Gå til innhold

Gainward GeForce4 Ti4800SE og Sapphire Radeon 9700 Atlantis?

UaN_z

Anbefalte innlegg

jeg skal kjøpe nytt skjermkort men jeg lurer på va som er lurest å kjøpe.

valgene eg står i mellom er Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB og

Gainward GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR Ultra/750-8X XP Golden S. Va er best?? og va for jeg mest utav pengene?? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
erru gærn ? 9700 er jo ..................................................... mye bedre enn Ti4800. t4800 er bare et Ti4600 med 8xagp, noe den IKKE trenger, dvs R9700 (PRO)

feil, han snakker om Ti4800SE - er ett ti4400 med agp 8x...

TI4800 derimot er et ti4600 med agp8x. Ville kjøpt RADEON 9700 PRO

Lenke til kommentar

Det er vel bare tull at Radeon 9700 er best.

9700 er markedets nest beste skjermkort (tilgjengelig idag!), og GF 4 serien kan nok ikke måle seg, i hvertfall hvis du setter på "eyecandy," som AF & AA. Dessuten har Radeon 9700 DX 9.0, og er klar for morgendagens applikasjoner. Siden prisen er forholdsvis lik, er det vel ingen tvil om hvilket valg du burde ta. Sapphire 9700 Det skal ihvertfall jeg skaffe meg så fort det kommer inn i web-shoppene.

Noen som har en sikker dato?

Lenke til kommentar

Vel, hvis du leser previews/reviews på nettet så finner du ut av 9700PRO brikken yter omtrentilg det samme som et GeForce FX(+-) og et 9700 kort yter kun 10% mindre enn et 9700PRO-kort.

Har nettopp hatt et GF 4400 og 4600 kort og jeg mener at de ikke kan sammelignes på noen som helst måte, verken ytelse eller bilde og funksjoner kan sammenlignes.

Mye raskere enn GF kortene og et klarere bilde på monitor.

Det som man virkelig legger merke til er tv-utgangen hos ATI-kortene, bedre bilde, fyller hele skjermen og kan kjøre i høyere oppløsning sammenlignet med GF.

Det har gått snakk om at 9700 kortene gir lav minste FPS i spill men det er rettet opp med nye drivere og da ble vist situasjonen helt motsatt...

Jeg har alltid vært "nVidia tilbøyelig" tidligere som også hatt et par ATI kort som har gått i søppelbøtta men jeg skal love deg at mitt Sapphire 9700 forandret synet fort!

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med mitt gainward ti4800se 128mb kort.

Veldig overklokkings vennlig 8)

Alt kjører bra med kortet.

Vil anbefale det på det sterkeste!

ok ok.. han spørte ikke etter en personlig og subjektiv vurdering av ens eget skjermkort, han ville vite hva som var BEST.

Lenke til kommentar

Nok en gang, ATi 9700 er det nestbeste kortet som finnes på markedet i dag. Bare se Her. Tester over hvor bra ulike kort er med AA og AF på finner du her.

Og vær så snill, ikke hør på Brune-ha, da blir du lurt. Bedre å se på faktaene på disse to sidene. (merk f.eks at 9700 er ca dobbelt så raskt som GF 4600 med Anti-Aliasing på.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...