ASCIWhite Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Jeg vurderer sterkt og handle meg ny HTPC. Det jeg lurer på i den sammenheng er hvordan jeg skal lage en "falsk" Electrocompaniet stil frontpanel på cassiet. Hva trenger jeg og hvor kan jeg eventuelt bestille deler. Plexi, svart aluminium og brytere. Den svarte aluminiumsplata tenkte jeg og finne gull letraset bokstaver og finne et kult navn på boksen. Gull rivets og lignende har jeg 0 peiling på hvor jeg kan finne på nett!! Så jeg ville rett og slett leeche av deres erfaringer.... Vedlagt bilde av kasse og handleliste for komponenter vedlagd. Alle kontakter og luker i fronten skal bort! Bruker slimline ekstern dvd spiller med slot-in som jeg kan sette et sted hvor den ikke synes. Alt jeg trenger er powerknapp. Skal legge ut worklog når jeg får spart penger og får alle deler i hus. Endret 1. desember 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Det enkleste hadde nok vært å få tak i en kassert Electrocompagniet forsterker, men de finnes det nok ikke mange av. Uansett, lykke til. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 fronten til EC er vel bare en plexiplate. tror kanskje også det er en svart "film" på baksiden for å få helt svart look. Så en kar som monterte ny front på en NAD 216.. liknet på EC. Lenke til kommentar
t_k Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ohhhh! Det absolutt kuleste hadde vel vært å få tak i noen av de "special edition" frontene av stensorten "Larvikitt" Sikkert ikke mange kasserte av den modellen da! hehe Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Dette er nok helt klart gjennomførbart... Men har du tilgang til CNC fres til utfresingen av plexi, er kanskje "halve jobben gjort".... Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Lurte på om jeg bare skulle få noen til og CNC en tykk aluminiumsplate og få den lasergravert Noe ala: Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Stenges etter ønske fra trådstarter. Ny tråd om dette prosjektet finnes her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg