Gå til innhold

Hvorfor fyller ikke SSX Blur hele skjermen?...

WaterMarked

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny tv for noen dager siden og ssx.

Det som er litt plagsomt er at ssx ikke utnytter hele skjermen, dvs at på hver side er det ei svart stripe.

Jeg har ikke dette problemet med mario, det fyller ut hele skjermen når jeg setter det på widescreen.

Jeg har prøvd å zoome inn slik at hele bilde fylles ut, men resultatet er dårlig...

Noen som faktisk får dette spillet til å utnytte hele skjermen eller er det EA som ikke gidder å lage et spill som støtter widescreen?

Uansett så er det meget plagsomt! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spillet støtter vel ikke widescreen. Widescreen krever mer ressurser og tror det er en del wii spill som ikke støtter det.

Over 90 % av Wii-spillene har widescreen-støtte. Fillrate er høyere, men påvirker ikke ytelsen nevneverdig.

Husker ikke akkurat grunnen til den svarte rammen rundt, men det er det at bildet er kuttet fra full widescreen-oppløsning. Mulig det var grunnet CRT-skjermer, slik at spillene ikke strekkes utenfor kantene på CRT-skjermene. Ikke alle utviklere som gjør dette. Mulig jeg tar feil her, så noen får rette meg.

Lenke til kommentar

Funnet ut at det heter 14:9 det det kjører i...

Det som er ekstra morsomt er at uansett hvordan jeg stiller inn tven så får jeg ikke vekk disse forbanna stripene. Så tror man vil få 2 striper uansett om det er widescreen eller en eldgammel vanlig crt.

Prøvde det på projektor tidligere, samme problemet der og...

Ingen som har dette spillet som kan bekrefte\avkrefte det?

Er plasma jeg spiller på og liker ikke å ha 2 striper når jeg ''ser det inn''...

Møkkaspill... :p Virker som ea har gitt pokker i bildeformatet og bare slengt et eller annet merkelig format på DVD-en...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Da kan jeg bekrefte at dette er løgn.

Tilfellet er jo faktisk at trådstarter har dette problemet som han ikke får løst, da er det vel ikke akkurat løgn.

Jeg kjører SSX Blur på en Wii med komponent til en 50 tommer plasma.

Ingen svarte striper her, fyller hele skjermen.

Vet ikke jeg hva du gjør feil, må jo være en feil innstilling hos deg, regner med at du ikke har chippet wii'en?

Jeg kjører også SSX Blur med komponent til en 32" LCD, men det blir svarte striper. Det samme med 42" LCD-en til en kompis.

Lenke til kommentar

Har ikke chippet wii'en.

Jeg kjører SSX Blur på en Wii med komponent til en 50 tommer plasma.

Ingen svarte striper her, fyller hele skjermen.

Kjører du 16:9 når du spiller det?

Jeg kjører også SSX Blur med komponent til en 32" LCD, men det blir svarte striper. Det samme med 42" LCD-en til en kompis.

Ok.

Da er det ikke noe å gjøre med det.

Tnx for svara. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...