inaktiv000 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei, nå har jeg hatt endel problemer med AC97-chipen på hovedkortet, og vurderer et dedikert lydkort for å få skikkelig surroundstøtte (problemet er lav lyd på senterkanal). Ønsker derfor en anbefaling på et billig slikt et Beklager all spamminga i denne kategorien Lenke til kommentar
Lfcr Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Ville ha sjekket ut www.hardware.no Der finner du det du skal ha:) Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 https://prisguiden.no/product.php?product_id=72132 https://prisguiden.no/product.php?product_id=85396 https://prisguiden.no/product.php?product_id=35820 De skal være bra. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Takk for anbefalingene! Club3D Theatron DTS Lydkort PCI 7.1 DTS ser greit ut, selv om det helst skulle kostet rundt halvparten. Går det greit å bruke denne på 6 høyttalere? Hvordan er programvaren til kortet? Bloat, sære drivere, eller ser det greit ut? Og kan man fint tilpasse lyd på de ulike kanalene osv? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Lydmodus (maksimal): 8 kanalers surround / så ja, 6 høyttalere skal funke fint. Har ikke kortet selv, men har vurdert å skaffe meg et. "Blot, sære drivere" Hvorfor tror du det? Club3D er et greit merke det, forstår ikke hvorfor det skulle være noe kluss med kortet pga merket. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Bloat = typisk Creative-programvare der man har fokusert mer på å lage et (gjerne stygt) design enn lavt ressursbruk, funksjonalitet og stabilitet. Med sære drivere tenker jeg mer på at kortet kanskje ikke er støttet i Windows som standard (greit nok egentlig), eller kanskje ustabile drivere som trekker mye ressurser. Har ikke hørt om Club3D før, så derfor er jeg litt skeptisk Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Hva med noe så enkelt som Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio til 310 eller Creative Sound Blaster Audigy SE til under 200? Noe i veien med disse kortene? Er ting som lydkvalitet forringet, eller er det mer mangel på funksjoner til gaming (ikke aktuelt for min del) og sånt? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Er ikke sikkert de støtter like mange 3D Lyd-formater som de andre. Audigy begynner å bli litt gammelt nå, men sikker brukbart. Jeg liker best de lydkortene som ser ut sånn ca som dette : https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=prices Kanskje fordi de ikke er så spinkle, men ser litt mer "fyldige" ut av komponenter, så jeg tenker nok automatisk at de som er større, er bedre. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Hehe, herlig logikk Ettersom lyd er analogt, og diskrete analoge komponenter tar større plass enn digitale, virker det jo temmelig fornuftig. Hva mener du med 3D lyd-formater? Jeg har et 5.1-sett som kobles til med 3 minijacker, så slike ting som bare sender digital lyd direkte videre og krever ekstern dekoder funker ikke for meg. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 3D Lydformater : Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic Støttede 3D-lyd formater: A3D, DirectSound 3D, EAX 2.0, EAX 4.0, EAX Advanced HD, EAX Advanced HD 5.0 Creative Sound Blaster Audigy SE Støttede 3D-lyd formater: EAX Advanced HD Club3D gir ut forskjellige skjermkort, både Radeon og Nvidia kort, det er dette de er meste kjent for tror jeg. Men ser ikke noen grunn til at kortet skal være dårlig. Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg har bestilt Theatron (Agrippa versjonen), i håp om å endelig få litt omkringlyd fra pc til recieveren min via coax. Blir spennende å se (og høre) hvordan dette låter, skal gi statusrapport etter lørdag (eksamen, har ikke tid til å leke meg før da ) Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Er det noen av disse kortene som håndterer stereo bra? F.eks. ved å spille i stereo både på bak- og fronthøyttalerene? Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Er det noen av disse kortene som håndterer stereo bra? F.eks. ved å spille i stereo både på bak- og fronthøyttalerene? Det kommer an på hva du skal anvende kortet til. Dersom du har en reciever av litt kvalitet, vil DAC'en i denne stort sett alltid være en god del bedre enn den du finner i lydkortet ditt. Slik jeg forstår det ønsker du å oppmixe fra stereo til surround. Dette er mulig på de fleste lydkort, men jeg vil nesten alltid anbefale å la lyden gå urørt, digitalt til forsterkeren, for så å la denne ta seg av oppmiksingen og DA-konverteringen. Med en litt kvalitetsreciever vil du oppnå mye glede i oppmiksing. Jeg har helt suverene erfaringer, måtte nesten gå gjennom hele musikksamlingen min igjen, etter at jeg begynte å mikse opp til 5-kanals stereo på min forsterker! -BT Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Dette er til et Logitech X-530-sett Lenke til kommentar
bevertann Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Da er vel kanskje noen av Creative Xi-Fi kortene greie tenker jeg. Har aldri hatt noen av de selv, men de som ikke er aller nyest er visst ganske mye kort for pengene, har brukbare DAC'er og linjeutganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå