har du fortsatt lyst på mer etter å ha sjekket ut disse to også, er Eluveitie, Ensiferum og Månegarm litt ålreite band. De kan dog bli litt irriterende i lengden.

Lenke til kommentar

Første albumet til Ensiferum, som rett og slett heter Ensiferum, er obligatorisk. Et fantastisk album uten svake spor. Etter dette albumet forlot Jari Maenpaa bandet og startet Wintersun og ga ut et album, som også er meget bra. Også dette albumet er selvtittulert. Og for å anbefale et tredje album, vil jeg si Nattfødd fra Finntroll. Her noen smaksprøver:

Ensiferum - Treacherous gods

Wintersun - Death and the healing http://www.youtube.com/watch?v=igkzTGsqMQU...feature=related

Finntroll - Trollhammaren

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...