superfrog Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Får bare si sorry hvis det er helt malplassert å spørre på dette forumet, men på "filmkameraer" så det ut som det var kun digitalt utstyr, og dette kameraet er jo alt annet enn digitalt. Lurer rett og slett på om noen vet noe om Yashica-kameraer? Har lagt ved et bilde jeg fant på østerriksk Ebay. Hvordan brukes sånne? Hvorfor så mange objektiver/linser/øyer? Og går det i det hele tatt an å bruke det idag? Utifra 8-tallet i navnet, skal det vel brukes 8mm film i det, men får man tak i sånt idag? Og hvor mye koster sånne filmer? Og viktigst av alt, hva er Hadde vært kjempegøy å få liv i denne gamle metallskrotten altså. Noen som vil donere noe hjelp? Thank you ! (så skal jeg donere en utrolig bra spillefilm) Lenke til kommentar
modin Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Får bare si sorry hvis det er helt malplassert å spørre på dette forumet, men på "filmkameraer" så det ut som det var kun digitalt utstyr, og dette kameraet er jo alt annet enn digitalt. Lurer rett og slett på om noen vet noe om Yashica-kameraer? Har lagt ved et bilde jeg fant på østerriksk Ebay. Hvordan brukes sånne? Hvorfor så mange objektiver/linser/øyer? Og går det i det hele tatt an å bruke det idag? Utifra 8-tallet i navnet, skal det vel brukes 8mm film i det, men får man tak i sånt idag? Og hvor mye koster sånne filmer? Og viktigst av alt, hva er Hadde vært kjempegøy å få liv i denne gamle metallskrotten altså. Noen som vil donere noe hjelp? Thank you ! (så skal jeg donere en utrolig bra spillefilm) Jeg kan ikke se at du har postet noe bilde? Men jeg antar at det kanskje er snakk om et 8mm filmkamera, Super 8 regner jeg med. Det er mulig å få tak men jeg vil tro at Ebay er beste tips, og du må sansynligvis sende til spesialab for å få framkalt filmen. Det er en tråd om til om temaet i dette forumet, hvor det var snakk om en i Haugesund eventuelt Nederland. Endret 2. desember 2007 av modin Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det kan jo være et dobbel8 kamera også, og da må man nok slite litt mer med å få tak i film, hvis man i det hele tatt kan få tak i det (det tror jeg ikke). Super8 er nok mulig å få tak i, og fremkalt, men regn med uforholdsmessig dyr film (fremkalling er stort sett inkludert i prisen), og ikke ha for store forhåpninger med å få tak i Norge så du slipper porto fra utlandet og moms ved innførsel til Norge. Lenke til kommentar
Mozart03 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Får bare si sorry hvis det er helt malplassert å spørre på dette forumet, men på "filmkameraer" så det ut som det var kun digitalt utstyr, og dette kameraet er jo alt annet enn digitalt. Lurer rett og slett på om noen vet noe om Yashica-kameraer? Har lagt ved et bilde jeg fant på østerriksk Ebay. Hvordan brukes sånne? Hvorfor så mange objektiver/linser/øyer? Og går det i det hele tatt an å bruke det idag? Utifra 8-tallet i navnet, skal det vel brukes 8mm film i det, men får man tak i sånt idag? Og hvor mye koster sånne filmer? Og viktigst av alt, hva er Hadde vært kjempegøy å få liv i denne gamle metallskrotten altså. Noen som vil donere noe hjelp? Thank you ! (så skal jeg donere en utrolig bra spillefilm) Er det denne her du har? Hvis ja -glem den og har den til pynt....... Den har aldri vært god og ikke verdt filmprisen.... Men pen er den har du veske etc til den ? vh Mozart03 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå