skierpk Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei! Har satt opp hjemmenettverk med en Dlink 655 som switch/router. Har to PC-er på nettverket hvor begge står arbeidsgruppen Workgroup, men jeg får ikke sett de delte mappene mellom maskinene. Er det noen innstillinger i routeren som kanskje blokkerer? Noen som har noen gode ideer! På forhånd takk Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Har du Vista eller XP? På Vista kan du gå inn på kontrollpanel=>Nettverk og delingssenter Og se om det står at fildeling står på. Lenke til kommentar
skierpk Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Har du Vista eller XP? På Vista kan du gå inn på kontrollpanel=>Nettverk og delingssenter Og se om det står at fildeling står på. Den ene kjører win xp prof, den andre kjører dualboot med vista og xp. Fildeling står på i vista. Har samme problem på begge. Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Er det bare fildeling du har problemer med, eller ser du ikke maskinene på nettverket i det hele tatt? (Mine nettverkssteder[Xp] (Nettverk[Vista])) Lenke til kommentar
skierpk Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Er det bare fildeling du har problemer med, eller ser du ikke maskinene på nettverket i det hele tatt? (Mine nettverkssteder[Xp] (Nettverk[Vista])) Problemet er at jeg ikke ser maskinene i det hele tatt. Får pinget maskinene uten problemer. PK Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Velkommen i klubben for å si det sånn. Tror ikke det finnes noen måte å fikse dette på. Lenke til kommentar
skierpk Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Hva er det som gjør at dette blir et problem? Er det ikke none instillinger på ruteren som løser dette? PK Lenke til kommentar
skierpk Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Ingen som har forslag på hva som kan være problemet? PK Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg tror jeg har brukt uendelig lange timer på å finne ut av dette. Virka fint de første ukene med vista og xp på samme nettverk, men plutselig en dag bestemte det seg for ikke å virke. Tror jeg har vært innom over 100 forskjellige guider og forum for å fikse dette. Fortsatt ikke noen løsning. Lenke til kommentar
skierpk Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Jeg tror jeg har brukt uendelig lange timer på å finne ut av dette. Virka fint de første ukene med vista og xp på samme nettverk, men plutselig en dag bestemte det seg for ikke å virke. Tror jeg har vært innom over 100 forskjellige guider og forum for å fikse dette. Fortsatt ikke noen løsning. Har prøvd navn på pc. Har fått et hint om at det kan være oppgradering fra tpc ip4 til tpc ip6 protokollene som spiller oss et puss. Noen som har vært borte i det? PK Endret 7. mai 2008 av skierpk Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 har samme problem med vista og xp men bruker du xp på begge så løser det som regel ved og legge inn ipx vel og merke Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 9. mai 2008 Del Skrevet 9. mai 2008 fant denne foresten http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPo...8&SiteID=17 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå