Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke kontakt mellom pcene i nettverket

Anbefalte innlegg

Hei!

Har satt opp hjemmenettverk med en Dlink 655 som switch/router. Har to PC-er på nettverket hvor begge står arbeidsgruppen Workgroup, men jeg får ikke sett de delte mappene mellom maskinene. Er det noen innstillinger i routeren som kanskje blokkerer?

Noen som har noen gode ideer!

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du Vista eller XP?

På Vista kan du gå inn på kontrollpanel=>Nettverk og delingssenter

Og se om det står at fildeling står på.

Den ene kjører win xp prof, den andre kjører dualboot med vista og xp. Fildeling står på i vista. Har samme problem på begge.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Er det bare fildeling du har problemer med, eller ser du ikke maskinene på nettverket i det hele tatt? (Mine nettverkssteder[Xp] (Nettverk[Vista]))

Problemet er at jeg ikke ser maskinene i det hele tatt. Får pinget maskinene uten problemer.

PK

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har brukt uendelig lange timer på å finne ut av dette. Virka fint de første ukene med vista og xp på samme nettverk, men plutselig en dag bestemte det seg for ikke å virke. Tror jeg har vært innom over 100 forskjellige guider og forum for å fikse dette. Fortsatt ikke noen løsning.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har brukt uendelig lange timer på å finne ut av dette. Virka fint de første ukene med vista og xp på samme nettverk, men plutselig en dag bestemte det seg for ikke å virke. Tror jeg har vært innom over 100 forskjellige guider og forum for å fikse dette. Fortsatt ikke noen løsning.

Har prøvd navn på pc.

Har fått et hint om at det kan være oppgradering fra tpc ip4 til tpc ip6 protokollene som spiller oss et puss. Noen som har vært borte i det?

PK

Endret av skierpk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...