Gå til innhold

advice?

KristinT

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe:

AMD Athlon XP 1600+/1,4 GHz

og kort: EPoX EP-8KHA+

Som hver for seg er anbefalt her på hardware.no.

Er dette bra kombinasjon for en som spiller en del? Er opptatt av hurtighet, men ikke på belastning av stabilitet.

Jeg må ha DDR RAM right? Må det være en viss mhz på denne eller no? (har ikke helt peiling...).

Kan noen anbefale meg en kjølevifte til denne prosessoren? Har slunket student-budjett.. setter pris på om noen kan gjøre billigere anbefalinger.

Kristin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AthlonXP 1700+ (som er 67MHz raskere) koster nesten ingenting mer nå.. jeg ville heller kjøpt den. Hovedkortet er bra det.. ikke noe problem.. også er det VELDIG billig. Koster bare 1046,-kr på www.databutikken.com/no! Ja du må ha DDR RAM, av typen Original 256mb PC2100 184pin 266MHz CAS2,5. Mindre enn 256mb anbefales nemlig ikke. Du kan også gå for TwinMOS DDR RAM, som er litt dyrere.. men hvis du ikke skal overklokke har ikke det noen spesiell hensikt. TaiSol CGK760 er en grei kjøler. Ok støynivå og kjøler bra nok (mye for pengene). Anbefaler å bruke kjølepasta og ikke den heatpad'n som sitter på TaiSol'en.. Arctic Silver II er skikkelig kjølepasta! Det er VERDT pengene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...